Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Helt ärligt, en tjej i den åldern med antagligen en ny iPhone eller Samsung låter ALDRIG sin mobiltelefon laddas ur, dom måste ha den igång dygnet runt. Antagligen har hon den på laddning när hon jobbar.

Jag tippar på att den blivit avstängd.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast polisen har ju uttalat sig om att hon hade dåligt batteri. Antagligen skrev hon något om det i SMS.et till föräldern.

Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Eller så hade hon ingen laddare och telefonen dog. Sånt händer ju oxå ibland, även för en tjej i den åldern. Men som du säger att den förmodligen har blivit avstängd, så är nog fallet tbh..

Jag vet hur hennes vanlig beteende ær nær hon ska åka hem, men om hon inte brukar høra av innan hon åker så kan det ju vara ett tecken att hon har haft lågt batteri på telefonen, eftersom det sista hon gør ær att skicka ett sms till førældrarna om att hon ær påvæg.

Blir ju lætt tråkigt på ett cafe, har man glømmt mobilladdaren så ligger den på sista 5%(vi har væl alla vart dær) nær man ska hem
2015-06-09, 10:02
Medlem
Får mer och mer Sigrid Schjetne-vibbar av det här.
2015-06-09, 10:02
Medlem
Ser inte någon argumentation mot pappan? Hur ær hans hælsa, finns det någon chans att han ær inblandad?

Kommer dit ser flickan fortfarande ær kvar och pratar med någon/har inte åkt æn.
Flippar och før bort henne, dødar henne?

Långsøkt, men ser ingen som misstænkt pappan. Han hade ju trots allt 2-3 timmar ensam med henne mellan 8-22 då han kopplade in polisen
2015-06-09, 10:03
Medlem
Axells avatar
Vissa mår bäst av att bara komma in i rutiner igen. Dock tror jag att om någon i personalen verkligen tycker det är jättejobbigt så har de nog överseende med att den stannar hemma istället.
2015-06-09, 10:06
Medlem
Vad vet vi om stollen som ska ha snurrat runt inne på caféet på lördagen?
2015-06-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Ser inte någon argumentation mot pappan? Hur ær hans hælsa, finns det någon chans att han ær inblandad?

Kommer dit ser flickan fortfarande ær kvar och pratar med någon/har inte åkt æn.

Långsøkt, men ser ingen som misstænkt pappan. Han hade ju trots allt 2-3 timmar ensam med henne mellan 8-22 då han kopplade in polisen

Pappan åkte väl tillsammans med mamman till platsen, så i så fall skulle hon också vara inblandad.
2015-06-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tja...det kan ju vara bra att få in pengar så att personalen kan få lön. Livet går vidare.

"Cafet är öppet igen!
Beskedet kom inatt att vi får öppna verksamheten.
All avspärrning runt cafets område har tagits bort!
Välkomna!"

Alltså det låter lite kyligt skrivet alltså. Bild på några blommor sen kör vi igång!

Man kunde inte skrivit någonting alls om sin försvunna medarbetare?
2015-06-09, 10:08
Medlem
trapezoids avatar
Citat:

Tanken har slagit mig, men det känns långsökt på något sätt. Verkar inte vara någon "problemfamilj" direkt. Hade även svårt att hitta någon info om pappan.
2015-06-09, 10:09
Bannlyst
Varför går dom inte ut med bild på flickan?
Det kan ju faktiskt vara någon i trakten som har sett henne.

Här är bilder på henne: http://www.enjoygram.com/lisaholmmmm

(Nu ska jag inte spamma tråden mer, men blir så fruktansvärt skakad av såna här fall.)

Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
"Cafet är öppet igen!
Beskedet kom inatt att vi får öppna verksamheten.
All avspärrning runt cafets område har tagits bort!
Välkomna!"

Alltså det låter lite kyligt skrivet alltså. Bild på några blommor sen kör vi igång!

Man kunde inte skrivit någonting alls om sin försvunna medarbetare?
Så kände jag med.
2015-06-09, 10:09
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring

Inget, förutom att hans beteende var konstig
2015-06-09, 10:10
Medlem
Citat:
Jag vet hur hennes vanlig beteende ær nær hon ska åka hem, men om hon inte brukar høra av innan hon åker så kan det ju vara ett tecken att hon har haft lågt batteri på telefonen, eftersom det sista hon gør ær att skicka ett sms till førældrarna om att hon ær påvæg.

Blir ju lætt tråkigt på ett cafe, har man glømmt mobilladdaren så ligger den på sista 5%(vi har væl alla vart dær) nær man ska hem
Det är nog mer troligt att GM skrivit eller tvingat BO att skriva sms till föräldrarna och även uppge att batteriet är dåligt, så att familjen inte ska börja oroa sig direkt om hon inte svarar i mobilen. Vilken förmodligen skedde också.
2015-06-09, 10:10
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Ingenting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in