Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiocci
Formulerar om, mindre dåligt är nog mer korrekt.
Varför skulle det vara mindre dåligt att handsken funnits långt ifrån mopeden? Tyder ju mest troligt på att hon blivit bortförd.
2015-06-09, 12:56
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Sant men då kan man ju tycka att de borde hittat blod?

Blod? Du behöver inte blöda för att du får ett slag i huvudet som gör att du svimmar.
2015-06-09, 12:57
Medlem
Cryotechers avatar
Med tanke på att tjejen, vad det verkar, är en ordentlig tjej, med alla framtidsutsikter och att mopeden stod kvar med nycklarna i. Så tyder nog detta på att hon var på väg att åka därifrån. Polisen har ju även sökt av närområdet men inte hittat något, vilket pekar åt att hon blivit bortförd i ett fordon.

Att man hittar en handske i ladan kan tyda på, antingen att GM dragit med henne dit för att t.ex. binda fast henne eller att hon gått in där för att stänga nån dörr eller liknande och då blivit överrumplad. Ett tredje alternativ i denna soppa är att hon följt med självmant för att hjälpa en person på något sätt - eller för att prata med någon hon känner.

Jag tror att det är föga troligt att hon ramlat ner i en brunn eller skadat sig, med tanke på att hon just var på väg att åka. Om hon skulle kissa, så skulle hon givetvis gått in till Caféet igen. Men det är ju rätt irrelevant hur som, eftersom hon på något sätt då också blivit överfallen.

Nej, min gissning är att det är något impulsivt klappmongo - typ en psykiskt sjuk tragisk person som fallet Sigrid i Norge som antingen strypt henne på plats och släpat in henne i en bil (eftersom blod ej är funnet) eller helt enkelt bara kidnappat henne. Det kan ju röra sig om fler personer, att kidnappa någon är inte så lätt förmodligen. Dock är ju platsen helt enslig och inte en enda människa var i närheten, vilket gör att kidnapparen hade mycket tid på sig.
Senast redigerad av Cryotecher 2015-06-09 kl. 13:00.
2015-06-09, 12:58
Medlem
Var handsken i ladan mittemot eller i någon annan lada 5 km bort?
2015-06-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Om denna kund betalade med kort så borde det inte vara några bekymmer att kolla upp vem kortets ägare är? Kan annars tänka mig att ett litet fik på vischan ej använder sig av kortmaskin..

Idag har i princip även alla mindre cafe/restauranger kortläsare. Det är väl snarare så att har de ej kortmaskin så får de mindre att sälja. det är väl bara på typ marknader som inte har kortmaskiner fast det börjar komma även där.

Vad man förstår så är detta en ställe som sommartid har en del turister så kortmaskin är högst troligt.
2015-06-09, 13:00
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
du menar att hon skulle ha lämnat mopeden med nycklarna i och påsen med tillhörigheter men dock tagit med sig hjälmen och stuckit? låter ju föga troligt om hon inte försöker staga en kidnappning iofs
Läser du ens vad jag skriver? Jag skrev "de flesta" och talade inte specifikt om flickan i det här fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Verkar som om de firade ett ar den 1:a November forra aret, fortfarande tillsammans?
Vet inte om de är tsm fortfarande. Står inget på Fb men behöver ju inte vara offentligt för det
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
Varför skulle det vara mindre dåligt att handsken funnits långt ifrån mopeden? Tyder ju mest troligt på att hon blivit bortförd.

Rätt säker på att om handsken hittas i närmiljön så har hon varit där tillsammans med GM. Då ökar chansen att det finns någon typ av anknytning geografiskt. Hade handsken hittats vid mopeden eller i dess omedelbara närhet så är det inte orimligt att hon förts bort i bil och då blir det mer svårt att bringa klarhet i det.

Vart osäker nu, handsken, första budet var att den hittades i ladan men dementerade polisen inte det? Isf kan den anträffats i anslutning till vägen och då känns bilburen GM hetast.. = svårare att utreda
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Idag har i princip även alla mindre cafe/restauranger kortläsare. Det är väl snarare så att har de ej kortmaskin så får de mindre att sälja. det är väl bara på typ marknader som inte har kortmaskiner fast det börjar komma även där.

Vad man förstår så är detta en ställe som sommartid har en del turister så kortmaskin är högst troligt.
Det finns bilder inifrån som visar en kortterminal.
2015-06-09, 13:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Då borde polisen ha säkrat blodspår om BO slagit i huvudet i marken eller en sten.

Fast man kan få hjärnskakning och bli medvetslös utan att det går hål på huden/skalpen.
2015-06-09, 13:05
Medlem
Om flickan har blivit släpad till ladan borde man väl kunna se några spår av detta i grus/terräng?
2015-06-09, 13:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Men alltså... Hur många gånger har du i ditt serviceyrke blivit attackerad av en kund efter stängning? Särskilt med en 50 kilo tung betongklamp eller ett cykelställ?

Nej, jag blev aldrig attackerad efter stängning - även om jag var lite orolig några gånger, och kollade runt innan jag smällde igen dörren bakom mig när jag skulle gå hem. Ringde en vän någon gång och bad om skjuts också, när en kund hade bråkat med mig eller jag hade bråkat med en kund, hur det nu var. För en del är väldigt lättstötta och kan bli väldigt aggressiva för minsta lilla. De känner att de fått sin ära kränkt och måste hämnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in