Citat:
Ursprungligen postat av
Kombination
Skulle nog snarare säga att Thresh är ett top tier pick i soloQ om man är bra med han..
Jag håller med, så länge Thresh kit är som det är så kommer han vara ett top-tier pick. Han har verkligen allt och lite till. Bra peeling, bra damage, bra pick-potential. Sen att han är åtminstone "okej" i varje support match-up gör det bara värre imo.
Citat:
Ursprungligen postat av
krakkel
Jo mot säg en jinx och ashe är han ju apbra men mot lucian, graves eller tristana vette fasen, speciellt om dom är sparsamma med sina dashes/hopp.
Fast varken Graves eller Tristana spelas speciellt ofta längre och om man ska hålla på och säga så där så finns det ursäkter till varje support..
Leona kan man bara undvika och pusha in, Alistar kan man bara pusha in väldigt hårt och sen pokea han så han aldrig kan gå in. Bard kan man bara dodgea hans skillshot (q) och sen bara warda lite så han inte kan använda Magical Journey för att göra så junglaren kommer in "lätt".
Citat:
Ursprungligen postat av
krakkel
Absolut inte dåliga, enligt mig är dom lättare att undvika, men en flash hook är inte det lättaste att förutspå. Jag spelar dock i guld V så folk är väl inte så jättebra, inte jag heller vill jag påpeka.
Jag vet inte hur du kräver att din Support spelar, men Thresh har ju så bra kit att han både kan peela för dig, skapa picks, göra damage och samtidigt avbryta saker med Flay. Det krävs inte att man flash-hookar eller sätter alla picks när man spelar Thresh, går ju utmärkt att bara peela för en okej AD carry lategame och vinna på så sätt.
Sen är det klart, Thresh hook är väldigt lätt att dodgea och det är ingeting super-konstigt med det. Men å andra sidan är väldigt många skillshots ifrån supports lätta att dodgea om man bara vill göra det.