Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Jag förstår varför folk väljer att inte titta på damfotboll, helt enkelt för att det är något som saknas om man jämför.
Ja, jag tänker inte tvinga någon att titta på damfotboll, det lovar jag.
Citat:
De flesta sporter är indelade i dam och herr, och i princip alla så har herrarna många ggr fler tittare. På rak arm kan jag ju säga att det ofta inte är lika tekniska utföranden, inte lika snabbt spel, inte lika spännande i damernas division helt enkelt. Det är inte alls lika hett eftertraktat att visa upp - av ganska självklara anledningar.
Jaha, och vad vill du ha sagt med detta då, tro? Du gillar inte att media visar damer som sportar för du tycker att det är tråkigt att titta på? Så får du förstås tycka, men faktum är att vi är många som gillar sport även när den utövas av damer och därför visas det upp.
Citat:
Jag har full förståelse för att så få tycker att det är intressant att titta på och jag har full förståelse för att man väljer att inte skriva så mycket om det i tidningar och annat. Att via media försöka få fram en bild av att det är mer spännande än vad det är, eller att ge utrymme till något som få uppenbarligen tycker är intressant ser jag som ett projekt som mest tilltalar inbitna entusiaster, troligen mer passande i tidningar och kanaler som är riktade till sin intressegrupp.
Du tycker att damerna tar alldeles för mycket plats, alltså. De borde inte få synas så mycket för du tycker inte att det är spännande. Du tycker att det är så få som tittar. Hur många är det då? Var går gränsen för din del då en sport inte ska få visas i de vanliga medierna, utan ska förpassas till tidningar och kanaler riktade till sin snäva intressegrupp? Eller känns det liksom bara automatiskt tråkigt att titta på så fort du ser att det är damer som utövar sporten så därför ska all damsport bort?