Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 23:06
Medlem
Wkblades avatar
Postas galet mycket nu så ber om ursäkt ifall någon redan frågat. I det omtalade countdown-klippet kommenterade någon "host Joh*n Vadm*n host". Vem är den här snubben?

Edit: Ser nu även att själva kontot skapades samma dag...Skumt det här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmups
Någon som har koll på hur det ser ut på platsen kring fiket nu? Har de flesta poliser/militärer osv lämnat området?
Sökområdena bevakas i natt.
Medlem
En sak jag reagerat över signalementet som de går ut med. Att hon var klädd i Adidas-byxor eller jeans. Borde inte de hon jobbat med vetat exakt hur hon var klädd, som såg henne så nära inpå försvinnandet?
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att de redan hittat henne .. därav de vita skydd-dräkterna, munskydd osv som man kan se på vissa bilder.

Det är inte riktigt den utrustningen man brukar se när de tar reda på upphittade saker i söket efter en försvunnen.

Nja det är väl mer enbart för att det är en förmodad brottsplatsundersökning för brottet människorov för att kunna säkra eventuella DNA-spår som hårstrån etc.
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Killen kan ju stämt träff med henne när han var klar och hade transporterat sig dit. Hon väntade på honom. Ett brott behöver ju inte ha inträffat innan ett visst klockslag, det finns ju ett stort tidglapp.
Men varför då sms:a att hon var på väg hem. Om messet redan var iväg, varför inte då skicka ett nytt med "jag kommer lite senare".

Nej, jag tror att nåt hände ganska direkt efter sms:et. Jag hoppas att hon messade för att få lite försprång när hon stack frivilligt, men jag tror att hon utsattes för ett överfall, tyvärr.
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att de redan hittat henne .. därav de vita skydd-dräkterna, munskydd osv som man kan se på vissa bilder.

Det är inte riktigt den utrustningen man brukar se när de tar reda på upphittade saker i söket efter en försvunnen.

Vilka bilder?
2015-06-09, 23:07
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Varför vet inte föräldrarna vad Lisa hade på sig vid försvinnandet, alternativt någon av hennes arbetskamrater? Läst att det antingen var i ett par jeans eller adidasbyxor (svarta). Är ganska stor skillnad och enkelt att lägga märke till det ena eller andra av arbetskamraterna?

Hur ofta brukar man notera vad andra har på sig? Jobbar man tillsammans blir det ännu svårare då man lätt blandar ihop plagg från olika dagar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Det jag tycker är så skumt är det faktum att enligt arbetskamraten Lowa så stängde de cafét tillsammans, varpå Lisa går till mopeden och Lowa och den andra kamraten går till bilen med den andra arbetskamraten. Borde de då inte ha sett eller märkt något om någon väntade på Lisa? T.e.x ett skrik eller ett rop på hjälp? Annars borde ju Lisa ha hunnit åka i väg med sin moped, vilket hon inte gjort. Vanligtvis brukar man väl ex. vinka iväg sina kamrater innan man far?
De som tog bilen hade bråttom till stationen för att hinna med en buss och åkte iväg snabbt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Ung svensk blond tjej. Kollar man andra trådar med unga killar tex som varit försvunna i några dagar så har dom trådarna kanske 20-30 sidor MAX.

Ja inget konstigt med det, bryr mig helt enkelt mer nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volchek
Verkar vara möjligt att ändra datum och tid för när någonting läggs upp på youtube, enligt den här videon.

Däremot är användaren också registrerad 24e maj, och det är jag mer tveksam till om man kan ändra.

OM det ligger någon koppling mellan GM och den uppladdade videon, så är just VJWorlds nedräkningar inte de första man stöter på (om man inte söker hyfsat specifikt). Möjligtvis kan man hitta någon koppling till varför just VJWorlds timer blivit rippad.

24 till 7 juni är 14 dagar, 24 till 6 juni 13 dagar. Den 6 juni Lördagen var det ju någon på caféet som betedde sig skumt, kidnappningen kanske var planerad till den 6 på lördagen och samma person kommer tillbaks på söndagen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför har just detta fallet blivit så omtalat i media? Det försvinner människor varje dag, hela tiden och i dessa fall blir det en artikel i den lokala pressen och Missing People lägger ut en länk på Facebook. Men i detta fall är det i riksmedia och hela Sverige verkar vara engagerade. På vilket sätt skiljer detta sig från när Inger-Gerd, 63 är försvunnen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Medlem
FrZs avatar
http://www.expressen.se/gt/lisa-17-forsvunnen--detta-har-hant-i-fallet/

Här är ett utförligt inlägg om vad som hänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in