2015-06-04, 21:30
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarAftonblaskan
ADC= Flash och heal.

Dom flesta nya champsen är sjukt OP, men snackar vi ADC är det definitivt Kalista, Graves eller Urgot enligt mig.
Graves är väl inte sådär superbra i den här metan. Däremot är nya Ashe stört bra.
Citera
2015-06-05, 22:00
Medlem
Vilka top laners tycker ni är lättast att carrya låg elo med just nu?
Citera
2015-06-05, 22:53
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LMSmaster
Vilka top laners tycker ni är lättast att carrya låg elo med just nu?

Är support, men spelar på de nivåerna så har lite erfarenhet om nivån iaf! Det första självklara valet tycker jag är Riven. Matchen är typ över om hon får lite kills. Sen måste jag säga andra gubbar som köttar sönder backline som Olaf eller Yi. Känns ostoppbara om de krossat sin lane!

Jag ligger just nu i gold 5 och har ungefär 50% vinster. Spelar ibland med en polare som ligger i plat 4. Han spelar med ett smurfacc, som enbart används då vi spelar tillsammans. MMR'n på de accet enligt nån hemsida ligger på runt gold 2 och vi har runt 65% vinster när vi spelat tillsammans. Det jag undrar över är om ni tror att mitt spelande drar ner oss mycket eller om det skulle hållt platte 5 bara jag hamnat med adc's som är vettigare.

Det känns som att jag spelar relativt bra, men adc'n man supportar (och hela laget ibland) tar så irrationella beslut att man blir galen! Ibland får man känslan att man inte ens håller bronsklass.
Citera
2015-06-05, 23:30
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Är support, men spelar på de nivåerna så har lite erfarenhet om nivån iaf! Det första självklara valet tycker jag är Riven. Matchen är typ över om hon får lite kills. Sen måste jag säga andra gubbar som köttar sönder backline som Olaf eller Yi. Känns ostoppbara om de krossat sin lane!

Jag ligger just nu i gold 5 och har ungefär 50% vinster. Spelar ibland med en polare som ligger i plat 4. Han spelar med ett smurfacc, som enbart används då vi spelar tillsammans. MMR'n på de accet enligt nån hemsida ligger på runt gold 2 och vi har runt 65% vinster när vi spelat tillsammans. Det jag undrar över är om ni tror att mitt spelande drar ner oss mycket eller om det skulle hållt platte 5 bara jag hamnat med adc's som är vettigare.

Det känns som att jag spelar relativt bra, men adc'n man supportar (och hela laget ibland) tar så irrationella beslut att man blir galen! Ibland får man känslan att man inte ens håller bronsklass.

Ett tips är att inte spela för mycket support. Jag är en "support main" men det som hjälpe mig att slutligen klättra upp till Plat var att börja spela de andra rollerna lite oftare.När jag var i låg guld så spelade jag nästan bara support men sedan har jag vid sidan av tränat på de andra rollerna. Jag är fortfarande bäst på support men jag är också tillräckligt bra på mid/adc/jungle för att kunna vinna matcher i min nuvarande elo.

Förra säsongen när jag var gold spelade jag typ bara Braum/Morgana support och Sejuani jungle. Nu spelar jag även Vayne/Ashe adc Ahri/Malzahar mid Volbear/Maokai jungle och Sion/Trundle top och jag tycker att det är betydligt enklare att klättra med en bredare champion pool.
Citera
2015-06-07, 16:43
Medlem
Fiskebowts avatar
Vad är en bra standard build till Gnar?
Citera
2015-06-07, 16:55
Medlem
Hur står sig Kha Zix i top lane?
Citera
2015-06-07, 17:03
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Vad är en bra standard build till Gnar?
Beror väl på vad du möter, men rent generellt så är det väl Black Cleaver, Merc Threads, Omen, Spirit Visage, Thornmail & Frozen mallet/Warmogs som sista item.

Citat:
Ursprungligen postat av LMSmaster
Hur står sig Kha Zix i top lane?
Skulle nog knappast säga han är så där superbra, han har exakt samma problem som förut. Dålig trading och ingen push-power + att han är melee också. Ingenting jag själv skulle säga åt dig att spela.
Senast redigerad av irken 2015-06-07 kl. 17:09.
Citera
2015-06-07, 17:24
Medlem
krakkels avatar
Herregud, hade två italienare på laget som sög hur hårt som helst plus att dom vägrade snacka engelska. Jag blev förbannad och kallade dem "italian cunts" varpå jag fick en 14 dagars ban och chat restriction under 110 games. Vad i helvete...

EDIT: Kan tillägga att jag knappt har fått några varningar alls...
Senast redigerad av krakkel 2015-06-07 kl. 17:31.
Citera
2015-06-07, 17:44
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Herregud, hade två italienare på laget som sög hur hårt som helst plus att dom vägrade snacka engelska. Jag blev förbannad och kallade dem "italian cunts" varpå jag fick en 14 dagars ban och chat restriction under 110 games. Vad i helvete...

EDIT: Kan tillägga att jag knappt har fått några varningar alls...
Jepp, det har blivit riktigt strängt sen de ändrade om punishment systemet lite. Är nog säkrast att inte skriva i chatten alls som inte direkt handlar om spelet.
Citera
2015-06-07, 19:02
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Jepp, det har blivit riktigt strängt sen de ändrade om punishment systemet lite. Är nog säkrast att inte skriva i chatten alls som inte direkt handlar om spelet.

Jo tack, efter två veckors kyskhet så slog jag mitt rekord på kills under första gamet för några minuter sen. CS suger men lite stolt blev jag!

http://www.ladda-upp.se/bilder/xtrvxzgjnwbefp
Citera
2015-06-08, 09:53
Medlem
FelixSotizs avatar
Vilka supports rullar hett nu? Har kört Leona ett bra tag nu under S5 och har närmare 78% winrate efter drygt 150 matcher. Är dock inte lika dominant i Lane nu när man man spelar i halvhög guld. Blir lätt countrad av Janna/Thresh men efter laning rullar det oftast hur bra som helst trots nerfen på hennes E.

Körde ett par hundra games med Morgana under S4 men tycker hon faller av så våldsamt framåt lategame.

Är sugen på att lära mig Thresh hyfsat, har ett par matcher i bagaget men tycker det är svårt att landa sweepern perfect när exempelvis Jarvan/Leona engagar ens adc.

Så tips på OP supports denna metan uppskattas!
Citera
2015-06-08, 11:04
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Vilka supports rullar hett nu? Har kört Leona ett bra tag nu under S5 och har närmare 78% winrate efter drygt 150 matcher. Är dock inte lika dominant i Lane nu när man man spelar i halvhög guld. Blir lätt countrad av Janna/Thresh men efter laning rullar det oftast hur bra som helst trots nerfen på hennes E.

Körde ett par hundra games med Morgana under S4 men tycker hon faller av så våldsamt framåt lategame.

Är sugen på att lära mig Thresh hyfsat, har ett par matcher i bagaget men tycker det är svårt att landa sweepern perfect när exempelvis Jarvan/Leona engagar ens adc.

Så tips på OP supports denna metan uppskattas!

Thresh är så jävla uttjatad så det finns inte, är det inte madlife som spelar så kan man förutse vad han ska göra. Har man en adc med mobility och lite vett i skallen så blir thresh krossad, i halvhög guld och uppåt. Kör bard vettja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in