Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-09, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
2. Om det var BO själv som stängde av telefonen (eller slut på batteri) så kan GM mycket väl ha varit uppkopplad mot närmaste mast.
Helt ärligt, en tjej i den åldern med antagligen en ny iPhone eller Samsung låter ALDRIG sin mobiltelefon laddas ur, dom måste ha den igång dygnet runt. Antagligen har hon den på laddning när hon jobbar.

Jag tippar på att den blivit avstängd.
15-06-09, 09:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Helt ärligt, en tjej i den åldern med antagligen en ny iPhone eller Samsung låter ALDRIG sin mobiltelefon laddas ur, dom måste ha den igång dygnet runt. Antagligen har hon den på laddning när hon jobbar.

Fast polisen har ju uttalat sig om att hon hade dåligt batteri. Antagligen skrev hon något om det i SMS.et till föräldern.
15-06-09, 09:54
Medlem
Handeldvapens avatar
"Uppehållit sig" i närheten i flera dagar? Nä. Det är alldeles för komplicerat för att ta risken på ett såhär undanskymt ställe.
Detta är en spontangärning, om man räknar "dagen före" som spontan. Ganska oplanerat och inte alls så överlagt som nästan alla vill få det till.
15-06-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Vad jag har förstått så ska det gå. Vilket leder till två alternativ:

1. Om det var GM som stängde av BO:s telefon så har han förmodligen koll på läget och har gjort detsamma med sin.
2. Om det var BO själv som stängde av telefonen (eller slut på batteri) så kan GM mycket väl ha varit uppkopplad mot närmaste mast.

Precis, precis. Får hoppas det är en person i äldre ålder då eftersom de har sämre koll på tekniken.

I vilket fall så var nog flickan med sina arbetskamrater när hon skickade smset till sin far. Kan polisen se exakt vart mobilen var när den stängdes av och vilken tidpunkt så har dom ju lite och gå på i vilket fall. De andra i personalen åkte väl vid 18.30.

Ne fy fan, jag kan verkligen tänka mig att han passade på direkt när de andra i personalen hade åkt. Usch.

Jag tror att det är rent på infall, han åkte dit och fikade samma dag, eller dagen innan. Kollade tiden de slutade, gömde sig i ladugården rakt över vägen och passade på när han fick chansen.
Senast redigerad av Bakfylla 15-06-09 kl. 09:58.
15-06-09, 09:55
Avstängd
karlinges avatar
Citat:

Har den blivit avstängd känns det som ganska kallt/planerat. Känns som att en Anders Englund hade skickat telefonen i diket om han hittat en.
15-06-09, 09:56
Medlem
bittermandels avatar
Citat:

Eller så hade hon ingen laddare och telefonen dog. Sånt händer ju oxå ibland, även för en tjej i den åldern. Men som du säger att den förmodligen har blivit avstängd, så är nog fallet tbh..
15-06-09, 09:57
Bannlyst
Förlåt.... Men är det bara jag som tycker detta är lite konstigt gjort?
https://www.facebook.com/pages/Caf%C3%A9-p%C3%A5-Klostret/138910449570492

Citat:
Caféet är öppet igen!
Beskedet kom inatt att vi får öppna verksamheten.
All avspärrning runt caféets område har tagits bort!
Välkomna!

Fan ge personalen ett break för fan, en av deras kollegor kanske blivit bortrövad och dom tänker på att håva in cash nu när caféet har fått sig lite media uppmärksamhet.
15-06-09, 09:57
Medlem
Jag hade satsat på att leta på olika sociala medier som kan kopplas till flickan efter skumma/privata frågor om till exempel arbetsplats eller boende etc. Typ ask.fm om hon har en sådan, sedan kan polisen se IP-adress hos personen som ställt frågan. Långsökt jag vet, men i detta läget får man försöka med allt.
15-06-09, 09:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
Jag åkte förbi stället igår , men kände då inte till att det var ett försvinnande i trakten , läste om det i tidningen senare under dagen. Jag märkte ingen polisaktivitet under måndagen.

Men jag tänkte på den aktuella byggnaden när jag åkte förbi den , såg att det stod en grävmaskin inne i ladan. Det har pågått olika projekt i den ladan i flera år och min tanke var då att sjukt att dom aldrig blir klara. Jag vet ju inte vad polisen har hittat i den ladan, men vill man bevaka cafeet är det perfekt att uppehålla sig där.
Området är ju fullt av små vägar utan trafik, så det är lätt att få vara ostörd om man har lokalkännedom. En tanke är att man ifall det är en person med lokalkännedom så tar man inte stora vägen söderut tillbaka utan den vägen som går sydväst mot blombergs slott efter 500 meter. Till höger efter 100 meter ligger det ett utblåst tegelhus i flera våningar som ger kalla kårar om man går in där, fortsätter man förbi kommer man ut vid husaby kyrka.

Hittar man ledtrådar längs den vägen är det en lokal person.
Sydost, menar du väl?
15-06-09, 09:59
Medlem
Citat:

Fan ge personalen ett break för fan, en av deras kollegor kanske blivit bortrövad och dom tänker på att håva in cash nu när caféet har fått sig lite media uppmärksamhet.

Vidrigt, jag hade då inte kommit och jobbat i vilket fall.
15-06-09, 09:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Tja...det kan ju vara bra att få in pengar så att personalen kan få lön. Livet går vidare.
15-06-09, 10:00
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:

Och du ser inte att det de skriver är gjort i positiv mening och att de vill öppna igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in