2015-06-05, 23:39
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
De har rätt att bruka våld mot vem fan som helst som har brukat våld mot dem. Det har du som civilist med!

Gripandet må ske på felaktiga grunder, men på det sätt som gripandet går till sker det inget olagligt.

Okej jag förstår. Du är en bitterfitta.

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så bara för att du sitter rakt upp och ner så får jag bruka våld mot dig? Hur jävla dum är du egentligen?

Lär dig lagen till förbannade rättshaverist.

Citat:
Det är jag eftersom jag kan lagen som var tillämplig vilket kontrollanterna inte följde den, utan gick långt ovanför sina rättsliga befogenheter.

Men du är fortfarande en stor fjant till idiot.

Vart skrev jag att det är lagligt att bruka våld mot någon som bara sitter rätt upp och ned?

Lägg ner med dina personangrepp är du snäll.

Du tar för givet att busschauffören är helt oskyldig, du gör därmed ett misstag. I det här fallet måste vi invänta vad polisen ser på övervakningsfilmerna från bussen innan vi kan vara säkra på vad som hänt.
Citera
2015-06-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maqon
finns bara frihamnens hållplats mellan nordstan och hjalmar. och den bussen han åkte stannar inte på frihamnen

Det finns inga bussar som stannar på hållplatsen frihamnen. Bara spårvagnar.
Citera
2015-06-06, 05:05
Medlem
Bdonks avatar
Då videoklippet har harvats om och om igen på nyheterna till exempel har meningarna ju satt sig:

Jobbar du som busschaufför? o s v

Så jag gjorde en liten mp3-fil och funderar på att ha den som ringsignal i mobilen. Lite knepigt om mobilen ringer när man sitter på bussen kanske?

https://mega.co.nz/#!KEgkWLrR!xX7axOF1lbU6aACqMvUCyLhZkhzBnAMsXIU_UZX ZLvI
Citera
2015-06-06, 08:18
Medlem
Det enda felet väktaren gör vad man kan se av videon är att han står och gafflar mot mannen med handfängsel. Det är inte hans uppgift att avgöra om mannen skall få behålla sitt jobb eller ej. Det är en smula oproffsigt att stå och gorma över mannen, han är troligtvis uppjagad och irriterad. Vi vet inte exakt vad som föranlett nedbrottningen och påläggandet av handfängsel.

Vet vem väktaren är och det skall enligt källor vara en hyvens kille , här gjorde han dock lite fel i sitt agerande.
Citera
2015-06-06, 08:22
Medlem
Citat:
Jaså, varför överensstämmer kontrollanters karta inte med verkligheten för?

De har ingen rätt att bruka det våld de använder. Det är du för korkad för att fatta.

Jag kanske missat någon videosekvens men vad är det för våld du syftar på kontrollanterna använder sig av?

Det jag ser i videon är ett antal personer som håller fast en man på marken dom beläggs med handfängsel. När vi inte vet upprinnelsen så är det svårt att avgöra vad de får göra och ej. Väktaren får vid behov belägga en person med handfängsel och jag utgår från att det är väktaren som gör det.
Citera
2015-06-06, 09:00
Medlem
Var på studentfest (i GBG) igår, en kamrat till ett av mina syskon var också där. Mitt syskon hade vid ett tidigare tillfälle under familjemiddag berättat att just den kompisen jobbade för Securitas som busskontrollant. Självklart uppstod det en diskussion om den händelse som avhandlas i denna tråd.

Vi som var med i den diskussionen fick bla höra att den kvinnliga busskontrollanten som hetsade upp hela situationen så att den ballade ur har tidigare vart anställd som busskontrollant på Securitas. Hon fick sparken därifrån med anledning av att hon just hetsade fram situationer som egentligen inte var någonting från början och oftast slutade med att polis fick komma. (hon följde inte Västtrafiks policy) Efter hon hade fått sparken från Securitas anställde G4S henne som kontrollant på allmänna kommunikationer. (obs detta ar som sades under en fest)

Vidare fick vi höra att han själv eller den grupp han har jobbar i inte ens skulle ens överväga tanken att kontrollera färdbevis på en person med "bussuniformen" på sig och framförallt då inte västtrafiksuniform.

Avslutningsvis så berättade han, att troligtvis är den största insatsen dessa kontrollanter gör är den preventiva. Om de skall gå på en buss, så går tjuvåkarna av bussen och de presumtiva tjuvåkarna kliver inte på.
Citera
2015-06-06, 09:03
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Det enda felet väktaren gör vad man kan se av videon är att han står och gafflar mot mannen med handfängsel. Det är inte hans uppgift att avgöra om mannen skall få behålla sitt jobb eller ej. Det är en smula oproffsigt att stå och gorma över mannen, han är troligtvis uppjagad och irriterad. Vi vet inte exakt vad som föranlett nedbrottningen och påläggandet av handfängsel.

Vet vem väktaren är och det skall enligt källor vara en hyvens kille , här gjorde han dock lite fel i sitt agerande.
Alla vi som sett filmen och dragit våra slutsatser av att Västtrafik sparkat ut G4S, samt
det faktum att G4S bett chauffören om ursäkt, är inte idioter.

Därför är inlägg av denna typen bara tröttsamma nu. Samma lama bortförklaringar
och försök att lägga ut dimridåer.

"Vi vet inte vad som hände innan.." Jo, det vet vi.

"..han gjorde lite fel.." Han gjorde så in i helvete fel.

