2015-06-04, 15:50
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
SVT Nyheter:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kontrollanternas-version-av-bussbraket

Man stämde alltså plats med polisen, något som definitivt ökar kontrollanternas trovärdighet.

Problemet är att dels så ska dom inte ta en konflikt från början, dom släppte tjejen som saknade sms-biljett del stämmer inte deras berättelse med de vittnesuppgifter som kommit fram. Sedan skulle det vara skoj att få en förklaring till att idioten sprang omkring och skrek hysterisk och frågade om Chauffören ville behålla sitt jobb. Så återigen en fullständigt urusel insats som medfört att deras kollegor riskera att förlora jobben, så nu försöker dom rädda sina ynkliga skinn och ljuger för fullt. Men det är naturligtvis bara att kolla deras trackrecord och kolla om dom varit inblandade i motsvarande konflikter tidigare.
Citera
2015-06-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, enbart polisen får gripa på misstanke.

Jag menade att folk här inne i tråden tror sig veta vad som har hänt från vad de har sett på en film som bara visar slutet på historien.
Citera
2015-06-04, 15:58
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
En kvinna uppger sig på plats ha blivit biten. En bild på sår på en hand cirkulerar här i tråden som inte kan ha åstadkommits av ett enda bett, och med all sannolikhet inte av något mänskligt bett öht. Informationsläget när det gäller det uppgivna bettet är således påtagligt oklart. Men visst kan det ha skett ett bett.
Den bild som cirkulerar i tråden visar på tre helt olika typer av sårskador, som med all sannolikhet inte kan ha uppkommit vid ett (1) och samma tillfälle. Handen på bilden påstås tillhöra den kvinnliga kontrollanten SW.
Den största skadan skulle hypotetiskt sett kunna ha uppkommit i samband med tufft busande med en hund av t.ex. rasen Rottweiler. SW har exempelvis starka kopplingar till den hundrasen.
För övrigt sker nästan aldrig penetrering, och definitivt inte så djup och med detta utseende, i samband med människobett. När den skadan har uppkommit borde antagligen smärtan ha utmynnat i ett avancerat skrik?
De andra skadorna ser inte ut som någon typ av bitskador.
Citera
2015-06-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Varför inte. Kvinnan i fråga skall tydligen ha varit inblandat i det här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6180009

Det öser nu in information.

Varför är du så anti? Nu gör du mig mer taggad att posta ut mycket, mycket mer.

Det var väntat att den bitchen varit inblandad i flera misshandelsöverfall. Det är ju uppenbart att hon har grava problem. Troligen kan hon inte bli våt mellan benen om hon inte förnedrat och misshandlat någon under arbetstid. Jag kan tänka mig att denna bitchen Sannah och Herr Citera knullade som kaniner fredag kväll när de hade misshandlat busschauffören. De firade väl ett, i deras värld, bra ingripande.
Citera
2015-06-04, 16:27
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det var väntat att den bitchen varit inblandad i flera misshandelsöverfall. Det är ju uppenbart att hon har grava problem. Troligen kan hon inte bli våt mellan benen om hon inte förnedrat och misshandlat någon under arbetstid. Jag kan tänka mig att denna bitchen Sannah och Herr Citera knullade som kaniner fredag kväll när de hade misshandlat busschauffören. De firade väl ett, i deras värld, bra ingripande.
Precis, sen är hon även en manshatare av rang då hon "bötfäller" enbart de manliga passagerarna medan den kvinnliga undkommer straffavgiften!! Skämmes tamefaan!
Citera
2015-06-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
SVT Nyheter:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kontrollanternas-version-av-bussbraket

Man stämde alltså plats med polisen, något som definitivt ökar kontrollanternas trovärdighet.

Vill du tro på kontrollanternas sagor så varsågod! Jag gör det inte. Om busschauffören slagit någon i ansiktet och bitit en annan så borde det finnas vittnen som styrker det, men det finns det inte.
Citera
2015-06-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Jag menade att folk här inne i tråden tror sig veta vad som har hänt från vad de har sett på en film som bara visar slutet på historien.

Nej, inte bara utifrån filmerna utan också vad flera vittnen säger och hur arbetsgivaren agerar osv.
Citera
2015-06-04, 16:41
Medlem
C*teras facebook verkar vara borttagen nu. Är det någon som har bild på honom?
Citera
2015-06-04, 16:43
Medlem
Citat:
Nej, inte bara utifrån filmerna utan också vad flera vittnen säger och hur arbetsgivaren agerar osv.

Vad säger vittnena? Inte sett något om det.
Citera
2015-06-04, 16:44
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:

Arbetsgivaren agerar oftast (Eller i det fallet jag känner till om) defensivt när det är ett mediadrev på gång. Därifrån till att få reda på sanningen är det då enligt mig en lång väg att vandra. Så med det sagt önskar jag mig alla fakta på bordet.
Citera
2015-06-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vad säger vittnena? Inte sett något om det.

Läs tråden och du ska finna!
Citera
2015-06-04, 16:55
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Arbetsgivaren agerar oftast (Eller i det fallet jag känner till om) defensivt när det är ett mediadrev på gång. Därifrån till att få reda på sanningen är det då enligt mig en lång väg att vandra. Så med det sagt önskar jag mig alla fakta på bordet.

Vet inte om du syftar på Västtrafiks uppsägning av kontraktet med G4S. Det finns naturligtvis reglerat hur och varför en uppsägning kan ske. Dom skälen anser Västtrafik föreligger och såvitt jag vet har inte G4S haft några invändningar. Eftersom det rimligen handlar om ett antal miljoner så är det ingen skitsak för G4S så rimligen anser dom också att det är rimligt att avbryta samarbetet.
Senast redigerad av gubbrora 2015-06-04 kl. 16:56. Anledning: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in