2017-04-21, 17:00
  #23017
Medlem
PrinceMeandors avatar
Vad tycker ni om de nya champions då?

Xayah verkar ju vara helt snedbalanserad. Har spelat med och mot henne i kanske 10 matcher och hon har dominerat och solo-carryat varenda en av dem med diverse 1v5 pentakills och annat. När man ser henne one shotta en Nautilus redan i earlygame så är det svårt att veta om man ska skratta eller gråta.
Citera
2017-04-21, 20:26
  #23018
Medlem
Elgbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Vad tycker ni om de nya champions då?

Xayah verkar ju vara helt snedbalanserad. Har spelat med och mot henne i kanske 10 matcher och hon har dominerat och solo-carryat varenda en av dem med diverse 1v5 pentakills och annat. När man ser henne one shotta en Nautilus redan i earlygame så är det svårt att veta om man ska skratta eller gråta.

Än så länge har jag inte haft några större problem med Xayah, de gånger jag förlorat har jag blivit utspelad. I lane tycker jag att det är ganska enkelt att undvika hennes abilities, så länge man håller sig undan fjädrarna så verkar hon i princip inte göra nån skada alls. Hennes ult har hittills varit enkel att undvika men det kan iofs förändras när folk börjar behärska den. Det jag gillar med henne är möjligheten att snipea assasins 1v1 eftersom hon har en stun och sin ult. Det gör att man iaf har en möjlighet att överleva mot yi, rengar, lee sin, yasuo, fizz i 1v1 situationer. Jag har spelat henne lite och det intressanta är att zed inte kan towerdivea en lika enkelt!

Förresten, angående zed, är det någon som har tips på hur man ska gå tillväga som adc när han är feedad? Varje gång jag spelar lucian så plockar han bort mig helt ur gamet oavsett hur feedad jag än är. Han kliver rakt in i en fight och plockar bort mig sen drar han bara som om inget hänt. Jag har börjat vänta på att han ska göra sin dash och den där "target-champion" (ult?) abilityn, när den är klar så brukar jag använda dash/flash för att skapa distans, men det hjälper aldrig..

Finns det något item som hjälper mot Zed? Jag har provat Edge of night, men jag har inte riktigt förstått poängen med att ha den? Om man väl hamnar i en situation där man behöver den så avbryts den när den laddas, att använda den i förebyggande syfte tycker jag gör skölden helt värdelös mot exempelvis zed eftersom det är just ulten man vill bli av med. Om det bara fanns en Maw of Malmortius som skyddade mot ad istället.. xD
Citera
2017-04-21, 20:39
  #23019
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Förresten, angående zed, är det någon som har tips på hur man ska gå tillväga som adc när han är feedad? Varje gång jag spelar lucian så plockar han bort mig helt ur gamet oavsett hur feedad jag än är. Han kliver rakt in i en fight och plockar bort mig sen drar han bara som om inget hänt. Jag har börjat vänta på att han ska göra sin dash och den där "target-champion" (ult?) abilityn, när den är klar så brukar jag använda dash/flash för att skapa distans, men det hjälper aldrig..

Finns det något item som hjälper mot Zed? Jag har provat Edge of night, men jag har inte riktigt förstått poängen med att ha den? Om man väl hamnar i en situation där man behöver den så avbryts den när den laddas, att använda den i förebyggande syfte tycker jag gör skölden helt värdelös mot exempelvis zed eftersom det är just ulten man vill bli av med. Om det bara fanns en Maw of Malmortius som skyddade mot ad istället.. xD

När det kommer till Assassins ligger det mycket hos supporten. Det är inte många adcs som kan göra särskilt mycket mot t.ex. Zed. Det är ju där din support ska erbjuda peel med cc/heals/sköld/exhaust med mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Än så länge har jag inte haft några större problem med Xayah, de gånger jag förlorat har jag blivit utspelad. I lane tycker jag att det är ganska enkelt att undvika hennes abilities, så länge man håller sig undan fjädrarna så verkar hon i princip inte göra nån skada alls. Hennes ult har hittills varit enkel att undvika men det kan iofs förändras när folk börjar behärska den. Det jag gillar med henne är möjligheten att snipea assasins 1v1 eftersom hon har en stun och sin ult. Det gör att man iaf har en möjlighet att överleva mot yi, rengar, lee sin, yasuo, fizz i 1v1 situationer. Jag har spelat henne lite och det intressanta är att zed inte kan towerdivea en lika enkelt!

