2015-06-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslan
Fläshbäck har ju inte monopol. Finns familjeliv, olika grupper på fejsbook, osv. Folk pratar på många olika ställen.

Kolla en bit bak i den här tråden om du gillar statistik. Var nån kille som la upp en domän där han skannat alla ansökningsnummer på MigV hemsida.

Jag vet, jag tittar på flera ställen själv. Tvivlar dock på att detta är alla, vi pratar om ett par hundra personer på sin höjd. Men å andra sidan, om 10 personer postar så finns det väl motsvarande 100 som bara läser som man aldrig ser.

Jag har pratat med den killen lite, och jag har sett sidan. Den är dock inte uppdaterad sen i april, och den ger inte så mycket tyvärr, vilket inte är skaparens fel, utan att migrationsverkets sida har brist på information. Det går inte att se vad det är för typ av ärende, om den har blivit avbruten eller är aktiv, och sedan tar den statistiken med alla öppna fall också, vilket gör det svårare att få ut konkret information ur den.
Citera
2015-06-04, 22:54
Medlem
Hur vet man när man har fått en handläggare??

Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Har själv väntat 12 veckor efter intervju och ännu ingen handläggare.
Citera
2015-06-05, 00:06
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av million88
Hur vet man när man har fått en handläggare??
Man ringer till enheten och frågar.
Citera
2015-06-05, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annisen85
Nu har vi fått brev om intervju efter över 1 års väntan. Vi båda två är kallade samtidigt. Hoppas på snabbt beslut.

Hej Annoden85, kul att ni har fått höra något nu efter så pass lång tid! Vet du varför ni båda är kallade samtidigt? Läste ett tidigare inlägg från dig där du skrev att din sambo kom till Sverige för 3 år sedan (kanske 4 år nu) på vilka premisser kom han hit? Eftersom han redan är i Sverige. Vilket land är han ifrån? Lycka till på intervjun!
Citera
2015-06-05, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det verkar inte hända någonting med vårt ärende. Ansökan var 26 juni och datum för intervju var 18 dec. Runt mitten av feb fick vi en handläggare och sedan verkar det ha stått helt stilla.

Hej BallaRune, hur fick du veta att ni hade fått en handläggare i februari? Har ni kontakt med den personen? Vilken enhet tillhör ni? Hoppas ni inte behöver vänta länge till!
Citera
2015-06-05, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElSy-8880
Hej Annoden85, kul att ni har fått höra något nu efter så pass lång tid! Vet du varför ni båda är kallade samtidigt? Läste ett tidigare inlägg från dig där du skrev att din sambo kom till Sverige för 3 år sedan (kanske 4 år nu) på vilka premisser kom han hit? Eftersom han redan är i Sverige. Vilket land är han ifrån? Lycka till på intervjun!

Hej
Vi är kallade samtidigt till migrationsverket då vi är sambo tror jag. Han kom hit då han var tillsammans med en annan tjej och det tog slut och sedan blev vi tillsammans, som det kan bli ibland Jag hoppas att det går bra på intervjun. Det är ju äkta kärlek vi har och vi lever tillsammans.
Citera
2015-06-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElSy-8880
Hej BallaRune, hur fick du veta att ni hade fått en handläggare i februari? Har ni kontakt med den personen? Vilken enhet tillhör ni? Hoppas ni inte behöver vänta länge till!

Det visade sig att den personen inte var någon handläggare utan en teamleader. Jag fick numret till henne men vet inte vad jag skulle ha det till då hon ändå är helt oanträffbar. Vi tillhör Örebro nu.
Citera
2015-06-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Man ringer till enheten och frågar.
Man kommer ju aldrig fram när man ringer. Men gissar att det inte går snabbare för att man håller på att ringa hela tiden
Citera
2015-06-05, 14:46
Medlem
Har fått veta att vi tillhör enheten i Umeå. Någon som vet hur det är med väntetiderna där efter intervjun? Eller brukar man bli förflyttad lite hur som helst?
Citera
2015-06-05, 15:58
Medlem
syscrashs avatar
Det är ett haveri vi ser på Migrationsverket med nästan fördubblade väntetider senaste året. Låt JO-anmälningarna hagla in.

Handläggningstid

21 a §*Ett ärende om uppehållstillstånd enligt*5 kap. 3*och*3 a §§*utlänningslagen (2005:716) skall, om det inte finns särskilda skäl, avgöras senast inom nio månader från det att ansökan lämnades in. Förordning (2006:262).

Källa: Utlänningsförordningen 4 kap.
Citera
2015-06-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av million88
Man kommer ju aldrig fram när man ringer. Men gissar att det inte går snabbare för att man håller på att ringa hela tiden

Det brukar funkar om man ringer 08.00. Idag funkade dock inte ens det. Väntande 2 timmar i kön innan jag gav upp.
Citera
2015-06-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
Det brukar funkar om man ringer 08.00. Idag funkade dock inte ens det. Väntande 2 timmar i kön innan jag gav upp.

Ett tips är om ni vet vilken enhet er ansökan ligger i så kan ni istället ringa till växeln o be dem koppla till enheten o be om telefonnumret. Vet ni inte enheten kan ni be växeln koppla till nån slumpmässig enhet som tex tillståndsenheten i Växjö o när de sen svarar där så kan de svara på vilken enhet ni egentligen ligger på. Man får mycket snabbare kontakt när man ringer växeln o ringer till enheternas direktnummer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in