2015-06-09, 09:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Hörde av en bekant att de stenrika mästarna funderar på att återuppta damhockeyn.

Det är ett mycket stabilt och politiskt korrekt sätt att dränera ekonomin...

Skellefteå är väl inte mästare längre? De nuvarande mästarna har nog förköpt sig i jakten på guldet, för dom har ju utförsäljning av truppen.

Det där med damhockeyn håller jag med om.
Citera
2015-06-09, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Hörde av en bekant att de stenrika mästarna funderar på att återuppta damhockeyn.

Det är ett mycket stabilt och politiskt korrekt sätt att dränera ekonomin...
Varje lag med självaktning och som är värda att betraktas som hockeylag håller sig med ett damlag.

Förövrigt så tycker jag inte det är något fel på damhockeyn alls. De utger sig inte för att vara herrhockey och då tycker jag det är okey att kvinns ska få idrotta de med.

Damfotboll däremot är löjlig då kärringarna är lesbiska och dessutom utger sig för att vara detsamma som herrfotbollen.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-06-09 kl. 11:37.
Citera
2015-06-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Varje lag med självaktning och som är värda att betraktas som hockeylag håller sig med ett damlag.

Förövrigt så tycker jag inte det är något fel på damhockeyn alls. De utger sig inte för att vara herrhockey och då tycker jag det är okey att kvinns ska få idrotta de med.

Damfotboll däremot är löjlig då kärringarna är lesbiska och dessutom utger sig för att vara detsamma som herrfotbollen.
Clemensnäs har redan ett damlag som Skellefteå AIK slösar pengar på.
Citera
2015-06-09, 12:39
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri

Slösar och slösar! Inte många korvören det handlar om för en förening som omsätter mångmiljonbelopp.
Citera
2015-06-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Slösar och slösar! Inte många korvören det handlar om för en förening som omsätter mångmiljonbelopp.
Korvören? Man får väl vara tacksam för att du inte är klubbdirektör.

Ingen har något emot damhockey, vi som inte vill ha ett damlag tänker ekonomiskt. Att Skellefteå AIK lade ned sitt damlag var för att tjejerna själva slutade/drog när klubben inte kunde gå med på att ta steget upp i rikserien eftersom man då skulle gå minus nästan 2 miljoner.
Folk som sedan säger att Skellefteå ändå borde satsa miljoner på damhockeyn för att "man bör vara en god förebild i jämställdhetsfrågor" och "ändå har så mycket pengar" är ena jävla idioter, hur jämställt är det att herrhockeyn ska subventionera damhockeyn?
Citera
2015-06-09, 13:09
Bannlyst
Citat:
Jag har inga åsikter om Skellefteå då jag saknar kunskapen om deras eventuella damverksamhet.

Däremot rent generellt så tycker jag inte att ekonomi är något vidare argument emot den sortens verksamhet. Därför att idrott kostar pengar, föreningarna säger sig vara ideella. Och handen på hjärta hur många idrottslag får sin verksamhet att på plus utan sponsorer, tveksamma löneupplägg och givmilda kommuner?

Man kan lika gärna säga att vi ska inte satsa på knattehockey, j-verksamhet etc men gör man så finns det ingen själ och kärlek till själva kärnveksamheten som måste vara att låta folk få spela hockey.

Jag har absolut ingenting emot kvinnoidrott. Det jag har emot är när rabiata människor hävdar att det inte är skillnad på män och kvinnor. Jag älskar tennis, friidrott etc vare sig den utövas av kvinnor eller män.

Damhockey är ok. De utger sig inte för att vara herrhockey exempelvis får man inte tacklas. Damfotboll är löjlig för den utger sig att vara som herrfotboll men det är den inte alls. Vore den det så hade fotbollslagen varit mixade och damerna spelat i svenska herrlandslaget, serie a, bundesliga etc.
Citera
2015-06-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag har inga åsikter om Skellefteå då jag saknar kunskapen om deras eventuella damverksamhet.

