Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Fast har plattsättaren haft en Br tidigare och gjort vinst på den så är inte scenariot ovanligt, vilket leder till hög skuldsättning kontra inkomst och en känslighet för ränte och driftskostnadsökningar för boendet.
Precis, då kan plattsättaren mycket väl sitta med en 4 miljonerskåk som dessutom innehåller en skatteskuld eftersom en del av det som driver priserna ännu högre är möjligheten till uppskov.
Min poäng är fortfarande att bankerna formligen sprutat ur sig lån till höger och vänster under väldigt lång tid, och det är inget som kan döljas bakom den senaste tidens åtstramningar och ökad försiktighet från bankernas sida, det är bara spel för gallerierna.
Människor som aldrig sett dåliga tider har förvånansvärt svårt att relatera till att det faktiskt kan bli sämre, vilket kan förklara en del av den otroligt trångsynta argumentationen här bland folk.
Återigen, är det rimligt att få betalt för att bo?
Om något verkar för bra för att vara sant, är det oftast det också.
Sedan kan ni prata hur mycket tradingtermer ni vill, skryta om just er otroliga resa, det förändrar inget.
Allt som behövs är en trigger, något som förändrar spelreglerna, så blir bubblan väldigt tydlig.
Sedan att en krasch skulle vara dålig för alla är väl inget att sticka under stolen med, det är ju fakta, att tro att en krasch skulle innebära "köpläge" är naivt. Eftersom så mycket annat skulle påverkas och det inte är säkert att killen i hyresrätt med sparkapital skulle ha samma frihet och möjlighet att hoppa in i marknaden när det fallit.
Jag sitter inte och gnäller för att jag hoppas på en krasch så jag kan fynda, tvärtom sitter jag och gnäller för att jag ser det orimliga i utvecklingen.
För den dagen det smäller drabbas alla.