Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 17:07
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men då hade hon väl inte skrivit till sin förälder att hon skulle åka hem? Då hade hon väl skrivit något i stil med "jag stannar till hos NN på vägen". För att flagga för sen hemkomst alltså.
Själva poängen i mitt inlägg var att man bestämmer träffar på allmänna platser för att knulla, när det är klart skiljs man åt. Ses vid en parkering, säger hej och börjar ha sex med varandra. In och ut. Klart. Hejdå.
Senast redigerad av BaraBiffen 2015-06-09 kl. 17:10.
2015-06-09, 17:08
Medlem
badbollen3s avatar
vet att detta låter idiotiskt, bara en magkänsla, men jag tror att hon är vid liv. varför?

jo, hennes lik har inte hittats. hennes blod har så vitt jag förstår inte hittats vid varken mopeden eller i ladan eller där emellan. visst hon kan ha blivit strypt, men det tror jag inte. varför i så fall besvära sig med att gömma kroppen, mer än att slänga in den i närmsta buskage? nej, hon har blivit tagen av en anledning, och jag tror att hon kommer att återfinnas inom 24 timmar.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Troligen första gången då det även ska ha varit första gången hon skulle ta sig hem på egen hand. Kusligt...

Hoppas på ett lyckligt slut men det bådar inte gott för den lilla tjejen...

Vilka visste om att hon skulle åka hem ensam för första gången just den dagen? Vad föranledde henne att ta beslut att åka hem själv? Detta är en klar ledtråd som går att följa. Det är förmodligen inte en slump att hon försvann just den här dagen.
Medlem
mrvecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Om det är så det gått till så är det troligtvis det första fallet i Sverige där en 18 årig tjej har mördat en vän på det viset. Osannolikt som bara fan, det är inte film det här.
Förra sommaren var det första gången(typ) som en ung tjej styckmördade en annan tjej, säger inte att det är så, men det är en teori som jag ändå tycker är mer sannolik än många andra teorier i denna tråd. Någon blir avundsjuk/svartsjuk på henne och det slutar såhär.
Medlem
https://www.flashback.org/t1931878

Vibbar deluxe..
2015-06-09, 17:09
Medlem
Undrar hur platsen ser ut där de hittade vanten? Har våldtäkten genomförts där? Hon tappade handsken, blir bragd om livet och sedan flyttas kroppen vidare för att göras av med?
Medlem
epost72s avatar
Militärer
hittade nytt spår
en militär sökpatrull har hittat ett Iphone- fodral som enligt flickas föräldrar kan tillhöra den försvunna Lisa Holm.

Fyndet gjordes cirka en kilometer söder om den plats som flickan senast var synlig.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
För det första så finns inte den teorin om att hon har blivit tagen för att säljas någonstans enligt mig.
För det andra så är jag en brud som saknar logik.

Jag har min teori klar för mig utav det lilla som vi faktiskt vet.

Du är medveten om att människohandel är en stor bransch som även är vanlig i Sverige så varför skulle inte det vara aktuellt?

Sjuka människor finns överallt så varför skulle inte lilla Sverige kunna briljera inom detta? Sverige är ett glest land med många avlägsna områden där man enkelt kan gömma sexslavar mm.

I Nynäshamn söder om Stockholm är det känt att mycket smugglas in och mycket smugglas ut. Tullen har inte resurser för att skanna alla fordon som kommer havs och landväg främst och att smuggla allt ifrån narkotika till vapen till människor är vanligt svar ja.

Låt höra din teori.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Bostad? Var är detta?
http://www.enjoygram.com/m/843417137887091173_37073877
Ett radhus i New York. Kanske hyr systern in sig eller jobbar som au-pair eller liknande där?
2015-06-09, 17:10
Medlem
Utomhus123s avatar
Får man svar på varför Handsken fanns i ladan så har man tagit ett viktigt kliv tror jag.
Medlem
FrZs avatar
Nytt fynd, mobilskal hittat i Götene
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Vad grundar du det påståendet på?

Jag grundar det på hennes uttalande att någonting har hänt henne som om det vore självklart. Förmodligen har det ju hänt något men säga att något är "tragiskt det som har hänt" innan man faktiskt vet något är som att erkänna att jag vet mer än vad ni gör.

Otroligt att ingen annan reagerar på detta. Helt uppenbart att hon vet något ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in