Däremot rent generellt så tycker jag inte att ekonomi är något vidare argument emot den sortens verksamhet. Därför att idrott kostar pengar, föreningarna säger sig vara ideella. Och handen på hjärta hur många idrottslag får sin verksamhet att på plus utan sponsorer, tveksamma löneupplägg och givmilda kommuner?

Man kan lika gärna säga att vi ska inte satsa på knattehockey, j-verksamhet etc men gör man så finns det ingen själ och kärlek till själva kärnveksamheten som måste vara att låta folk få spela hockey.
Får du tillräckligt med sponsorer och bidrag till damhockeyn är det ju bara att köra på, men verkligheten är sådan att det inte lönar sig att synas i damhockey-sammanhang. Knattehockey och j-verksamhet är framtida investeringar för klubben och dessutom relativt lätt att få bidrag för att bedriva då det handlar om barn och ungdomar.
Senast redigerad av atreyeri 2015-06-09 kl. 14:02.
Citera
2015-06-09, 14:55
Medlem
€rics avatar
Citat:
Får du tillräckligt med sponsorer och bidrag till damhockeyn är det ju bara att köra på, men verkligheten är sådan att det inte lönar sig att synas i damhockey-sammanhang. Knattehockey och j-verksamhet är framtida investeringar för klubben och dessutom relativt lätt att få bidrag för att bedriva då det handlar om barn och ungdomar.
skellefteå kraft kan ju ge hälften av sponsringen till damverksamheten, de vill ju ha goodwill reklam
Citera
2015-06-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
skellefteå kraft kan ju ge hälften av sponsringen till damverksamheten, de vill ju ha goodwill reklam
Goodwill för en dag där alla rättvisans förkämpar säger "underbart" och sedan fortsätter att aldrig gå på damhockey.

Skämt åsido, sponsring är inte välgörenhet - det krävs motprestation. Skellefteå Kraft marknadsför sig genom ett av Sveriges bästa hockeylag som får enorm exponering. Tror inte de tycker att det är värt att lägga miljoner på ett damlag som lockar mindre publik än knattelag.
Citera
2015-06-09, 18:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Sponsra damhockey ger ungefär lika mycket som att slänga pengar på pensionärernas boulespelande. Dvs goodwill, men inget mera.

F.ö. är jag inte så orolig som många då det gäller Skellefteås uteblivna inköp. Man väntar helt enkelt in vad som blir över när NHL/KHL sagt sitt.
Citera
2015-06-09, 19:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Sponsra damhockey ger ungefär lika mycket som att slänga pengar på pensionärernas boulespelande. Dvs goodwill, men inget mera.

F.ö. är jag inte så orolig som många då det gäller Skellefteås uteblivna inköp. Man väntar helt enkelt in vad som blir över när NHL/KHL och Luleå sagt sitt.
Korrigerade ditt inlägg lite..
Citera
2015-06-09, 19:30
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Goodwill för en dag där alla rättvisans förkämpar säger "underbart" och sedan fortsätter att aldrig gå på damhockey.

Skämt åsido, sponsring är inte välgörenhet - det krävs motprestation. Skellefteå Kraft marknadsför sig genom ett av Sveriges bästa hockeylag som får enorm exponering. Tror inte de tycker att det är värt att lägga miljoner på ett damlag som lockar mindre publik än knattelag.

Hur många tror du låter bli att vara kund hos SKekraft med kopplingen till laget i resten av landet?

Tänker en Djurgårdare att: "Jajjamen, det där kraftbolaget samarbetar med ett framgångsrikt lag. En konkurrent till oss i SHL. Jag blir kund"

Klart att sponsring fortfarande är mycket goodwill. Det man gör är att man försöker ursäkta denna goodwill genom "exponering". Det är ett sätt att rättfärdiga att man plöjer mycket pengar i s.k. "annonsering" hos SHL-klubbarna. Det gäller såklart alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in