Till mitt projekt (Göra en Onion Pi med en Raspberry Pi 2) tänkte jag att ha min lilla paj flyttbar och att jag bara pluggar in den i el och nätverkskabel där den är så gör den sitt jobb.
Det projektet i sig är inte viktigt, det är bara att jag vill ha mobiliteten att flytta den olika platser lätt. Vad jag däremot funderar på är hur jag ska sköta hur den sätter på sig och stänger av sig.
Jag vill ju slippa gå via SSH och det vanliga nätverket för att stänga av den. För att den trådlösa nätverkspunkt min Pi ska ha fungerar enbart att fortsätta ut på internet via TOR på.
Därför tänker jag mig kanske en fysisk knapp? Men någon som har ett tips på en knapp som inte kräver ett sånt där circuit board / broadboard, vad det nu kallas. Vill ha den så liten som möjligt. Borra hål i case: t för att få knappen att vara integrerad/nära som möjligt.
Eller vet någon om ett case med en inbyggd knapp som jag kopplar in på mina GPIO? För jag är i tankarna att använda dessa pins. Försöka programmera dem att när de känner av en elektrisk impuls/signal så kör Raspberryn automatiskt "sudo shutdown -h" för att stänga av den.
Eller ja, hur har ni löst det? För jag vill verkligen inte bara dra ur elen på den.