2015-06-07, 17:56
Medlem
Ztoritzs avatar
Självklar kan hon få en ursäkt men det är i sådant fall som en turbiljett tillbaka till Syrien.

Där kan hon söka arbete på den lokala tidningen och spy sitt förakt över lokalbefolkningen.
Hon får då också möjligheter att fördjupa sig i persiska och arabiska vilket hon tycker att Sveriges skolsystem har varit dåliga på att utveckla hos henne.

Någon trevlig medborgarcermoni med fika och bulle blir det nog inte tal om dock.
Citera
2015-06-07, 18:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Eftersom artikeln inte håller ihop intellektuellt så kan det ju finnas andra förklaringar t.ex. någon slags trauma (färden hit, asylprocessen, identitetsproblem eller något helt annat).

Eh... när någon framför något, som inte håller ihop intellektuellt, så är väl den troligaste förklaringen, att personen är rätt så korkad?

Citat:
Det är i alla fall ett trevligare alternativ än att hon skulle drivas av illvilja- inte sant?

Jag vet inte vilka hennes bevekelsegrunder är men jag tycker att artikelns krav på en ursäkt är orimliga.

Arrogans (dryghet, övermod, högmod, förmätenhet, snorkig självsäkerhet, högdragenhet, översittarton, anspråksfullhet) är inte samma sak som att medvetet vilja andra illa, eller hur? Somar Al Naher framstår som otroligt egotrippad.

De flesta egotrippade (och rätt så korkade personer), som jag har stött på, har inte haft några uppenbara personliga traumata i bagaget. Man kan förstås välja att postulera, att alla (mindre tilltalande) skillnader i olika individers personligheter alltid med nödvändighet måste vara resultatet av (för omgivningen okända) personliga traumata. Det är imo ett rätt så långsökt antagande... men somliga verkar ju vilja se det så. Jag blev bara lite förvånad, eftersom jag inte hade trott, att just du ser det så, men jag kanske misstog mig?
Citera
2015-06-07, 19:09
Medlem
Citat:
Eftersom artikeln inte håller ihop intellektuellt så kan det ju finnas andra förklaringar t.ex. någon slags trauma (färden hit, asylprocessen, identitetsproblem eller något helt annat). Det är i alla fall ett trevligare alternativ än att hon skulle drivas av illvilja- inte sant?

Jag vet inte vilka hennes bevekelsegrunder är men jag tycker att artikelns krav på en ursäkt är orimliga.

Avskaffa asylprövningen och införa helt fri invandring ?

Somar al Naher går igång på att man ska "riva Europas murar"
Citat:
Somar Al Naher ☪ † ‏@somaralnaher 8 nov
Åh ❤️ RT @lisa_pelling 25 år sedan Berlinmuren föll. Dags att riva Europas murar. http://www.dagensarena.se/opinion/vad-kostar-europas-murar/

Från artikeln, som är läsvärd om man vill få en inblick i hur de här människorna tänker:
Citat:
För 25 år sedan föll Berlinmuren. Det är hög tid att inse att den mänskliga kostnaden för att ha Europas murar kvar är outhärdligt hög.
----
Vad skulle det kosta att riva de synliga och osynliga murar som skiljer Europa från Nordafrika och Mellanöstern? Det är dags att börja räkna på det. En sak är säker: den mänskliga kostnaden för att ha murarna kvar är outhärdligt hög.
http://www.dagensarena.se/opinion/vad-kostar-europas-murar/
Citera
2015-06-07, 19:19
Medlem
Tungsvensks avatar
Första april? Hon borde hålla käften . Nu vet jag inte var hon kommer , och flydde ifrån.men eftersom hon flydde från första början kan man anta att hon inte skulle kunna dra en liknande karriär i hemlandet som krönikör och skriva om all möjlig skit ( som denna otacksamma dynga ) . Fyfan att såna här människor finns i Sverige, eller överhuvudtaget.
Citera
2015-06-07, 19:24
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har det framkommit om hon krävt någon ursäkt från sitt hemland Syrien i samband med deras nationaldag?

Om inte annat kan man fråga henne om hon känner någon skuld för hur palestinska flyktingar behandlats av Syrien de senaste 70 åren? När ska hon be om ursäkt för detta?
Citera
2015-06-07, 19:37
Medlem
Vimurs avatar
Jag kanske har missat något men Naher hävdar att hon har irakiska föräldrar i det här inlägget. Var hon inte från Syrien?

"Mitt namn Somar betyder Sumer på svenska. Som många andra irakiska föräldrar valde mina ett namn som kopplar till historien, konsten och vetenskapen."
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153045701195821&id=75312082 0
Citera
2015-06-07, 19:39
Medlem
pelle49s avatar
Den här tjejen har verkligen lyckats med att öppna ögonen hos många svenskar som tvekat att ta steget över till öppen sympati för det enda partiet i riksdagen som är kritiska till den förda invandringspolitiken. För det ska hon ha en eloge.
Den ursäkt från den svenska staten som hon efterfrågar för att hennes familjs asylansökan tog tid att behandla kan hon stoppa upp i sitt arabarschle.
Senast redigerad av pelle49 2015-06-07 kl. 19:42.
Citera
2015-06-07, 19:44
Medlem
(FB) Asylsökande vägrar kliva av buss - vägrar även bo i Östersund!