"..en hyvens kille" Han är ett uppenbart mentalfall.
Citera
2015-06-06, 09:10
Medlem
Dr.Krankentots avatar
När man läser tråden skräms man av hur vissa hetsar mot flickan som jobbade som kontrollant. Lägg av nu med denna mobbing av en ung kvinna. Låt henne vara i fred i stället. Hon förtjänar lite avkoppling.
Citera
2015-06-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Alla vi som sett filmen och dragit våra slutsatser av att Västtrafik sparkat ut G4S, samt
det faktum att G4S bett chauffören om ursäkt, är inte idioter.

Därför är inlägg av denna typen bara tröttsamma nu. Samma lama bortförklaringar
och försök att lägga ut dimridåer.

"Vi vet inte vad som hände innan.." Jo, det vet vi.

"..han gjorde lite fel.." Han gjorde så in i helvete fel.

"..en hyvens kille" Han är ett uppenbart mentalfall.

Kan du vara vänlig att länka till någon video där man ser att väktaren gör något olagligt? Att han står och gapar och beter sig illa är bara jävligt dumt men inget olagligt. Handfängsel har han rätt att använda, jag förutsätter att han hade utb på dessa. Jag har bara sett filmen när han sätter gubben upp och där polisen tillslut kommer.

Att G4S ber om ursäkt är inte så märkligt, han betedde sig felaktigt, att Västtrafik sagt upp kontraktet med G4S är inte heller konstigt, de måste ju göra någonting. Detta kommer hända igen oavsett vilket bolag som sköter kontrollerna.

Jag försöker inte fria väktaren eller kontrollanterna, jag vill bara se den film som visar vart det olagliga sker.
Citera
2015-06-06, 09:47
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:

Felet som Lu*s C*tera (*=i) gör är att han bl.a. ska hålla käften, och genomföra sitt jobb på det sätt som uppdragsgivaren Västtrafik har beslutat!

Citat:
Jag kanske missat någon videosekvens men vad är det för våld du syftar på kontrollanterna använder sig av?

Det jag ser i videon är ett antal personer som håller fast en man på marken dom beläggs med handfängsel. När vi inte vet upprinnelsen så är det svårt att avgöra vad de får göra och ej. Väktaren får vid behov belägga en person med handfängsel och jag utgår från att det är väktaren som gör det.
Kontrollanterna slänger av chauffören ifrån bussen, vilket inte ingår i deras rättigheter vid det olaga envarsgripandet.
Chauffören åker passresa i tjänsten iförd uniform och försedd med giltigt förarkort till sin depå. Där avslutas hans tjänst, som enligt planen skulle ha följts av en hemresa ifrån depån i hans egen bil.

Den lugne chauffören är redan bojad och ligger på mage på marken när Lu*s C*tera (*=i) a.k.a. "@gudfather", kontrollanten S*nn*h W*tt*rström (*=a, *=e) samt den tredje väktaren pressar ned honom ytterligare genom att sitta på honom.
Rent livsfarligt är S.W. pressande knän mellan rygg och nacke, vilket inte ska användas då det kan stoppa luftflödet till lungorna, och lätt t.ex. kan förorsaka hjärtinfarkt.

Men du är ursäktad.
Det är banne mig inte lätt att hänga med i denna högst intressanta, men stundtals (p.g.a. "hitte-på-fakta") urspårade tråd.
Citera
2015-06-06, 09:53
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vi vet just nu att det mesta talar för att det är kontrollanterna som utövat våld mot busschauffören och inte tvärtom. Det kommer bilderna från bussen visa dig ska du se. Efter det är det bara för dig att be om ursäkt till mig!

Edit: Du ska förresten be om ursäkt oavsett utgång eftersom du ljugit ihop saker i tråden som du påstår att jag ska ha skrivit.

Vi vet ju inte så mycket alls vad som hänt egentligen.
Massa folk påstår att dom är vittnen och sett och hört massa saker, men
ingenting är prövat i domstol,
vi har inte sett hela förloppet på film, bara typ sista 3;e delen.

Frågor som kvarstår:
Vilken tid slutade chaffören sitt pass?
Var han på väg till depån eller skulle han nån annanstans?
Visade han upp rätt papper för kontrollanten?
Bet han nån i fingret/slog han nån/reste han sig upp vid kontrollen?
Satt han lungt på en bänk så kom det fram 2 kontrollanter, kastade av honom av bussen och bojjade honom fast han förklarade att han hade rätt papper och att han var i tjänst?

Företaget har redan bett om ursäkt och sagt upp avtal utan att reda ut vad som hände, det ger jag inte mycket för.
Citera
2015-06-06, 10:05
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Kan du vara vänlig att länka till någon video där man ser att väktaren gör något olagligt? Att han står och gapar och beter sig illa är bara jävligt dumt men inget olagligt. Handfängsel har han rätt att använda, jag förutsätter att han hade utb på dessa. Jag har bara sett filmen när han sätter gubben upp och där polisen tillslut kommer.
"Länkar till någon video"? Det verkar som du är oförmögen att ta till dig fakta och
sedan sammanställa dem för att bilda dig en rimlig slutsats. Men visst, fortsätt att
greppa efter halmstrån som på något sätt visar att väktaren hade rätt att bete sig som
han gjorde.
Citat:
Att G4S ber om ursäkt är inte så märkligt, han betedde sig felaktigt, att Västtrafik sagt upp kontraktet med G4S är inte heller konstigt, de måste ju göra någonting. Detta kommer hända igen oavsett vilket bolag som sköter kontrollerna.
G4S anade en katastrof av den typ som PhoneHouse drog på sig för några år sedan.
En våg av avsky och kraftigt försämrade inkomster och Goodwill. Därför följde G4S
formulär 1 A för pr-katastrofer; Man bad om ursäkt.

Kommer det att hända igen? Nej, knappast om man använder sig av normala människor
istället för låtsaspoliser/mobbare/psykfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in