Citat:
Ursprungligen postat av
atreyeri
Clemensnäs har redan ett damlag som Skellefteå AIK slösar pengar på.
Jag har inga åsikter om Skellefteå då jag saknar kunskapen om deras eventuella damverksamhet.
Däremot rent generellt så tycker jag inte att ekonomi är något vidare argument emot den sortens verksamhet. Därför att idrott kostar pengar, föreningarna säger sig vara ideella. Och handen på hjärta hur många idrottslag får sin verksamhet att på plus utan sponsorer, tveksamma löneupplägg och givmilda kommuner?
Man kan lika gärna säga att vi ska inte satsa på knattehockey, j-verksamhet etc men gör man så finns det ingen själ och kärlek till själva kärnveksamheten som måste vara att låta folk få spela hockey.
Jag har absolut ingenting emot kvinnoidrott. Det jag har emot är när rabiata människor hävdar att det inte är skillnad på män och kvinnor. Jag älskar tennis, friidrott etc vare sig den utövas av kvinnor eller män.
Damhockey är ok. De utger sig inte för att vara herrhockey exempelvis får man inte tacklas. Damfotboll är löjlig för den utger sig att vara som herrfotboll men det är den inte alls. Vore den det så hade fotbollslagen varit mixade och damerna spelat i svenska herrlandslaget, serie a, bundesliga etc.