Det är lite det som är problemet med Xayah tycker jag. En adc ska inte kunna hantera assassins i 1v1 situationer.
__________________
Senast redigerad av PrinceMeandor 2017-04-21 kl. 20:41.
Citera
2017-04-21, 22:14
  #23020
Medlem
Elgbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
När det kommer till Assassins ligger det mycket hos supporten. Det är inte många adcs som kan göra särskilt mycket mot t.ex. Zed. Det är ju där din support ska erbjuda peel med cc/heals/sköld/exhaust med mera.

Haha.. I så fall känns det som jag valt fel roll... Av 100 matcher är det nog 2-5 som supporten faktiskt stannar med mig och peelar. Oftast blåser de alla sina abilites på första bästa motståndare, efter det har zed/yi/rengar en helt gratis pick på mig.


Citat:
Det är lite det som är problemet med Xayah tycker jag. En adc ska inte kunna hantera assassins i 1v1 situationer.
Jasså? Fan va tråkigt i så fall.. Problemet på de lägre nivåerna är att man är helt utelämnad för ens team fokuserar på en fiende som de får tunnelseende på. Jag är i Gold V nu och det har inte blivit bättre på den fronten, i princip varje match är jag helt utelämnad och får förlita mig på att använda väggar som escapes och positionera mig galet defensivt annars blir jag snipead. Jag lever lite på tron att jag iaf nån gång ska kunna bli bra nog att iaf kunna plocka gold assasins i 1v1.. Om jag inte fortsätter tro att jag kan carrya i gold helt själv så vettifan om jag orkar fortsätta spela. Jag känner själv att jag kan ha mycket bättre kontroll på min champion än vad jag har nu och då är jag ändå ganska nära att döda assasins som lucian.. Å andra sidan märks det verkligen när motståndaren har riktigt bra mechanics, då har jag inte en susning. I botlane kan jag gå jämnt, ibland även vinna, mot plati och diamonds, men är deras junglare eller toplane högre rank så förlorar jag i princip alltid matchen, även om jag blir feedad.

Är det någon som har tips på en bra guide för adc/supp? Jag har kikat lite på tuben och man får en del bra tips men det är inte direkt så att jag hittat någon som förklarar hur man bör tänka i olika situationer, vilka objectives som är viktigast, vad man ska göra, när det ska göras os.v. Jag såg en guide där coachen berättade att en riktigt bra adc roamade vilket gjorde denne oförutsägbar, något som skapade osäkerhet hos motståndarna. Men när ska man roama i så fall? Man tappar ju minions genom att göra det, så alltför tidigt känns ganska meningslöst?

När jag spelar nu så försöker jag spela rätt aggro, när motståndaren recallar så pushar jag minions in i tornet och drar direkt tillbaks. En sak jag undrar här är när det är värt att stanna kvar en vända extra och skada tornet lite? Just nu drar jag alltid tillbaks direkt jag pushat och handlar om jag inte anser att jag med all säkerhet kommer få tornet. Jag har räknat antalet minions som jag förlorar på att dra hem kontra stanna kvar och det brukar handla om 2-3st, då måste det väl vara värt att dra tillbaks och komma till lane med en ny uppsättning items än att stanna och kanske tvingas till dåliga trades av motståndaren? För om man stannar och motståndaren har övertaget i items (för att jag föredrog att göra lite skada på tornet) så är väl risken att han tar kommandot i lane och håller mig intryckt vid tornet. Då kan jag aldrig pusha igen och om han går hem förlorar han minimalt med minions eftersom det då är han som har kontroll över minionwaves? Tänker jag helt galet här?
Citera
2017-04-22, 09:51
  #23021
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Haha.. I så fall känns det som jag valt fel roll... Av 100 matcher är det nog 2-5 som supporten faktiskt stannar med mig och peelar. Oftast blåser de alla sina abilites på första bästa motståndare, efter det har zed/yi/rengar en helt gratis pick på mig.



Jag förstår precis. Det som många supports gör i låg elo är att de är desperata efter kills, de letar hela tiden efter pick/engage vilket ofta straffar laget. Vad du skulle behöva är en premade support som kan anpassa sig till din spelstil. Hittar du en bra support någon gång så försök att adda dem som vän och kör lite duo. Botlane är en duo lane och för att det ska gå att carrya matcher så måste man samarbeta.

