Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 17:26
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Utveckla. Personen jag kommenterade på sa mobilskal utan att specificera märke...

http://nlt.se/nyheter/gotene/1.4054764-just-nu-militarer-hittade-nytt-spar

"Det är polisens spaningsledning som meddelar att en militär sökpatrull har hittat ett IPHONE-fodral som enligt den försvunna flickans föräldrar kan tillhöra henne."
2015-06-09, 17:29
Medlem
Verkar ju som att militären hittar allt och inte polisen. Är polisen helt odugliga eller är antalet poliser väldigt lågt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Jag hade höjt på ögonbrynen om de med säkerhet kunde säga att mobilskalet och handsken var hennes. Om de med säkerhet kunde säga det så finns bara två scenarion:

1. Föremålet har bara sålts i ett enda exemplar alternativt har ett märke eller liknande som de vet har orsakats av dottern.
2. Föräldrarna har själva kastat/placerat föremålet där det upphittats.

Att dem säger att hon bar jeans eller adidasbyxor kan vara ganska enkelt. Hon kanske åkte i sina adidasbyxor men bytte om på arbetsplatsen och hade då ett par jeans med sig. Med andra ord vet dem inte vilket par hon har på sig vid försvinnandet.

Min teori är att hon åkte i Adidasbyxor eftersom det är mer bekvämt, byter om till jeans, för vem jobbar i Adidasbyxor på ett café? Så rimligtvis är det någon av dessa klädesplaggen som ligger i påsen som upphittades vid mopeden.
Bannlyst
Det här med skalet kan ha flera utfall.

1. I kamp med gärningsmannen om mobilen ramlar skalet av. Hon kanske ville meddela någon anhörig om vart hon var, att hon var i knipa etc vilket GM uppfattade och försökte slita bort mobilen från henne.

2. GM har hennes mobil och kastar bort skalet så att den inte ska kännas igen av någon utomstående.

3. BO kastar skalet som spår för vart hon befinner sig någonstans.

Det ska tydligen ligga en skog lite längre bort. Hoppas hon befinner sig där och är oskadd.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
i normala fall kanske de hade kunnat göra det, men nu är de under extrem press. om de säger att det är hennes så arbetar polisen efter det, och har de då fel, så kanske de inte får se sin dotter något mer. m.a.o. så måste de hela tiden vakta sin tunga, försöka tänka fast de är jätteoroliga. inget konstigt tycker jag.
Tror jag knappast - jag vet tammetusan inte hur mina barns mobilfodral ser ut, inte ens vilka mobiler de har faktiskt.
Jag ställer inte upp och synar dem varenda morgon med anteckningsbok och kamera heller - och skulle inte spontant kunna säga vad t ex sonen hade på sig för kläder när han gick till jobbet idag.

Det i mina öron snarare som om somliga har rent sjuka krav på föräldrar och sjuklig kontroll på sina tonåringar.

När man slutar välja kläder åt barnen har man sällan exakt koll på vad de drar på sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Är hennes pojkvän utesluten som GM?
I övrigt är den här tjejen väldigt snygg.

Han ska ha varit på nåt sportevenemang hela dagen på någon annan plats i länet.
Medlem
Heffis avatar
Har flickan blivit indragen i en bil kan hon finnas varsomhelst.
Märkligt att inte MP satts in ännu.

Det är fruktansvärt att flickan är borta. Tror dessvärre inte på ett bra slut.
2015-06-09, 17:30
Medlem
Kan det vara så att GM är en iskall psykopat som medvetet lämnar spår åt polisen, som sedan ska leda fram till något handsken, mobilskalet...
2015-06-09, 17:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Om du åsyftar Utomhus123´s teori så är det ju just dennes teori och inte din. Jag ville höra din teori och har du ingen egen teori så bör du ju inte fara med osanning...
Sakerna är rätt spridda, oddsen för att hon lever tror jag är mycket små.
2015-06-09, 17:31
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Det verkar som det var upp till föräldrarna i detta fallet, inte så mycket polisen kan göra om föräldrarna inte vill.
Det låter underligt. Vad föräldrarna tycker och tänker tar man möjligtvis hänsyn till i medmänsklig mening, men inte kan det få styra hur polisen sköter sitt jobb. Anhöriga är knappast experter på hur en sökning eller en utredning bäst ska bedrivas. Om det är polisens professionella bedömning att det gagnar sökandet att gå ut med en bild på den man letar efter så sker nog det vare sig föräldrarna vill eller inte.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opi78
Kan fortfarande inte släppa att dom inte hittat hennes hjälm, vilket verkligen får mig att börja fundera på om hon inte bestämt träff med någon. Kanske hade tjejen en förkärlek till mopeder eller andra motorcyklar, bestämt träff med äldre kille som åkte HD, därav hade hon på sig hjälmen när dom åkte iväg, helt frivilligt.. till att börja med!

Jo det är det som känns mest rimligt. Att nycklarna är kvar i låset kan bero på ren glömska alternativt att hon tänkte göra upp med någon senare att komma och hämta moppen. Vilket visserligen låter långsökt med tanke på platsen ifråga men inte helt omöjligt heller.

Utifrån det kan de ju vara en massa som hänt. De har blivit osams och det har blivit bråk hon har blivit skadad killen har fått panik och dumpat henne någonstans. Alternativt att de råkat ut för en olycka och båda ligger skadade eller att kanske killen varit berusad/drogpåverkad och därmed fått panik och lämnat henne. Det som talar emot detta senare är ju att hon verkar vara skötsam så att åka med en sådan person på MC låter mindre troligt. Utöver då att de rymt iväg tillsammans och det då handlar om ett frivilligt försvinnande.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Kan det vara så att GM är en iskall psykopat som medvetet lämnar spår åt polisen, som sedan ska leda fram till något handsken, mobilskalet...
Snarare att hon försökt lämna saker efter sig i så fall.
Är det GM så har han snarare försökt göra sig av med sakerna än att lämna spår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in