2015-06-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Hur många tror du låter bli att vara kund hos SKekraft med kopplingen till laget i resten av landet?

Tänker en Djurgårdare att: "Jajjamen, det där kraftbolaget samarbetar med ett framgångsrikt lag. En konkurrent till oss i SHL. Jag blir kund"

Klart att sponsring fortfarande är mycket goodwill. Det man gör är att man försöker ursäkta denna goodwill genom "exponering". Det är ett sätt att rättfärdiga att man plöjer mycket pengar i s.k. "annonsering" hos SHL-klubbarna. Det gäller såklart alla.
Hur många tror du ens hade hört talas om SkeKraft på detta forum om det inte vore för Skellefteå AIK?

Är stensäker på att övervägande delen av personer och företag inte bryr sig ett skit om vad företaget sponsrar. Vi försökte få folk att sluta med T3 när de blev sponsor åt B-löven, men det var bara de mest inbitna supportrarna som slutade. Man väljer helt enkelt det mest fördelaktiga avtalet (vilket SkeKraft själv visar ganska bra när man levererar el till stockholmsarenorna men förlorade sin egna ägare som kund.)
Citera
2015-06-09, 23:46
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Hur många tror du ens hade hört talas om SkeKraft på detta forum om det inte vore för Skellefteå AIK?

Är stensäker på att övervägande delen av personer och företag inte bryr sig ett skit om vad företaget sponsrar. Vi försökte få folk att sluta med T3 när de blev sponsor åt B-löven, men det var bara de mest inbitna supportrarna som slutade. Man väljer helt enkelt det mest fördelaktiga avtalet (vilket SkeKraft själv visar ganska bra när man levererar el till stockholmsarenorna men förlorade sin egna ägare som kund.)

Skellefteå Kraft har reklamkampanjer på riks-TV - det ger större exponering än att vara matchsponsor åt ett SHL-lag. Har du reklamkampanj på riks-TV så når du alla målgrupper, inte bara de som är idrottsintresserade. Oavsett vad klubbarna säger, oavsett hur företagen försöker rättfärdiga sin sponsring så är det fortfarande till större delen goodwill. Framförallt ju större summor det rör sig om.
Citera
2015-06-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Skellefteå Kraft har reklamkampanjer på riks-TV - det ger större exponering än att vara matchsponsor åt ett SHL-lag. Har du reklamkampanj på riks-TV så når du alla målgrupper, inte bara de som är idrottsintresserade. Oavsett vad klubbarna säger, oavsett hur företagen försöker rättfärdiga sin sponsring så är det fortfarande till större delen goodwill. Framförallt ju större summor det rör sig om.
De började med reklamkampanjer samtidigt som de skrev det senaste sponsoravtalet med Skellefteå AIK, allt en utarbetad satsning på marknadsföring för att nå ut till så många som möjligt.

Klart det alltid är goodwill involverat, det är ju anledningen till att vi får betydligt mer i sponsring nu när vi ses som en förebild än när vi var kända för misslyckanden i kvalserien.
Citera
2015-06-10, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Får du tillräckligt med sponsorer och bidrag till damhockeyn är det ju bara att köra på, men verkligheten är sådan att det inte lönar sig att synas i damhockey-sammanhang. Knattehockey och j-verksamhet är framtida investeringar för klubben och dessutom relativt lätt att få bidrag för att bedriva då det handlar om barn och ungdomar.
Jasså, jaha jag trodde det var Skaik och därmed inte bara ert överbetalda a-lag era sponsorer sponsrade. Våra sponsorer sponsrar iaf HV71.

Hur som så fattar du uppenbarligen inte vad jag skriver om så jag kan bara konstatera att det blir ju än billigare att värva spelare utifrån än att ta fram dem själv.

Så ni borde ju lägga ned all knatteverksamhet i och med att ingen sponsrar den iaf. Då blir det ju än mer pengar över att köpa in sponsrade spelare för.
Citera
2015-06-10, 11:24
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jasså, jaha jag trodde det var Skaik och därmed inte bara ert överbetalda a-lag era sponsorer sponsrade. Våra sponsorer sponsrar iaf HV71.

Hur som så fattar du uppenbarligen inte vad jag skriver om så jag kan bara konstatera att det blir ju än billigare att värva spelare utifrån än att ta fram dem själv.

Så ni borde ju lägga ned all knatteverksamhet i och med att ingen sponsrar den iaf. Då blir det ju än mer pengar över att köpa in sponsrade spelare för.

Knatteverksamheten sponsras helt av föräldrarna! Klubben organiserar det hela, men det är föräldrar som står för all ekonomi. Det kostar väl flera tusen spänn att bara i medlemsavgifter årligen och sedan skall det dras i massor med pengar varje år. En del av alla dessa pengar som ungdomslagen drar in går uppåt i kedjan för att exempelvis bekosta A o B-juns resor mm.
Citera
2015-06-10, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Knatteverksamheten sponsras helt av föräldrarna! Klubben organiserar det hela, men det är föräldrar som står för all ekonomi. Det kostar väl flera tusen spänn att bara i medlemsavgifter årligen och sedan skall det dras i massor med pengar varje år. En del av alla dessa pengar som ungdomslagen drar in går uppåt i kedjan för att exempelvis bekosta A o B-juns resor mm.
Det kan du nog ha rätt i. Det var j-verksamheten jag syftade på och det var slarvigt av mig att inte skriva j-verksamhet

Hur som damerna har ju inga löner. Det man i bästa fall erbjuder dem är ett arbete och lägenhet att hyra. Klart att resor och material kostar. Vet inte hur det är med material om elitklubbarna köper det eller får som en slags sponsring utav materialtillverkarna. Hur som resor, material kostar antagligen detsamma för damerna som för j-verksamhet etc.

Och jag tycker att stora klubbar som HV71 ska ha verksamhet för damerna. Kan alls inte se att det kostar mer eller konkurrerar ut det andra. Det måste vara en idrottsklubb huvudverksamhet att låta folk idrotta.
Citera
2015-06-10, 17:32
Medlem
tcfmogs avatar
Målgården minskas i SHL.

http://www.shl.se/artikel/67258/
Citera
2015-06-10, 17:51
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Målgården minskas i SHL.

Nä fan! Större mål borde det vara. Målvakterna blir ju bara större och större.
Citera
2015-06-10, 17:55
Bannlyst
Citat:
Nä fan! Större mål borde det vara. Målvakterna blir ju bara större och större.
Målgården är inte målet. Förändring torde innebära att målvakten får det svårare i och med att utespelarna kan komma närmare än tidigare
Citera
2015-06-10, 18:22
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Målgården minskas i SHL.

Bra där! Denna ändring gäller även hockeyallsvenskan och J20 superelit.
Citera
2015-06-10, 18:23
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Målgården är inte målet. Förändring torde innebära att målvakten får det svårare i och med att utespelarna kan komma närmare än tidigare

Spelar ingen roll för luleluffarna sitter ju ändå i knä på målvakten.
Citera
2015-06-10, 18:34
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Spelar ingen roll för luleluffarna sitter ju ändå i knä på målvakten.

Sylve, Hedman, Lennu, Granström och mindre målgård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in