Citat:
Ursprungligen postat av
NSO
Eftersom artikeln inte håller ihop intellektuellt så kan det ju finnas andra förklaringar t.ex. någon slags trauma (färden hit, asylprocessen, identitetsproblem eller något helt annat).
Eh... när någon framför något, som inte håller ihop intellektuellt, så är väl den troligaste förklaringen, att personen är rätt så korkad?
Citat:
Ursprungligen postat av
NSO
Det är i alla fall ett trevligare alternativ än att hon skulle drivas av illvilja- inte sant?
Jag vet inte vilka hennes bevekelsegrunder är men jag tycker att artikelns krav på en ursäkt är orimliga.
Arrogans (dryghet, övermod, högmod, förmätenhet, snorkig självsäkerhet, högdragenhet, översittarton, anspråksfullhet) är inte samma sak som att medvetet vilja andra illa, eller hur? Somar Al Naher framstår som otroligt egotrippad.
De flesta egotrippade (och rätt så korkade personer), som jag har stött på, har inte haft några uppenbara personliga traumata i bagaget. Man kan förstås välja att postulera, att alla (mindre tilltalande) skillnader i olika individers personligheter alltid
med nödvändighet måste vara resultatet av (för omgivningen okända) personliga traumata. Det är imo ett rätt så långsökt antagande... men somliga verkar ju vilja se det så. Jag blev bara lite förvånad, eftersom jag inte hade trott, att just du ser det så, men jag kanske misstog mig?