Citat:
Ursprungligen postat av
OlleViero
Knatteverksamheten sponsras helt av föräldrarna! Klubben organiserar det hela, men det är föräldrar som står för all ekonomi. Det kostar väl flera tusen spänn att bara i medlemsavgifter årligen och sedan skall det dras i massor med pengar varje år. En del av alla dessa pengar som ungdomslagen drar in går uppåt i kedjan för att exempelvis bekosta A o B-juns resor mm.
Det kan du nog ha rätt i. Det var j-verksamheten jag syftade på och det var slarvigt av mig att inte skriva j-verksamhet
Hur som damerna har ju inga löner. Det man i bästa fall erbjuder dem är ett arbete och lägenhet att hyra. Klart att resor och material kostar. Vet inte hur det är med material om elitklubbarna köper det eller får som en slags sponsring utav materialtillverkarna. Hur som resor, material kostar antagligen detsamma för damerna som för j-verksamhet etc.
Och jag tycker att stora klubbar som HV71 ska ha verksamhet för damerna. Kan alls inte se att det kostar mer eller konkurrerar ut det andra. Det måste vara en idrottsklubb huvudverksamhet att låta folk idrotta.