Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
(Skattereglerna har gällt i 24 år så det finns ingen ursäkt för folk här att inte känna till dom).
Du är ute och såsar i periferin 9 av 10 diskussioner. Huruvida det är det intellektuella som brister eller om du är så rädd för att förlora låter jag vara osagt, men du beter sig hursomhelst som en barnunge så fort en diskussion i dessa fall går framåt.
Personligen fungerar jag inte så, utan om vi nu har symmetri mellan ränteavdrag och övrigt avdrag av kapitalförluster ser jag det som enormt viktig information, som dessutom väldigt många missat. Avanzas förklaring är däremot extremt luddig (till skillnad mot reglerna för ränteavdrag).
Jag har inga problem med att hålla dig i handen så du inte spårar -
givet att du sammarbetar, så besvara detta:
- Påstår du att vi har precis samma regler kring avdrag för övrig kapitalförlust mot inkomst av tjänst, som vi har vad gäller ränteavdraget? D.v.s. påstår du att räntekostnaden bara buntas ihop med övriga kapitalförluster?
- Om inte, vad är skillnaden?
Om du i vanlig ordning inte förstår vad jag frågar efter, så håll i åtanke att andra förstår det och att det då alltså är speciellt du som inte begriper. Det vill säga be mig då utveckla, gärna med någon form av hint angående vad du inte förstår.
I annat fall kan du faktiskt gå och lägga dig igen.