Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 17:10
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
KOLLEGAN REBECKA DOM INTERVJUAR I AB ÄR GM!!! "Det är väldigt tragiskt det som har hänt". VAD HAR HÄNT? TA IN HENNE FÖR HELEVETE!

Vad har hänt? Hennes kompis/kollega är försvunnen.
Medlem
Glufses avatar
[quote=Hull|53619782]Jaha, då har vi kört fast i leran ute på åkrarna. Då kanske det är dags att börja spekulera i vad som ledde fram till Lisas försvinnande på lite längre sikt.

Hon bor flott. Ser ut att ha det gott ställt. Älskar att shoppa i New York. Har hon dragit med sig någon "kompis" från New York som blivit lite för närgången?

Bostad? Var är detta?
http://www.enjoygram.com/m/843417137887091173_37073877
Knappast en bostad i Stöpen!
Citat:
Ursprungligen postat av NoOffence
De verkar utvigdat sökområdet rätt rejält. Kom en helikopter utanför mig för 30 min sen och flög ungefär 4 meter ovanför åkern, en snubbe satt på sidan med en kamera (värme)? Iaf så är de på andra sidan sjön på kinneviken.
Ser du med lokalkännedom någon anledning till varför man skulle söka just där.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas att din magkänsla har rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
vet att detta låter idiotiskt, bara en magkänsla, men jag tror att hon är vid liv. varför?

jo, hennes lik har inte hittats. hennes blod har så vitt jag förstår inte hittats vid varken mopeden eller i ladan eller där emellan. visst hon kan ha blivit strypt, men det tror jag inte. varför i så fall besvära sig med att gömma kroppen, mer än att slänga in den i närmsta buskage? nej, hon har blivit tagen av en anledning, och jag tror att hon kommer att återfinnas inom 24 timmar.

Vi hoppas alla att din magkänsla har rätt!

Att hennes kropp inte har hittats kan ev. tala för detta, men hon kan också ha förts bort en bra bit från där hon sågs senast.
Medlem
panzertaxs avatar
Mobilfodral hittat av militären 1 km från cafét, enligt AB.
Kan tillhöra flickan.

Frågan är om det är 1 km efter väg eller 1 km efter terräng.
2015-06-09, 17:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Nytt fynd, mobilskal hittat i Götene
Tyder på kamp eller att flickan försökt lämna spår enligt mig.

Så antingen ett mord eller en kidnappning, vill nog luta mig åt det förstnämda tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Cafét var stängt igår.
Dessutom är tidsfönstret väldigt snävt. Inget tyder än så länge på att något mer har skett på denna plats än just ett bortrövande.

En dag räcker inte för att kolla på det sättet jag menar. Alltså mer än bara ytliga spår. Har de frågat ägaren om några större knivar saknas? Har de tagit saker i beslag?
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Du är medveten om att människohandel är en stor bransch som även är vanlig i Sverige så varför skulle inte det vara aktuellt?

Sjuka människor finns överallt så varför skulle inte lilla Sverige kunna briljera inom detta? Sverige är ett glest land med många avlägsna områden där man enkelt kan gömma sexslavar mm.

I Nynäshamn söder om Stockholm är det känt att mycket smugglas in och mycket smugglas ut. Tullen har inte resurser för att skanna alla fordon som kommer havs och landväg främst och att smuggla allt ifrån narkotika till vapen till människor är vanligt svar ja.

Låt höra din teori.

Lite källor på att människohandel är en stor bransch i Sverige tack. I Sverige säljer man knark och vapen på grund av det höga värdet, människor tar man i litauen, lettland, estland om man vill ha ett skandinaviskt utseende utan att få för mycket "heat".
2015-06-09, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoOffence
De verkar utvigdat sökområdet rätt rejält. Kom en helikopter utanför mig för 30 min sen och flög ungefär 4 meter ovanför åkern, en snubbe satt på sidan med en kamera (värme)? Iaf så är de på andra sidan sjön på kinneviken.

Döda kroppar avger inte värme. En kropp är bara varm i ett par timmar efter död beroende på temperatur. Tror dom troligare tar bilder för att se om det finns ogenligheter medans helikoptern trycker isär gräset/skörden...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
vet att detta låter idiotiskt, bara en magkänsla, men jag tror att hon är vid liv. varför?

jo, hennes lik har inte hittats. hennes blod har så vitt jag förstår inte hittats vid varken mopeden eller i ladan eller där emellan. visst hon kan ha blivit strypt, men det tror jag inte. varför i så fall besvära sig med att gömma kroppen, mer än att slänga in den i närmsta buskage? nej, hon har blivit tagen av en anledning, och jag tror att hon kommer att återfinnas inom 24 timmar.
Brukar det inte sägas att om man inte hittar en försvunnen person inom 48h så är chansen stor att han/hon har mist livet? Kan verkligen bara hoppas att hon hittas vid liv.

Det här fallet ger mig ont i magen. Hebejebes deluxe.
Medlem
VWazzs avatar
Fyfan, stackars anhöriga, vad gör dom liksom nu? Tror ni man som anhörig bara sitter medan ens barn finns överallt på nyheterna, eller är dom aktivt ute och letar 24/7? Flesta anhöriga brukar ju vara missnöjda med polisen som inte kan yttra sig eller säga något pga "utredningsskäl", har man fått höra.

Hoppas denna historien får ett lyckligt snabbt slut.
2015-06-09, 17:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Jag grundar det på hennes uttalande att någonting har hänt henne som om det vore självklart. Förmodligen har det ju hänt något men säga att något är "tragiskt det som har hänt" innan man faktiskt vet något är som att erkänna att jag vet mer än vad ni gör.

Otroligt att ingen annan reagerar på detta. Helt uppenbart att hon vet något ju.

Det är nog bara "uppenbart" i din hjärna dessvärre. Det här är verkligheten, inte Kalle Blomqvist.
2015-06-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Nytt fynd, mobilskal hittat i Götene

"En kilometer från kaféet." Har hon försökt lämna ett spår? Eller var det på denna plats GM möjligen stängde av mobilen/försökte förgäves ta ut batteriet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in