2015-06-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
Undrar vad medeltiden ligger ungefär, från intervju till beslut.

Undrar hur många procent av ogifta förstahandssökare som blir nekade.

Undrar om man klarar av att göra om hela skiten ifall någon nu skulle vara nitiskt och säga nej.

Undrar hur många procent av ogifta förstahandssökande som blivit nekade, vinner en överklagan.

Undrar, undrar, undrar.

vet inget om medeltid, men vi har nu väntat i 6 veckor sedan intervjun, och fortfarande ingen handläggare
Citera
2015-06-03, 22:14
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagkan77
men vi har nu väntat i 6 veckor sedan intervjun, och fortfarande ingen handläggare
Har själv väntat 12 veckor efter intervju och ännu ingen handläggare.
Citera
2015-06-04, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D122D
Vi ansökte i början av Feb 2015, intervju bokad slutet på Juni och jag skall komplettera med lite material elektroniskt till migrationsverket på eget initiativ.

Det är inga problem att maila in material längre och det påverkar inte handläggningstiden alls.

Dock har vi inte fått någon officiell handläggare ännu men jag vet vem som kikat på ärendet och beordrat intervjun.

De trodde vi hade goda möjligheter att få tillbringa slutet på sommaren tillsammans.

Sa de vilken sommar de menade?
Citera
2015-06-04, 07:23
Medlem
Vi har förtursansökan godkänd.
Citera
2015-06-04, 07:54
Medlem
Nu har vi fått brev om intervju efter över 1 års väntan. Vi båda två är kallade samtidigt. Hoppas på snabbt beslut.
Citera
2015-06-04, 08:25
Medlem
Citat:
Undrar vad medeltiden ligger ungefär, från intervju till beslut.

Undrar hur många procent av ogifta förstahandssökare som blir nekade.

Jag tror inte procentuellt sett att många blir nekade. Om de som blir nekade är seriösa är det klart att det är hemskt, men procentuellt sett tror jag inte det är något man behöver vara överdrivet orolig för. Om man är seriös.

Medeltiden till beslut efter intervju ligger på 51.8 dagar. Men jag har bara statistik för 9 beslut de senaste månaderna, så den är inte helt pålitlig. För få för att skapa en realistisk uppfattning. (T.ex. är medlet för "dagar sedan intervju" 64.1 för alla sökande som varit på intervju, medan beslut efter intervju är 51.8. De som har fått beslut har fått det snabbare än medlet, och bara en av dem har haft förtur)

Min statistik: https://www.dropbox.com/s/sak16j81mv9v9v0/UT-ansokan.xlsx?dl=0

Citat:
De trodde vi hade goda möjligheter att få tillbringa slutet på sommaren tillsammans.

Citat:
Vi har förtursansökan godkänd.

Den senaste jag har statistik på som fick förtur fick beslut efter 193 dagar, 6.5 månader, så det är möjligt om du sökte i februari.
Senast redigerad av i.093 2015-06-04 kl. 08:55.
Citera
2015-06-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.093
Jag tror inte procentuellt sett att många blir nekade. Om de som blir nekade är seriösa är det klart att det är hemskt, men procentuellt sett tror jag inte det är något man behöver vara överdrivet orolig för. Om man är seriös.

Medeltiden till beslut efter intervju ligger på 51.8 dagar. Men jag har bara statistik för 9 beslut de senaste månaderna, så den är inte helt pålitlig. För få för att skapa en realistisk uppfattning. (T.ex. är medlet för "dagar sedan intervju" 64.1 för alla sökande som varit på intervju, medan beslut efter intervju är 51.8. De som har fått beslut har fått det snabbare än medlet, och bara en av dem har haft förtur)

Min statistik: https://www.dropbox.com/s/sak16j81mv9v9v0/UT-ansokan.xlsx?dl=0
Den senaste jag har statistik på som fick förtur fick beslut efter 193 dagar, 6.5 månader, så det är möjligt om du sökte i februari.

Kan aldrig stämma. Vår intervju var i mitten av dec och det har gått 5,5 mån sedan dess utan beslut eller utan att någon ens har öppnat ansökningen.
Citera
2015-06-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Kan aldrig stämma. Vår intervju var i mitten av dec och det har gått 5,5 mån sedan dess utan beslut eller utan att någon ens har öppnat ansökningen.

Fy så deprimerande.

Hur ofta kontaktar du Mig i ärendet?
Citera
2015-06-04, 13:51
Medlem
Citat:
Fy så deprimerande.

Hur ofta kontaktar du Mig i ärendet?

Lite då och då, men jag får samma svar hela tiden, att MIG tyvärr har långa väntetider och ingen annan information, annat än att allt är som det ska.
Citera
2015-06-04, 14:23
Medlem
choiz_88s avatar
Jahapp !

Nu har vi passerat 6 månaders milstolpen i detta tröstlösa lopp, utan någon som helst kontakt med ett levande väsen på Migrationsverket.

Eftersom jag är en informations-knarkare och har flummat runt på diverse forum så drog jag slutsatsen att många stångar sig blodiga i att försöka få något vettigt svar av denna myndighet.
Inte många har lyckats med den bedriften.

Efter att jag fick standard mejl svaret som många redan fått tog luften och orken att tjaffsa med dem helt enkelt slut för mig.

På något sätt så känns det i varje fall lite bättre att jag och min fru inte är ensamma i denna båt.
Det ger oss kraft att orka sista biten.

Vi fortsätter kämpa !!!
Citera
2015-06-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune

Som sagt är detta bara ett handplock av fallen. Väldigt stort mörkerantal då bara en liten minoritet postar här på forumen. Och av dessa har ännu färre fått beslut ännu, därför är statistiken inte pålitlig. Dessutom finns det ju undantag åt båda hållen som inte följer några ramar.
Denna statistiken visar bara den delade informationen på ett lättillgängligt ställe.

Jag håller med precis choiz_88. En sak jag har funderat på ett tag är vad personerna som inte postar här på forumen gör under väntetiden. Sitter de fint och snällt och väntar i 18 månader eller vad?
Citera
2015-06-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.093
Jag håller med precis choiz_88. En sak jag har funderat på ett tag är vad personerna som inte postar här på forumen gör under väntetiden. Sitter de fint och snällt och väntar i 18 månader eller vad?
Fläshbäck har ju inte monopol. Finns familjeliv, olika grupper på fejsbook, osv. Folk pratar på många olika ställen.

Kolla en bit bak i den här tråden om du gillar statistik. Var nån kille som la upp en domän där han skannat alla ansökningsnummer på MigV hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in