Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Vilka ficklampsappar kostar pengar? Jag har en sådan app som jag hämtade helt gratis. Hur det skulle vara tacky med en sådan app förstår jag inte för fem öre. Nu häver du bara ur dig allt möjligt strunt.
Om du inte har råd att köpa appar, utan letar på iTunes efter gratisappar för att förgylla din vardag, så kan du knappast beskyllas för att vara tacky. Du kan nog gå runt med din gratisapp utan att någon av misstag kommer att tro att du tillhör medelklassen.
För att förstå den tacky medelklassen måste man ha nått en viss nivå i samhällshierarkin. Det duger inte att, som du uppenbarligen gör, lalla runt på socialbidrag och SMS-lån för att kunna avgöra vad som är tacky. Man måste ha varit med i sällskapet för att förstå. Man måste ha varit i Sandhamn på räkfrossa. Man måste ha hyrt strandhytt i Båstad under kulturveckan. Man måste vara säker under armarna. Är du säker under armarna? Använder du dyrbar deodorant från Paris som du köper på nätet, eller inhandlar du första bästa AXE-deo från Lidl?
Du ser, en viss takt och ton krävs för att avgöra vad som är tacky eller ej. Vissa har den förmågan. Du har den uppenbarligen inte.