först och främst kunde jag inte ladda ner några addons eller nåt i den.
internet fungerade fin fint och jag streamade filmer ifrån min pc.
använder xbmc remote till Ipad fungerar fin fint!
men nu helt plötsligt har internet slutat fungera.
men remoten fungerar fortfarande så den är fortfarande ansluten till routern men den delar inte något nät.
logga in på routern och kollade upp allt där och det var inga problem där.
sedan så hittades inte raspberryn i datorn så förstod att det måste vara något skumt i det eftersom jag inte längre kunde streama filmerna.
byte ip på pcn och den hittade raspberryn men jag kan fortfarande inte hitta pcn i den.
går in på Network och går in på workgroup och där hittas bara min router ingen dator.
Installerade om raspberryn och då funkade internet, men bara i 1min...
Så har så mycket problem med den och skrivit på massor forum och får fan ingen hjälp blir galen, någon som har raspbmc som vet vad jag gör för fel?
hur fan kan allt bli fel helt plötsligt, har inte stängt av den någon gång så förstår inte hur det bara kan fucka ur helt plötsligt.
först och främst kunde jag inte ladda ner några addons eller nåt i den.
internet fungerade fin fint och jag streamade filmer ifrån min pc.
använder xbmc remote till Ipad fungerar fin fint!
men nu helt plötsligt har internet slutat fungera.
men remoten fungerar fortfarande så den är fortfarande ansluten till routern men den delar inte något nät.
logga in på routern och kollade upp allt där och det var inga problem där.
sedan så hittades inte raspberryn i datorn så förstod att det måste vara något skumt i det eftersom jag inte längre kunde streama filmerna.
byte ip på pcn och den hittade raspberryn men jag kan fortfarande inte hitta pcn i den.
går in på Network och går in på workgroup och där hittas bara min router ingen dator.
Installerade om raspberryn och då funkade internet, men bara i 1min...
Så har så mycket problem med den och skrivit på massor forum och får fan ingen hjälp blir galen, någon som har raspbmc som vet vad jag gör för fel?
hur fan kan allt bli fel helt plötsligt, har inte stängt av den någon gång så förstår inte hur det bara kan fucka ur helt plötsligt.
Spontant tycker jag att det där låter som något hårdvarufel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!