Som vanligt i sådana här trådar så är det fullt av troll och tyckare som vill förmedla sin politiska åsikt åt endera håll, vänster som höger som ut i ingenstans.
Detta kan man dock konkretisera lite kring, citat;
Citat:
Enligt Maria Björner Brauer, enhetschef på Västtrafik, har bussförarna rätt att åka gratis tillbaka till sin arbetsplats på bussdepån efter avslutat arbetspass. Det är även Transdevs uppfattning.
– De får åka när de är i tjänst och den här föraren var på väg tillbaka till bussdepån och därmed var han i tjänst, säger Eva Tiséus, marknadschef på Transdev.
Det kan väl verka rätt logiskt. Förflyttar jag ett fordon åt min arbetsgivare från punkt A till punkt B och sedan är mitt jobb färdigt och jag befinner mig långt ifrån A, så torde färden från B tillbaka till A klassas som tjänsteresa. Jag som privatperson tar mig till arbetet vid A och jag gör ett arbete som för mig till B. Arbetsgivaren står för att jag ska åtminstone ta mig tillbaka till A och därifrån ta mig hem.
Omöjligt dock att veta var denna busschaffis var på väg. Var det verkligen tillbaka till depån? Eller någon annanstans? Det kan öppna upp för både förstånd och missförstånd. Klargör och skapa verktyg för att sådana här situationer inte ska uppstå igen.