2015-06-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det vet du inte, men föraren kan ange att så var fallet.

jo det vet jag för jag jobbar på västtrafik. och de går även läsa på transdev sida om du behöver veta att de har en depå där.
Citera
2015-06-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det påstår du ju inte speciellt långt tillbaka i tråden. Vad säger transdev annorlunda? Det har varit fakta väldigt länge nu att busschauffören var i tjänst och mig veterligen har det inte kommit några motsägelsefulla uppgifter om det från arbetsgivarna.

Kan inte kontrollanterna gjort fel menar du? Det finns alltså en garanti enligt dig för att människor som tar på sig kontrollant-utstyrsel omöjligen kan göra fel. Dessa kontrollanter är människor som alla andra med brister och fel och självklart kan de ha en personlig agenda i sitt agerande. Vilken verklighet lever du i? Jag antar att de som är riktigt högutbildade och har högt anseende i samhället aldrig kan göra fel heller enligt dig. Präster som våldtar barn och läkare som felbehandlar är enligt dig en hörsägen väl?

Det har inte alls vart fakta väldigt länge. Det är endast transdev påstår detta och ingen annan. Nu spär du på ytterligare igen av din egna sanning.
Sluta påstå saker som inte är sant bara för det låter bättre.
Både transdev och västtrafik i måndags kunde då inte uppge vad som hade hänt. Finner du inte det lite märkligt samt att förarna påstår att dom trodde dom kunde åka till och från jobb.

Läser man längre ner så står det så här :Både Transdev och Västtrafik tar avstånd ifrån behandlingen av bussföraren, men rent formellt vidhåller alltså Västtrafik att han gjort fel

Västtrafik erkänner att busschauffören har gjort fel.

Så vad har han gjort fel? Våldsam, åka utan biljett eller båda?

Flera förare SVT Nyheter Väst har talat med har trott att de får åka gratis till jobbet i uniform. Så är det inte enligt Västtrafik.

Under måndagsförmiddagen försöker SVT Nyheter Väst ta reda på vad som egentligen gäller. Men varken Marika Räihä, vd på bussföretaget Transdev eller G4S kan uppge hur det ligger till.
Citera
2015-06-05, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ja, det är hemskt vilket hat det har varit mot dessa kontrollanter och väktare.
Ingen verka bryr sig om vad som hände innan mannen hamnade på marken och varför han hamnade där. Typiskt rasister som inte vill ha hela sanningen utan bara söker efter att sprida sitt äckliga hat mot svenskar.

Där instämmer jag. All bevis börda ska fram på bordet innan domen slås fast. Vid det här laget har alla bara sett del 2. Fortsättning följer
Citera
2015-06-05, 21:02
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maqon
jo det vet jag för jag jobbar på västtrafik. och de går även läsa på transdev sida om du behöver veta att de har en depå där.
Att depån finns ja, var föraren var på väg vet ingen mer än personen själv.
Citera
2015-06-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maqon
transdev har en depå i frihamnen dit föraren var påväg för att hämta sin bil efter avslutad tur.

Frihamnen är inte hjalmarbranting men han kan missat den pga av bråket.
Vilket talar att det kan finnas en viss sanning i det hela.
Citera
2015-06-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Att depån finns ja, var föraren var på väg vet ingen mer än personen själv.

han skulle hem. han lämnar inte sin bil på arbetsplatsen.
vad försöker du få fram för diskussion?
Citera
2015-06-05, 21:04
Medlem
Citat:
Det har inte alls vart fakta väldigt länge. Det är endast transdev påstår detta och ingen annan. Nu spär du på ytterligare igen av din egna sanning.
Sluta påstå saker som inte är sant bara för det låter bättre.
Både transdev och västtrafik i måndags kunde då inte uppge vad som hade hänt. Finner du inte det lite märkligt samt att förarna påstår att dom trodde dom kunde åka till och från jobb.

Läser man längre ner så står det så här :Både Transdev och Västtrafik tar avstånd ifrån behandlingen av bussföraren, men rent formellt vidhåller alltså Västtrafik att han gjort fel

Västtrafik erkänner att busschauffören har gjort fel.

Så vad har han gjort fel? Våldsam, åka utan biljett eller båda?

Flera förare SVT Nyheter Väst har talat med har trott att de får åka gratis till jobbet i uniform. Så är det inte enligt Västtrafik.

Under måndagsförmiddagen försöker SVT Nyheter Väst ta reda på vad som egentligen gäller. Men varken Marika Räihä, vd på bussföretaget Transdev eller G4S kan uppge hur det ligger till.

Det är belagt enligt de flesta i denna tråd att busschauffören åkte i tjänsten och hade rätt att göra det. Dina citat, eller vad det ska likna, kan ingen jävel kontrollera eftersom du inte styrker dem med länkar.
Citera
2015-06-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaså, var det fel tjej? Då kan väl du i så fall rädda henne och lägga ut namnet på den rätta.

Om jag hade sett kontrollanten misshandla utan anledning så hade jag kunnat göra det.
Det enda kontrollanten gjorde var att hålla fast personen vid omhändertagandet och skrek idiot för att hon blev biten.

Detta ser jag inte som något grovt utan standard när man omhändertagen någon.
Citera
2015-06-05, 21:06
Medlem
Citat:

bussen stannar inte på frihamnen så antagligen därför han gick av på hjalmar. Då de är närmare än att gå från Nordstan.
Citera
2015-06-05, 21:07
Medlem
Citat:

När kontrollanterna kom fram till honom så var han på götaälvbron. Nästa hållplats är frihamnen där depån ligger och 2 hållplatser ifrån hjalmar branting där de brottade ner honom. Har jag läst någonstans.
Så han var påväg åt rätt håll iaf och skulle precis gå av innan han träffade på kontrollanterna.
Citera
2015-06-05, 21:07
Medlem
Citat:
Om jag hade sett kontrollanten misshandla utan anledning så hade jag kunnat göra det.
Det enda kontrollanten gjorde var att hålla fast personen vid omhändertagandet och skrek idiot för att hon blev biten.

Detta ser jag inte som något grovt utan standard när man omhändertagen någon.

Var du på plats? Du uttalar dig så säkert om vad som hände så man kan undra om du stod där och såg allt.

Edit: De flesta som var där och som sett filmen tycker absolut inte att det ser ut som något standardförfarande. De flesta förfäras över vad de ser.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-05 kl. 21:12.
Citera
2015-06-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
När kontrollanterna kom fram till honom så var han på götaälvbron, nästa hållplats är frihamnen där depån ligger och 2 hållplatser ifrån hjalmar branting där de brottade ner honom. Har jag läst någonstans.
Så han var påväg åt rätt håll iaf och skulle precis gå av innan han träffade på kontrollanterna.

finns bara frihamnens hållplats mellan nordstan och hjalmar. och den bussen han åkte stannar inte på frihamnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in