Alla svenskar skall på deras bara knä be dessa "flyktingar" om ursäkt.

Jag har bara en sak att säga till dessa kravmaskiner:

Fuck off
Citera
2015-06-07, 19:47
Medlem
bristpafantasis avatar
Fy fan så deprimerad man blir av att Sveriges nationaldag har blivit någon slags "låt oss basha Sverige"-dag istället. Det är ta mig fan som om man tävlar om vem som kan komma på det bästa skälet till varför man inte skall vara stolt över sitt land. Däremot skall vi av någon anledning vara stolta över alla invandrare och deras kulturer, dessa är av någon anledning jävligt viktiga, även om de till viss del är skälet till varför de befinner sig här från första början.

Så hennes familj sprang, simmade och cyklade på grund av ett krig i hennes egna land och fick efter lite om och men uppehållstillstånd i Sverige. När hon kom hit hade många av svenskarna röstat för att det skall vara så - en person som inte har ett skit att göra med Sverige skall kunna söka skydd hos oss och åtnjuta samma rättigheter som resten av vårt lands befolkning, även om personen eller personens familj inte har lyft ett finger för Sverige som land, eller svenskarna som folk. Hela hennes familj har garanterat försörjts av arbetande svenskar som tvingas betala minst drygt 30 % av sin inkomst för att delvis finansiera människor som Somar Al Naher med familj. Hon har dessutom garanterat använt sig av sjukvården vid något tillfälle också, samt förmodligen kunnat utbilda sig med stöd av CSN. Hur fan tror hon allt detta vore möjligt, om det inte vore för svenska skattebetalare som håller käften medan hon och hennes familj sitter på arslet och dricker kaffe tillsammans?

När hon väl har fått sitt medborgarskap får hon en inbjudan till kommunhuset för att få något jävla diplom jag inte har en aning om varför hon gjort sig förtjänt av, men hursomhelst väljer man att göra detta för att inkludera henne i samhället.

Och då har kärringen mage att klaga, och dessutom se det som ett hån!?

Vad skall man egentligen göra för att tillfredsställa dessa förbannade kravmaskiner? Skall vi stå på knä och erkänna att vi alla är hemska rasister och glömma allt elände invandringen har bidragit med i Sverige och helt enkelt sluta se invandring - och invandrare - som något problematiskt för att de skall bli nöjda? Vad blir nästa krav? Att skatten skall höjas några procent för att vi svenskar skall betala en viss summa varje månad till någon slags skadeståndsfond för invandrarna, eftersom vi stått för sådant jävla förtryck och hemsk behandling genom att släppa in dem och ta hand om dem efter att man har ställt ett par frågor varför vi skall ge just den sökande uppehållstillstånd.

Skall vi känna någon slags skuld bara för att vi inte upplevt samma saker som de som kommer hit har gjort? Skall vi känna skuld för att vi värnar (eller iallafall värnade) om vårt egna land och inte ville ha vilken kreti och pleti som helst innanför våra gränser - vi har trots allt vår egna beskärda del svenskar som behöver hjälp och stöd.

Sånt här gör mig så jävla förbannad. En ursäkt? Dra åt helvete! Det får du den dagen du själv ber om ursäkt för att dina landsmän inte var dugliga att driva ett samhälle framåt, och för att ni nu istället har kommit hit och utnyttjar välfärden medan ni har mage att klaga på att de som försörjer er visar lite stolthet över sitt land - ett land som ni av någon anledning trots allt valde framför alla andra och framför allt framför ert egna.
Senast redigerad av bristpafantasi 2015-06-07 kl. 19:51.
Citera
2015-06-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Den här tjejen har verkligen lyckats med att öppna ögonen hos många svenskar som tvekat att ta steget över till öppen sympati för det enda partiet i riksdagen som är kritiska till den förda invandringspolitiken. För det ska hon ha en eloge.
Den ursäkt från den svenska staten som hon efterfrågar för att hennes familjs asylansökan tog tid att behandla kan hon stoppa upp i sitt arabarschle.

SD gick väl upp fem procentenheter på 6 Juni, Invandrarnas dag. Lyssna på radio, se på TV eller läs valfritt reklamblaska som är en så kallad "tidning" och ALLTING handlar bara om hur fantastiska alla invandrare är.

Var skulle Sverige vara utan en miljon araber, en halv miljon negrer och en zigenare i varje gathörn?
Citera
2015-06-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag kanske har missat något men Naher hävdar att hon har irakiska föräldrar i det här inlägget. Var hon inte från Syrien?
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153045701195821&id=75312082 0

Irakier bosatta i Damaskus?
Citera
2015-06-07, 19:58
Medlem
Yxherrens avatar
Skrattretande hur långt gånget det här självdestruktiva samhället har kommit. Vilken jävla teater!

Deportera alla som inte kommer från Europa, alla araber och afrikaners ungar är givetvis inräknade. Börja med självgoda, otacksamma och hatiska människor som Somar Al Naher. Maken till otacksamhet! Hon spottar hela svenska folket och våra förfäder i ansiktet.

Mångkultur fungerar inte, så enkelt är det. Somar Al Naher borde straffas för en dylik artikel, och deporteras till sitt hemland efter avtjänat straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in