Citat:
Ursprungligen postat av
Guesswhoiam
Problemet med cho'gath ligger i hans extrema sustain i lanen samtidigt som han har väldigt hög burst potential. Hans Q W flash R ignite rostar många squishies mer eller mindre direkt om det inte ligger på 100% hp.
Bra poke samtidigt som du aldrig är inrange för hans W och kan dodgea hans Q är det viktigaste vs cho, så som du säger; DPS och waveclear men just cassio är kanske inte det optimala p.g.a hennes mediokra E range. Man brukar oftast också maxar E på henne vilket gör hennes Q till en ganska halv-kass poke, men jag har inte spelat den lanen sedan re-worken på Cassio så 100% är jag inte.
Jo, jag håller med dig. Han har väldigt bra sustain i lane och låter man han bara farma utan att egentligen göra något "åt" honom så blir han bara jobbigare och jobbigare, hans nackdel är ju oftast i lane före level 6 att hans kit är lite så där att farma med för det är relativt lätt att pusha med honom.
Ja, precis. Jag kan tänka mig att till exempel Azir gör väldigt duktig ifrån sig vs honom då han har bra range, bra DPS och väldigt bra poke early-game. Nja, Cassio kan fungera om man är väldigt duktig med henne alternativ det är en dålig cho, beror lite på faktiskt. Tror att det kan gå rätt bra om man som Cassio bara försöker döda/pokea honom ur lane vid level 3 och på så sätter stänger ner honom. Går nog säker spela assasin vs honom också om man bara har en junglare som hjälper till att döda han hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaZZi3
Jag har spelat Cho mycket (allt är relativt, inga 1000 games) och ganska så länge, har lirat han mest topp men kört endel mid det sista och den svårast motståndaren jag mött har varit victor. Vet inte varför men alla gånger jag mött han mid så har jag haft problem!
Vicors lane är väldigt, väldigt bra så är nog därför, dock så vet jag inte riktigt om du har försökt all-inna honom vid level 6? Borde gå ganska lätt att göra det och bara döda honom då.