Citat:
Ursprungligen postat av
Trekvartsbyxa
Kul för Färjestad att deras kommun värderar hockeyn så högt.

Själv hade jag tyckt det var roligare om kommun
invånarna prioriterade hockeyn så högt att de ens släpade sig dit. Varför du tycker det är något bra att en kommun gödslar skattepengar på ett lag för att de ska kunna spela matcher i princip ingen bevisligen vill se övergår mitt förstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
€ric
Helt sjukt egentligen. Jag hade själv blivit förbannad, lär nog finnas många som skulle vilja se deras föräldrar få bättre avslut på livet med de pengarna istället.
Karlstad är en sjuk kommun, likt de flesta av landets befolkad av populister vid köttgrytorna. 2009 var det ett medborgarupprop för att kommunens äldre skulle få ha rätt till åtminstone 1 timmes utohusvistelse per dag. Den rödgröna majoriteten konstaterade att det skulle kosta 60mkr, och sa bestämt nej. Istället byggde man ett lyxbadhus för 200mkr... (Och skjöt till 23mkr utöver vanliga budgeten till Kultur- och fritidsnämnden, för viktiga mångmiljonsprojekt (!) som att göra Karlstads stadskärna till den stad i Europa med flest blommor/kvadratmeter. Det här var alltså mitt i brinnande ekonomisk kris där all övrig kommunal verksamhet fick hårda sparkrav, 600mkr hade skatteintäkterna minskat, och man ropade på mer hjälp från staten utöver robin hood-bidraget.)
Skriver jag det här för att klanka ner på Karlstads kommun? Nej, jag belyser det för att Karlstad ändå är en av de större, mer "seriösa" kommunerna och till och med där befolkas kommunfullmäktige och kommunstyrelse av riktigt felprioriterade jävla pajasar. Korpulenta klåpare, kaffesörplande partigängare till kärringar och gubbar som sitter och självgott på riktigt tror att det är de som får kommunen att fungera. De hade gjort mer nytta om arbetslösa bidragstagare, då hade de inte kunnat styra bort de faktiskt arbetande kommuninvånarnas skattepengar till ren skit. Det är lätt att satsa högt när andras pengar står på spel, och det är just vad dessa verklighetsfrånvända bottenskrap till människor gör dagligen. Helst ska pengarna satsas på skådebröd och lyx som får dessa egocentriska idioter att framstå som underbara ledare. Den som tror att jag överdriver, åk ut och prata med dessa oftast rent parodiskt dumma och obildade kälkborgare i våra mindre kommuner. Den som har den minsta gnutta tro på lokalpolitiken efter det är förmodligen kommunpolitiker själv.
290 av dessa groteska vuxendagis finns det. Därför är det så djupt beklagligt att vi går mot en utveckling där kommuner ser hockeylagen som sina flaggskepp som ska "sätta orten på kartan". För det här är en riktigt fullpoängskatastrof, inte bara är kommunpolitikerna så opålästa att de på riktigt tror att det kan vara ekonomiskt gynnsamt. Dessa formligen fantiserar med all säkerhet sexuellt till sina narcisstiska fantasier om att de genom sina bidrag bygger kommunens lag och får hela folkets kärlek (och röster) för det. Hur de kommer sitta i sina privata vip-sviter i den nybyggda lyxarenan och få stående ovationer när de visas på jumbotronen, samtidigt som privata entreprenörer knackar på loge-dörren och formligen ber om att få starta upp sina multinationella storföretag i bygden.
Dessa jävlar ska få leka lekstuga med vår hockey. Dessa jävlar ska starta upp sina alldeles egna Lakers och med tillräckligt många många skattemiljoner i ryggen sätta sin ort på kartan. Fyfan. Det är fan vidrigare än supermiljardärerna som leker med de stora fotbollslagen ute i världen, de gör det i alla fall med mestadels sina egna pengar. Hade det inte varit för att jag är någorlunda humanist hade jag förespråkat stegling på det lokala torget för varje politiker som ens tänkte tanken att sponsra sitt lokala elitlag med skattepengar.