2015-06-04, 17:39
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Förhoppningsvis joinar han LHC. Tror han blir kvar i Växjö, alternativt att ett KHL-lag tar honom.
Att han inte blir kvar i Växjö är väl det enda som egentligen är officiellt. Alltid tyckt att det låtit lite för bra för att vara sant att han skulle vara klar för Modo, fortfarande skeptisk. Butler känns mer rimlig och skulle verkligen inte tacka nej till honom.
Citera
2015-06-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Tycker att det redan ser ut som en av de häftigaste säsongerna på länge väntar, tror det kommer bli förbannat jämt hela säsogen. (Med undantag för två, kanske tre lag i botten!)

Real Fuleå är storfavoriter och kommer så att visa det från start i kommande shl säsong. Med namn som Sweatt och Rajala kan inte annat vara aktuellt.

Någonstans läste jag att Sundlöv trodde det var fullt möjligt med slutspel för KHK. Färjestad kommer hålla till i botten och bli utslaget i play in.
Citera
2015-06-04, 17:54
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luktmuff
Jag befarar och tror att modo än en gång blir ett bottengäng
visserligen är det långt kvar men nyförvärven är få, och inte av högsta kvalité.
Vad tror ni hockeyvänner?
och vad händer med welch?
MoDo ser mycket roligare ut än förra säsongen redan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det vädrades ju åsikter från Brynäs-lägret att man nu kan värva seniorspelare för de pengar som Deutsch lyfte i lön.
Har hört att Deutsch ska lägga av med ishockeyn nu då han redan är ekonomiskt oberoende. Källan kan jag såklart inte röja.
Citera
2015-06-04, 18:04
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Real Fuleå är storfavoriter och kommer så att visa det från start i kommande shl säsong. Med namn som Sweatt och Rajala kan inte annat vara aktuellt.

Någonstans läste jag att Sundlöv trodde det var fullt möjligt med slutspel för KHK. Färjestad kommer hålla till i botten och bli utslaget i play in.
Klart slutspel är möjligt för KHK, men har väldigt svårt att se framför mig att dom inte är ett av två kvallag.
Citera
2015-06-04, 21:00
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Att han inte blir kvar i Växjö är väl det enda som egentligen är officiellt. Alltid tyckt att det låtit lite för bra för att vara sant att han skulle vara klar för Modo, fortfarande skeptisk. Butler känns mer rimlig och skulle verkligen inte tacka nej till honom.

Han har bekräftat att han inte stannar alltså?
Citera
2015-06-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Han har bekräftat att han inte stannar alltså?

Nja, det som hänt är väl att Evertsson har sagt "det är inte på grund av hans skott som vi väljer honom som Noah Welch ersättare" om Heikkinen.

http://www.vaxjolakers.se/artikel/66934/
Citera
2015-06-04, 21:12
Medlem
tcfmogs avatar
Welch är en gravt överskattad spelare. Att den sopan fick Stefan Liv Memorial Trophy är ett hån mot Livs minne.
Citera
2015-06-04, 21:24
Medlem
Gavves avatar
Enterfeldt ska opereras för en nyupptäckt skada. Riskerar tydligen att missa början av säsongen.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/enterfeldts-bakslag--riskerar-missa-starten/

"– Det är en del mjukdelar, något ledband i handleden, som har blivit skadat, säger den 27-årige Brynäscentern dämpat."
Citera
2015-06-04, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Han har i alla fall klart för sig att Thoresen är en av världens bästa spelare, Ritchie vet han nog inte vem det är..
Lite pinsamt när han försöker skriva en ranking över trupperna (för det är väl det som han avser?) när han inte har koll på spelarna mer än ytligt i bästa fall.
Varför skulle tex. LHCs offensiv helt plötsligt bli så jättedålig?
Det lustiga är att Aftonbladet vill ha extra betalt för att man ska kunna läsa skiten.
Håller med Expressen har iallafall lite bättre koll på spelarna.
Citera
2015-06-04, 21:47
Medlem
siryessirs avatar
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/06/04/derek-ryan-pa-vag-till-colorado/

Norberg får nog slipa på sin lista om nu detta stämmer. Personligen förstår jag mig inte alls på listan då han inte verkar bedöma lagen efter samma kriterier. Lustigt att han t.ex hyllar Färjestads satsning, men ifrågasätter kontinuiteten i Luleå.
Citera
2015-06-04, 21:59
Medlem
Displaceds avatar
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/enterfeldts-bakslag--riskerar-missa-starten/

Då var det dags igen. Ny skada för Enterfeldt, kan missa premiären.
Citera
2015-06-04, 22:16
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebolmnpe
Nja, det som hänt är väl att Evertsson har sagt "det är inte på grund av hans skott som vi väljer honom som Noah Welch ersättare" om Heikkinen.

http://www.vaxjolakers.se/artikel/66934/

Kul att höra något om Evertsson som inte har med tröjlöst vevande att göra. Vad syftar karln på? Tacklingar? Knappast.

Welch hade passat fint i Luleå.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Welch är en gravt överskattad spelare. Att den sopan fick Stefan Liv Memorial Trophy är ett hån mot Livs minne.

Om Welch får du tycka vad du vill. Från mitt perspektiv där hela Växjös patetiska förening inte är värda ens denna kommentar, så var Welch den spelare som lämnade störst intryck på mig efter finalserien. Och det enda jag hatar mer än nykomlingar som Växjö är SKAIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in