Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 10:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det är nog mer troligt att GM skrivit eller tvingat BO att skriva sms till föräldrarna och även uppge att batteriet är dåligt, så att familjen inte ska börja oroa sig direkt om hon inte svarar i mobilen. Vilken förmodligen skedde också.

Varför ser du det som troligt? Knappast sannolikt att han är så kall och beräknande på det viset.
2015-06-09, 10:44
Medlem
ojvamysigts avatar
Det är något lite gulligt över vissa teorier här. Det är ingen professionell hitman som ligger bakom det brott som eventuellt begåtts här. Om det är så att hon har blivit mördad handlar det med största sannolikhet om en rätt impulsiv handling utförd av en GM som inte har legat på stake out i flera dagar, rekat flyktvägar eller tvingat henne att skicka SMS hem. Verkligheten är vidrig nog utan att blanda in filmens värld i den.
2015-06-09, 10:45
Medlem
Disclosures avatar
Får lite Engla-vibbar utav detta. Inte så värst mycket gemensamt förutom att det är en flicka som förmodligen har blivit bortrövad.

Tragiskt och fruktansvärt om nu så är fallet.
2015-06-09, 10:46
Medlem
Är det bara jag som osökt kommer att tänka på den där joppen som snackat på youtube om att han vill våldta folk? Nu säger jag absolut inte att just han skulle vara inblandad, men jag hoppas att polis kollar upp samtliga de känner till av den sorten i närheten.

Av någon anledning känns BO som en som en relativt ung kille skulle kunna tycka var sketsnygg.
Senast redigerad av pudrig 2015-06-09 kl. 10:50.
2015-06-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Allt talar väl för att de "vet" vem gärningsmannen är: den skumma gästen. Har själv jobbat i cafe som ung och det kom en hel del riktigt obehagliga gäster! Han har antagligen sagt något eller betett sig obehagligt. Sedan väntat utanför på henne, kanske suttit kvar och fikat till och med på uteserveringen?

Fast han var där under lördagen och hon försvann på söndag.
2015-06-09, 10:47
Medlem
Necrolusters avatar
Jävla mysko det här. Hoppas hon är vid liv.
2015-06-09, 10:51
Medlem
Om man tänker efter, vad har polisen att gå på om det inte är den här snubben som var inne på lördagen?

Dom lär väl å andra sidan gå genom alla som betalat med kort under lördagen och söndagen för att se om det finns någon dömd där.

Jag menar, det enda som finns då är väl om GM varit så klantig att han kanske rökt en cigarett inne i ladugården där han gömt sig och slängt som hans DNA finns på.

Problemet är att när det är en impulsiv handling så finns det ju inte mycket spår efter heller, tänk på att den enda anledningen till Anders Eklund åkte fast var att en person av ren tillfällighet hade testat sin nya kamera. Och det skrämmer mig
2015-06-09, 10:56
Medlem
Jag gissar att hon är inlåst i någon källare och kommer sitta fast där i 30 år och vi som lever då kommer få läsa om det.
Hon kommer säkert föda barn med någon ful äcklig jävel.
2015-06-09, 10:58
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Lite märkligt att man inte vet identiteten på honom. Kan väl inte vara en lokal förmåga då?

nej, ca 5 min från E20 och kinnekulle är ett turistmål får mig att tro att det var en knäppgök på besök. kanske någon på permission, fiskare eller fågelskådare? kinnekulle är en idyll för vildmarksälskare och strövare.

är mycket intresserad av detaljer till personen som besökt cafét dagen innan, och som utmärkte sig så pass att han finns kvar i allas minne och nämns i flertalet intervjuer från dag 1.
2015-06-09, 10:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det är något lite gulligt över vissa teorier här. Det är ingen professionell hitman som ligger bakom det brott som eventuellt begåtts här. Om det är så att hon har blivit mördad handlar det med största sannolikhet om en rätt impulsiv handling utförd av en GM som inte har legat på stake out i flera dagar, rekat flyktvägar eller tvingat henne att skicka SMS hem. Verkligheten är vidrig nog utan att blanda in filmens värld i den.

Nja. Även om det är en kund som har rövat bort henne, så kan han ju ha fantiserat om det och planerat det en längre tid, och hämtat inspiration just från filmer, romaner och rättsfall. Natalia Kampusch-fallet hände för övrigt i verkligheten. Lilla brittiska Maddies försvinnande och Fritzl-fallet också!
2015-06-09, 11:00
Medlem
Sägs vara en handske de hittat

Föremålet är ett vardagsföremål, enligt Christer Fuxborg och enligt källor till NLT rör det sig om en handske.
— Jag kan inte kommentera det, säger Fuxborg.

Edit; Men det är fimpar och liknande föremål som har skickats för analys, säger Christer Fuxborg, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.

– Det är en sak som har förevisats föräldrarna som också säger att flickan har en sådan sak. Men det är en ganska vanlig sak och därför har den skickats på analys för att vi ska kunna säkert säga att det är hennes, säger Christer Fuxborg.
Senast redigerad av lordhoff 2015-06-09 kl. 11:03.
2015-06-09, 11:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast han var där under lördagen och hon försvann på söndag.

Ja, och det gav ju över ett dygns tid till planering. Om det var första gången han såg henne på lördagen. Är han en stamkund så har han ju haft hur mycket tid som helst att förbereda en källare, skaffa ett vapen att hota med, kloroform eller en spruta med sömnmedel, o.s.v..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in