2015-06-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apan123456
Är Transdevs uniformer otydliga/förväxlingsbara med civil klädsel? Funderar lite på hur det hela kan ha börjat.

Det är typiska busschaufförs-uniformer som en kontrollant borde ha 100% koll på iaf. Att svagbegåvade kan missta uniformen mot civil klädsel är iofs inte otroligt men man skulle kunna tycka att den utbildning som dessa kontrollanter (förhoppningsvis) fått när det gäller regler som skall följas även innehållit någon information om hur busschaufförer som är på väg tillbaka till depå ska behandlas.
Citera
2015-06-03, 22:15
Medlem
Att boja stackarn är kanske lite att ta i, men kan någon berätta för mig var rasismen finns i detta? Varför skriver folk att detta är rasism?? Han åkte ju utan biljett och då har dem ju rätt att stoppa honom?
Citera
2015-06-03, 22:15
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Möjligt att du kan köra med din korkade Strindbergsvenska med dina inavlade kusiner ute på landet, men det fungerar inte särskilt bra här. Skrämmande att individer som du får hållas i samhället.

Du som kallar kvinnor för slid-djur borde inte öppna käften. Inavlade är endast dina kusiner i mellanöstern, 1000år av inavel. Med tanke på hur svarta män behandlar kvinnor här i förorten så skulle det inte förvåna mig om han började bete sig som en typisk neger. Har sett flertalet negrer flera negrer här som med flit försökt lägga krokben på blonda kvinnor i och utanför matbutiker och på tuben.
Citera
2015-06-03, 22:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Att boja stackarn är kanske lite att ta i, men kan någon berätta för mig var rasismen finns i detta? Varför skriver folk att detta är rasism?? Han åkte ju utan biljett och då har dem ju rätt att stoppa honom?

Det mesta tyder på att han åkte inom ramen för arbetet och inte behövde biljett.
Citera
2015-06-03, 22:23
Medlem
Någon som vet eller kan få fram vaktens (som stog och skrek om han ville ha sitt jobb kvar) facebook profil.
Vill spamma hans tidslinje med... VEM ÄR DET SOM HAR JOBB NU !!
Citera
2015-06-03, 22:32
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shinyrubber
Någon som vet eller kan få fram vaktens (som stog och skrek om han ville ha sitt jobb kvar) facebook profil.
Vill spamma hans tidslinje med... VEM ÄR DET SOM HAR JOBB NU !!

ingen har väl fått fram namn på vakterna ännu?
Citera
2015-06-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
http://www.expressen.se/gt/busschaufforens-ilska-forbannad/
vilken djävla idiot till busschaufför, han ska ge fan i att skapa egna regler, vägra släppa ombord kontrollanter, hoppas han får en tillsägelse och förlorar jobbet. Dessutom, varför ska han posera med sina döttrar, tror han att han är en djävla hjälte eller?
Det är väl upp till varje förare att avgöra vem hen släpper på. Det är alltid föraren som har det fulla ansvaret för det fordon hen framför.
Citera
2015-06-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ja, han tror förmodligen han är nån form av hjälte och får säkert massa ryggdunkningar. Han är inte i position att bestämma över om de ska släppas på eller ej.
Naturligtvis är det föraren som har ansvaret över fordonet.
Citera
2015-06-03, 22:42
Medlem
EnSomKans avatar
Denna tråd är flashback när det är som lägst, man rättfärdigar olagligt vidrigt beteende från väktare som begår tjänstefel bara för att den drabbade är svart.

Flashback kan vara riktigt äckligt ibland. Ryktet här är inte helt oförtjänt och då har jag ändå hängt här i många år.

Blev oerhört tillfredsställt över Västtrafiks reaktion, bra jobbat!
Citera
2015-06-03, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
nej för 100e gången han var på väg tillbaka till depån han hade rätt att åka gratis.
Citera
2015-06-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du vet i vilket skede han bet kontrollanten? Var det före eller efter de gav sig på honom?
Vittnets utsaga på en av filmerna talar för att han bet henne efter att han brottats ner ..

-Han bet mig, säger kontrollanten.
-Det hade jag också gjort om du behandlade mig sådär, säger vittnet.

Det är möjligt att han bet henne först efter att de gav sig på honom, vilket jag i och för sig inte tycker är mycket till ursäkt. Vittnet, som påstår att han/hon hade gjort det samma, bör vara minoritet i den frågan. Oavsett när bettet gjordes är jag väldigt tveksam till att busschauffören verkligen är så oskyldig som han påstår. Jag förutsätter att väktarna har bättre för sig än att gå runt och brotta ner samt sätta handfängsel på oskyldiga personer.

Jag tror att svårighet att kommunicera med varandra kan ha skapat eller åtminstone förvärrat den här situationen. Busschauffören talar uppenbarligen inte bra svenska och kontrollanter verkar sällan var särskilt pedagogiska med tanke på alla incidenter. Jag kan tänka mig att det var ungefär såhär:

Kontrollant vill se färdbiljett, busschaufför tror att det inte behövs i hans fall men har svårt att föra fram det, kontrollant blir irriterad, busschauffören ger sig inte och det blir käbbel som slutar med busschaufför i handfängsel och G4S-personalen som skäller ut honom inför kameror.
Senast redigerad av Rastapopulos 2015-06-03 kl. 23:05.
Citera
2015-06-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Och medierna och deras lydiga anarkistsvans trumfar alltid utredningar, samtliga arbetande människors anställning, rykte och karriär och företagens image.

Ju fler idioter du lyckas samla under dina vingar desto mer makt har du i den här så kallade demokratin.
Bussföraren var ju på sitt jobb. Och du gör dig till talesman för "samtliga arbetande människors anställning".

Du är ju bara patetisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in