Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 21:50
  #241
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Känns ju lite mörkt nu...

Vad finns det för tänkbara scenarier där flickan fortfarande lever?


Känner mig rätt övertygad om att hon lever, vi vet inte ens om hon är skadad ännu.
2015-06-08, 21:50
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Precis mitt emot cafét ligger byggnaden som man ser polisavspärrningar kring och tekniker arbeta med på medias bilder. Den byggnaden har en silo på baksidan. Man når silon genom en port (syns också på bilden). Den passagen kan man med lätthet slänga in ett föremål in i. Det går också att köra in med bil mellan två byggnader och in på baksidan där. Där finns också en gödselsilo som också syns på google earth. Enligt uppgift i media har sådana silos blivit tömda/undersökta under dagen.

Tittar jag på google maps så är passagen som man ser polisen på medias bilder med inte helt mitt emot där själva cafét är, utan lite längre ner (man ser där byggnaden övergår mellan puts och trä, exakt där är porten och dörren). På bilden där man ser polisen arbeta så ser dörren ut att vara uppbruten eller avhängd. På google maps är dörren intakt/stängd.

Bild från google maps på porten;
https://www.google.se/maps/@58.54796...vQ!2e0!6m1!1e1

Satelitvy på cafébyggnaden och bondgården eller vad man ska klassa det mitt emot;
https://www.google.se/maps/place/Caf...b5943e!6m1!1e1

Mycket bra info! Mer sånt!
2015-06-08, 21:50
  #243
Medlem
Kenny Kuks avatar
Polisen är för jävla dåliga på att hitta något när de letar. De har tyvärr en tendens att inte leta på de mest självklara platserna.

Jag passar även på att utesluta självmord.
2015-06-08, 21:53
  #244
Medlem
Kan hon ha blivit överfallen/våldtagen och ren chock bara börjat gå åt valfritt håll?

Det är väl mitt enda hopp på att hon hittas vid liv, annars hittas hon nog i någon dunge..


PS: Är familjen förmögen? Kidnappning?
2015-06-08, 21:53
  #245
Medlem
alfonspungs avatar
Säg att det är några från cafét som har gjort något dumt nu, förmodligen inte allt för gamla och inte allt för bra psyke. Snart kommer nån av dem gola på varandra och vips så är det löst.

Hoppas dock att flickan hittas vid liv. Stackars människa.
2015-06-08, 21:53
  #246
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Känns ju lite mörkt nu...

Vad finns det för tänkbara scenarier där flickan fortfarande lever?
Att hon har träffat en ung man och glömt tid och rum där uppe i sjunde himlen.
2015-06-08, 21:53
  #247
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Polisen är för jävla dåliga på att hitta något när de letar. De har tyvärr en tendens att inte leta på de mest självklara platserna.

Jag passar även på att utesluta självmord.
Problemet med Kinnekulle är om hon är bortförd med bil finns det så jävla många ställen att söka av att det skulle ta polisen flera veckor att leta igenom allt..
2015-06-08, 21:54
  #248
Medlem
Om man skall gå händelserna i förväg och anta att ett brott ligger bakom. Människorov, våldtäkt eller mord. Vad finns det för intressanta personer i omgivningarna runt stället där hon jobbar? Finns det några kända sexualbrottslingar inom några mils radie? För om jag skulle göra ett sådant brott skulle jag åtminstone se till så att jag är bekant med omgivningen så jag känner mig trygg när jag begår brottet.

Jag tror inte det är någon random person som bara råkar ha vägarna förbi som gör något sådant här.

Detta inlägget är riktat till er som verkar ha kännedom om trakterna kring försvinnandet.
2015-06-08, 21:55
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Problemet med Kinnekulle är om hon är bortförd med bil finns det så jävla många ställen att söka av att det skulle ta polisen flera veckor att leta igenom allt..

Du som jobbar som väktare, kör ni förbi och/eller stannar ni vid kafét när ni går er rond?
2015-06-08, 21:56
  #250
Medlem
panzertaxs avatar
Kan någon gräva fram info om vad det är för verksamhet mitt emot? Så pass stora byggnader så är det knappast en enda ensam bonde. Ett företag? Antal anställda?

Lek med tanken att de har anställt någon skummis som har sett tjejen på cafét. Kanske lunchat där. Det vore ett utmärkt sätt att kartlägga deras stängningsrutiner, se att hon ofta är ensam. Kanske rentav skapa kontakt med henne. Det skulle kunna ha lockat tjejen från mopeden till att gå över till andra sidan gatan. Hon har helt enkelt känt igen någon som hejjat på henne på cafét och som hon vet jobbar på bruket mitt emot.
2015-06-08, 21:56
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Känns ju lite mörkt nu...

Vad finns det för tänkbara scenarier där flickan fortfarande lever?

Typ inga.

Att hon "försvunnit" av egen vilja.
Om inte så är det typ 99% chans att hon är död - men vi hoppas!
2015-06-08, 21:57
  #252
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Kan hon ha blivit överfallen/våldtagen och ren chock bara börjat gå åt valfritt håll?

Det är väl mitt enda hopp på att hon hittas vid liv, annars hittas hon nog i någon dunge..
Det är nog tyvärr liten "chans" att en okänd våldtäktsman förirrats sig ut i de trakterna precis som hon ska sätta sig på moppen? Och är det någon hon känner eller kan identifiera, låter han nog henne inte bara traska iväg

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback