Citat:
Ursprungligen postat av
Vimur
Mycket träffande analys. Naher ger uttryck för just denna förvridna syn på välfärdsstaten som en ensidig serviceinrättning med obegränsade resurser när hon på facebook beskriver hur Sverige borde se på invandringen.
"Jag tycker att vi ska se på invandring som på OS. Man föreställer sig att Sverige just har just blivit utsedd till värdnation. Häftigt!!!
Vad gör vi? Jo vi förbereder oss och sätter igång att bygga snabbt. Bostäder och mötesarenor. Kanske också på mindre orter så som vinter-OS brukar arrangeras. Vet att Falun blivit dissade två gånger av OS. Nu har man chansen att ta revansch. Snart kommer hundratals nationaliteter att finnas i Sverige. Så stort! Medier från hela världen kommer att rapportera från Sverige om hur det går. Sedan tänker jag mig att vi ska satsa på att vara vara världsbäst och vinna i alla grenar."
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152994840880821&id=75312082 0
OS arrangeras vart 4:e år, Sverige översköljs av invandrare varenda år så den löjligt patetiska liknelsen faller redan där.
Vi kan ju iofs bygga modulhus varje år, dessa lär väl inte duga åt kravmaskinerna så då får vi svenskar be om ursäkt för husen också.
Medier från hela världen HAR rapporterat hur det går, Husby kravallerna som visade invandringshaveriet i all sin prakt förundrade säkert många och raserade deras sverigebild.
Alltid lika förundrad då allsköns invandrat slödder påstår att Sverige tillhör hela världen.
Samma gäller definitivt inte för deras hem/ursprungsländer, dessa vill de ha för sig själva utan massinvandring från fjärran kulturer.