Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-20, 17:22
  #1621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Så, lite snabbare alltså. Detta mätt på en komplett omstart med uppdatering från en LE12 nightly till en annan, detsamma gäller alla exemplen.
Citera
2023-12-29, 09:39
  #1622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Så, lite snabbare alltså. Detta mätt på en komplett omstart med uppdatering från en LE12 nightly till en annan, detsamma gäller alla exemplen.
Och som en jämförelse, samma procedur på en burk med ASRock J5040 och 16GB RAM tar ca 30 sek,
en trevlig mediaspelare som utan problem klarar x265 4k HDR.
Citera
2023-12-29, 12:57
  #1623
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Fortfarande helt okej pris (om det inte skrivs upp innan release)
https://raspberrypi.dk/produkt/raspberry-pi-5-8-gb/

Blir nog att uppgradera för att klara h265 och 4K vilket jag inte fått att fungera med min Kodi
Precis som ni skrev så fungerade ju detta egentligen. Min gamla router körde 100 Mbit/s där nätverksdisken satt. Uppdaterade Kodi i samma veva som routern åkte ut, men antar att det var det förstnämnda som var problemet.
Citera
2024-02-28, 00:14
  #1624
Medlem
0A0As avatar
Vad tror ni om att använda den här som UPS till en Raspberry Pi? Den finns i tre olika versioner, 5 Volt, 9 Volt, samt 12 Volt.

Kan säga att den kostar 10 gånger mindre på Aliexpress (inklusive frakt). Leta i menyn efter "3+ items from US $1.99".

5V 3A 18650 UPS Avbrottsfri strömförsörjning Type-C USB Lithium Batteriladdare

Citat:
Denna UPS-15W-modul integrerar fyra praktiska funktioner för litiumbatteriladdning, litiumbatteriskydd, uteffekt och UPS-omkoppling. Den är också utrustad med ett universellt Type-C USB-laddningsgränssnitt, DC5V direktingång för att ladda litiumbatteriet, tvåfärgad LED som indikerar laddningsstatus, modulen är utrustad med två högkvalitativa 18650 batterihållare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback