Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-08, 22:07
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Ja, om det är en eller flera negrer som tagit henne så är det nog så. Handlar det om araber eller centralasiater kan hon komma undan med en gruppvåldtäkt.
Är det en svensk så är det en psykiskt sjuk person och då är det mer ovisst.

Menar du allvar eller är du ironisk?

Afrikaner dödar, asiater våldtar och svenskar är bara sjuka? Är det så i varje fall eller är det lite olika? Kan asiater också vara sjuka och kan svenskar även döda?
Medlem
Porten som är uppbruten tycker jag är väldig konstig. Liksom den är inte förstörd eller något utan mer som att de har öppnat den bara. Var den öppen som den är på bilden eller har polisen gjort det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Kan någon gräva fram info om vad det är för verksamhet mitt emot? Så pass stora byggnader så är det knappast en enda ensam bonde. Ett företag? Antal anställda?

Detta kanske? (från 2011)
http://www.expressen.se/gt/deras-okanda-vodka-gor-succe/

Men på deras hemsida står det att verksamheten har flyttats till närbelägna Götene. Det kanske är något annat företag som har verksamhet där nu.
2015-06-08, 22:09
Medlem
Catings avatar
Apropå mobilen skriver GP:

"...Polisen har dessutom, genom pejling, kunnat fastställa att hon skickade sitt sista sms klockan 18.21 på söndagskvällen från en plats i anslutning till mopeden. Sedan dess har mobilen varit avslagen.
- Vi vet att hennes batteri var dåligt, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg till GP."

Och:

"Polisen vill inte uppge vad det är för "sak" som påträffats och kan knytas till flickan.

- Det är en ägodel men vi vill inte gå ut och säga vad det är förrän vi talat med föräldrarna för att vara säkra, säger Christer Fuxborg.

Han dementerar en uppgift om att fynden skulle ha gjorts i ett magasin, en spannmålstork."

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2740259-spar-hittat-efter-forsvunnen-17-aring
2015-06-08, 22:10
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Kan någon gräva fram info om vad det är för verksamhet mitt emot? Så pass stora byggnader så är det knappast en enda ensam bonde. Ett företag? Antal anställda?

Lek med tanken att de har anställt någon skummis som har sett tjejen på cafét. Kanske lunchat där. Det vore ett utmärkt sätt att kartlägga deras stängningsrutiner, se att hon ofta är ensam. Kanske rentav skapa kontakt med henne. Det skulle kunna ha lockat tjejen från mopeden till att gå över till andra sidan gatan. Hon har helt enkelt känt igen någon som hejjat på henne på cafét och som hon vet jobbar på bruket mitt emot.

Ladugården och marken ägs av Arne Jönsson Blombergs Säteri och är utarrenderad till en lantbrukar.
I byggnaden bredvid tappades tidigare vodkan LO Smith ( Arne Jönssons son).
Inga av dessa personer har med försvinnandet att göra.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Vet att någon skrev det förut men vet någon om BO är släkt med "den Holmsläkten" Finns ju bland annat en Holmare som är född 89 tror jag det är som suttit för våldtäkt.
Medlem
Är familjen förmögen, kidnappning?

De personerna hon bor med, är det båda hennes biologiska föräldrar?

Var hennes vänner fortfarande närvarande när hon skrev smset till sina föräldrar?
2015-06-08, 22:11
Medlem
Wajis avatar
Är det uteslutet att hon självmant kan ha försvunnit??
2015-06-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Detta kanske? (från 2011)
http://www.expressen.se/gt/deras-okanda-vodka-gor-succe/

Men på deras hemsida står det att verksamheten har flyttats till närbelägna Götene. Det kanske är något annat företag som har verksamhet där nu.

Lo-Smith skulle flytta all produktion till götene för ett par år sedan men verkar ha kvar en viss del. De höll/håller till i den tidigare byggnaden som ser ut som ett T och är i ett bättre skick. Den äldre ladan mittemot klostret tror jag tillhör en bonde som äger mycket mark och byggnader i det aktuella området.
Åkt förbi där hundratals ggr men verkar inte vara någon aktivitet i den äldre byggnaden.
2015-06-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Är det uteslutet att hon självmant kan ha försvunnit??

Nej
2015-06-08, 22:13
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Är familjen förmögen, kidnappning?

De personerna hon bor med, är det båda hennes biologiska föräldrar?

Var hennes vänner fortfarande närvarande när hon skrev smset till sina föräldrar?

Fanns någon bild från Karibien 2014, inget ställe medelsvensson åker till.
2015-06-08, 22:14
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Statistiskt lever hon, de flesta försvinnanden slutar med att den försvunne återvänder helskinnad. Att en försvunnen har rövats bort och mördats är mycket sällsynt.

Så kan du inte resonera när det finns fakta som pekar på annat. Hade vi inte haft några detaljer så hade jag hållt med dig. Men nu har vi mycket som pekar på annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in