Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:39
Medlem
Någon som vet om föräldrarna sagt något om att hon brukar skicka sms så fort hon åker hem från något?

När jag var barn hade jag ingen mobil så vet inte hur normalt det är att skicka meddelanden innan man åker.

Det är inte helt osannolikt att GM skickat meddelandet efter bortförandet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det där var ett riktigt dumt och omoget inlägg av dig. Oavsett utseende eller etnicitet så behandlas ett sånt här allvarigt fall lika hos polisen. Skärp dig!

På SVT väst hade dom tydligen hittat hennes fodral till mobilen, någon kilometer söder om fiket.

Han har rätt om medierna dock. Brukar kallas White middle class woman syndrome. När denna kategori av person försvinner så blir det mycket mer uppmärksammat av media än när andra försvinner.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Medlem
Tsikriteass avatar
Jag vill inte peka några fingrar, men ligger det inte en flyktingförläggning 30 minuter från brottsplatsen? "Stora Ekeberg utanför Skara" hittade jag på google.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Altered-Beast
Han har tidigare varit intresserad av Lisa men blivit avvisad. På twitter har han lagt upp bilder på sin k*k bland annat. Normalt lägga upp sina nakenbilder på twitter?? Där är något fel i skallen på denna.

berätta mer om detta, kan ju vara oerhört viktigt. Är detta något du hört? bevittnat själv? sett på sociala medier?

Killens twitterkonto är minst sagt jääävligt galet.
2015-06-09, 21:40
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Någon som vet om föräldrarna sagt något om att hon brukar skicka sms så fort hon åker hem från något?

När jag var barn hade jag ingen mobil så vet inte hur normalt det är att skicka meddelanden innan man åker.

Nej det var väl det som hände i Marina fallet bl.a.

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmadrass
berätta mer om detta, kan ju vara oerhört viktigt. Är detta något du hört? bevittnat själv? sett på sociala medier?

Killens twitterkonto är minst sagt jääävligt galet.

PÅHITT, stämmer INTE ! Lägg ner den skiten nu, vi har redan haft åtskilliga sidor om den här pundaren som inte leder nånvart förutom diskussioner om hans arsle, kuk och märkliga syn på livet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Kan hon ha akt ibag med moppem och blivit overfallen pa annat stalle och kanske kanner GM Lisa och aker Tillbaka och parkerar moppen dar den stod fran borjan? For att inte bli sedd forsvinner GM darifran med hjalmen pa.

Ligger hon kanske pakord i nagot
dike!?

Det är också en teori såklart.

Kan mycket väl vara så att han försöka missleda polisen genom att sprida ut bevisen, men det som talar emot det är ju att han måste ha gjort detta på mindre än 1 timme typ för då kom ju hennes annhöriga.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird

Ha i beaktning att det var första gången hon skulle åka 4 mil hem, samt att hon inte är myndig än.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Ja den där snubben ger dåliga vibbar!
ni som säger att han blivit dissad av Lisa förstärker ju den känslan!
Vad vet vi om hennes nuvarande pojkvän? han som hon visar upp på sin instagram?

Den där killen mår säkert inte helt bra, han verkar ha ett bekräftelsebehov, men dock gör det honom inte till en mördare, jag tror inte det är GM.
Han ser inte ut som en person som skulle mörda någon .Enligt hans twitter så verkar han ju träffa en del tjejer, GM tror jag snarare är en person som inte har så mycket kvinnlig kontakt om det nu rör sig om något sexuellt brott.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Hur hinner någon ens attackera henne på denna korta tid, var dom inte tre stycken som stängde caféet och alla tre var utomhus samtidigt? Hon hade ju mopeden precis bakom krönet, hur vågade/hann någon attackera henne utan att hennes kollegor hört skrik och liknande, dom borde väl dragit därifrån samtidigt, eller var det hennes sms hem till familjen som dröjde någon extra minut där bakom som gjorde att kollegornas bil hann åka iväg och sedan small det.. Kanske har missat något men det hela känns jävligt obegripligt.

Funderar också på det där och blir bara mindre och mindre klok
2015-06-09, 21:41
Medlem
massepojkens avatar
Om GM forslat bort Lisa i bil är han/dom troligtvis jävligt nojjiga för att hon lämnat DNA spår.

Hur hanterar GM detta månntro?
2015-06-09, 21:42
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsikriteas
Jag vill inte peka några fingrar, men ligger det inte en flyktingförläggning 30 minuter från brottsplatsen? "Stora Ekeberg utanför Skara" hittade jag på google.

Du pekar inga fingrar, du pekar med hela handen

Riktigt irriterande med alla Sherlocks. Låt polisen göra sitt jobb och låt oss spekulera men kom för fan inte med samma "teori" som kommit upp en miljon gånger innan.

Visar det sig att det är en färsk Somalier som mördat henne ala Nancy Tavsan så lovar jag att äta upp min hatt.
2015-06-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Ha i beaktning att det var första gången hon skulle åka 4 mil hem, samt att hon inte är myndig än.

4 mil?! På en moppe dessutom, måste ju ta 2 timmar minst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in