Sen skulle du också kunna testa att spela lite fler olika adcs. Lucian har kort range och han har ingen cc alls, vilket gör honom till ett lätt mål för t.ex. assassins.
Citera
2017-04-23, 05:11
  #23022
Medlem
Jessicaffss avatar
Satt och klura lite på IP boost som man kan köpa till. Tex 7dagars IP boost för 1000 RP.

Man kan ju köpa en champion för 1000 RP som kostar 6300 IP.

Den lilla boosten man får om man vinner eller förlorar är i genomsnitt vad? 100? 150? Om snittet ligger runt där så måste man ju lira mellan 40-60 matcher för att få 6300 IP.

Och den gör man ju inte på en vecka.
Citera
2017-04-23, 16:18
  #23023
Medlem
ConfessorSnitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Satt och klura lite på IP boost som man kan köpa till. Tex 7dagars IP boost för 1000 RP.

Man kan ju köpa en champion för 1000 RP som kostar 6300 IP.

Den lilla boosten man får om man vinner eller förlorar är i genomsnitt vad? 100? 150? Om snittet ligger runt där så måste man ju lira mellan 40-60 matcher för att få 6300 IP.

Och den gör man ju inte på en vecka.
De som köper IP boosts gör det under s.k. Party IP Weekends, vilket innebär att man får 450% extra IP om man är 5 premade. Kör man det tillsammans med en IP boost kan man få absurda mängder IP, och då blir det värt det som jag har förstått det.
Citera
2017-04-24, 05:05
  #23024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Än så länge har jag inte haft några större problem med Xayah, de gånger jag förlorat har jag blivit utspelad. I lane tycker jag att det är ganska enkelt att undvika hennes abilities, så länge man håller sig undan fjädrarna så verkar hon i princip inte göra nån skada alls. Hennes ult har hittills varit enkel att undvika men det kan iofs förändras när folk börjar behärska den. Det jag gillar med henne är möjligheten att snipea assasins 1v1 eftersom hon har en stun och sin ult. Det gör att man iaf har en möjlighet att överleva mot yi, rengar, lee sin, yasuo, fizz i 1v1 situationer. Jag har spelat henne lite och det intressanta är att zed inte kan towerdivea en lika enkelt!

Förresten, angående zed, är det någon som har tips på hur man ska gå tillväga som adc när han är feedad? Varje gång jag spelar lucian så plockar han bort mig helt ur gamet oavsett hur feedad jag än är. Han kliver rakt in i en fight och plockar bort mig sen drar han bara som om inget hänt. Jag har börjat vänta på att han ska göra sin dash och den där "target-champion" (ult?) abilityn, när den är klar så brukar jag använda dash/flash för att skapa distans, men det hjälper aldrig..

Finns det något item som hjälper mot Zed? Jag har provat Edge of night, men jag har inte riktigt förstått poängen med att ha den? Om man väl hamnar i en situation där man behöver den så avbryts den när den laddas, att använda den i förebyggande syfte tycker jag gör skölden helt värdelös mot exempelvis zed eftersom det är just ulten man vill bli av med. Om det bara fanns en Maw of Malmortius som skyddade mot ad istället.. xD

Du står så jäkla långt bak så han omöjligt kan nå dig med sin ulti utan att ditt lag kan ta sönder honom på vägen! Problemet är att ditt lag kommer gnälla som fan men menar det är ju trots allt din uppgift att leverera damage och resterande skydda dig men i Solo Q så är det sällsynt att laget faktiskt ens bemödar sig med en exhaust på honom, men efter 25-30minuter så kommer du ta ner honom rätt enkelt
Citera
2017-04-28, 20:40
  #23025
Medlem
På vilken position tror ni det är enklast att carrya games om man är guld 3?
Citera
2017-04-28, 21:05
  #23026
Medlem
ConfessorSnitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggzoric
På vilken position tror ni det är enklast att carrya games om man är guld 3?
Mid och jungle.
Citera
2017-04-28, 22:05
  #23027
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConfessorSnitch
Mid och jungle.
Fel. Adc
Citera
2017-04-29, 00:06
  #23028
Medlem
ConfessorSnitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Fel. Adc
Fel. Spela Ahri tills gunblade blir nerfad och få gratis elo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in