2015-06-03, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Ni som varit där, hur gör man med käk? Vill ju inte missa någon spelning

Kan några förklara hur de visiterade vid entre?
Mat vetefan hur du ska göra med, men visiteringen var kass. Eller bra, beror på hur man ser det, dom kände lite på en på sidorna typ.
Citera
2015-06-03, 05:44
Medlem
Det finns ingen tid för mat under SB!!!! Men ta med filt och slå upp en picknick, funkar säkert. Skämt å sido så är mitt tips att äta allt innan, dricka mycket vatten och sen supa sig redlös. Det sista man tänker på där inne är mat, och att köa för det är värdelöst om du inte tänker vara där från öppning till stängning.
Citera
2015-06-03, 06:29
Medlem
Menarens avatar
Mat? Det käkar man innan! Sen är det bara att köra på. Finns mathak där men då får du köa i 100 år. Jag drack mig mätt på öl då man var tvungen att halsa 3-4 öl på raken. Man vill inte missa någonting.

Visiteringen var att dom kände lite utanpå byxfickorna. Det var i för sig vid rusningstid och det var 3000 pers som skulle in samtidigt. Dom är säkert mer nogrannare när det är glest.
Citera
2015-06-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Kunnig publik som inte känner till 2 av världens 5 största tranceproducenter...

Haha, arg?
Ska vi vara såna så vet jag faktiskt vilka båda är sen tidigare, dock aldrig sett dom tillsammans under samma namn förut då trance inte är det jag lyssnar på mest direkt. Därav "upptäckte" jag dom när jag kollade igenom alla bokningar.
Citera
2015-06-03, 09:12
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
Haha, arg?
Ska vi vara såna så vet jag faktiskt vilka båda är sen tidigare, dock aldrig sett dom tillsammans under samma namn förut då trance inte är det jag lyssnar på mest direkt. Därav "upptäckte" jag dom när jag kollade igenom alla bokningar.
+1 på denna! Visste inte att Ferry och Markus hade gått ihop utan trodde det var någon större internationell trance-akt jag aldrig hört talas om innan jag visste att det var dessa två legender!
För övrigt kan deras spelning (på lördagkvällen?) nog bli en av festivalens tyngsta och mest musikaliska.
Senast redigerad av TintinoDbambino 2015-06-03 kl. 09:14.
Citera
2015-06-03, 09:40
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Men förmodligen så fick The Island honom efter att SB sket i att boka. Guetta har hållit en jämn och väldigt hög nivå på alla hans spelningar i Sverige/Summerburst så den enda pajasen är du.
Det kanske du tycker, men jag anser att Baguetta är och kommer förbli en pajas men det betyder inte att han alltid varit det. Jag respekterar artister som är principfasta och producerar musik i motvind eftersom de älskar musiken de skapar och framträder med, inte för att det finns mer pengar att tjäna.
Med råge på att han är sell-out anser jag honom också vara en jävligt enformig DJ nuförtiden, vilket med andra ord definieras som tråkig i min ordbok.
Senast redigerad av TintinoDbambino 2015-06-03 kl. 09:51.
Citera
2015-06-03, 12:14
Medlem
Inte förvånad att Avicii floppade, har sett honom två gånger innan det här och han har fan varit lika dålig alla gångerna. Om det inte vore för att polarna ville se honom under SB så hade jag bojkottat honom, tröttare artist får man leta efter.
Citera
2015-06-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Var inte så forbannat skitnodig, du vet precis vad han menar. "Fa igang publiken" = Artisten spelar latar den stora majoriteten blir glada och kanner igen --> battre stammning pa dansgolvet
Suck.., dessa overpretentiosa svin som tror de ar nagon sort av mer sofistikerade EDM-fans for att de lyssnar pa en mer alternativ genre an stora massan.

OnT;
Satan vilken harlig helg, och kunde GBG ha mer tur med vadret eller? Jag sag knappt ett brak pa hela helgen, och tyckte den nya layouten pa Ullevi gjorde det mycket lattare att ta sig fram och tillbaka till scenen. Lite drygt med herrarnas toaletter sa lang borta bara.

A^I levererade en bra avslutning forsta kvallen, och blev som ett barn pa julafton nar Alesso klev pa med Garrix

Nu ar det bara att se fram emot Ultra Europe och Tomorrowland!

Tack! Äntligen någon som förstår något ganska så banalt uttryck. Man behöver inte använda särskilt många hjärnceller för att förstå vad jag menade med "få igång publiken".
Citera
2015-06-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Haha till er alla som sa innan att man borde flytta orion till Mainstage i år: De va typ 50-100 pers där på dagtid och 200-500 på kvällen.

va dock själv där lite grann då hardstyle inte alls är något dåligt men lite självinsikt är på sin plats för flashbacks orion-maffia!

Haha precis. Tror inte att Orion-musiken är särskilt stor för den breda massan. Så det är bra att den har en egen scen bredvid.
Citera
2015-06-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Handlar ju inte om att vara pretentiös alls, snarare om att föredra en publik som respekterar varandra och förstår att man inte kan hoppa på folk, knuffas och starta mosh pits till vart och varannat drop i varje låt. Att bli glad och sjunga till en låt har inget med att fucka ur okontrollerbart på dansgolvet och inte bry sig om sina medmänniskor i publiken att göra.

Den stora delen av publiken startar inte såkallade moshpits. Håller med dig om att det är ganska så störande med folk som startar moshpits. Något som är mindre respektlöst finns faktiskt inte.

Nej, de som trängs och knuffas kan dra!
Citera
2015-06-03, 14:15
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Haha precis. Tror inte att Orion-musiken är särskilt stor för den breda massan. Så det är bra att den har en egen scen bredvid.

Ganska skönt skulle jag vilja uttrycka det som. Hellre kunna njuta av musiken med färre personer än att "njuta" av musiken med ett gäng fjortisar.
Citera
2015-06-03, 14:27
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menaren
Visiteringen var att dom kände lite utanpå byxfickorna. Det var i för sig vid rusningstid och det var 3000 pers som skulle in samtidigt. Dom är säkert mer nogrannare när det är glest.

I Stockholm så tycker jag att de visiterade mig rätt bra. De kollade mina fickor, ville att jag skulle öppna jackan samt sökte igenom min väska noggrant. Kanske beror på att jag är tjej dock. Det var nog runt klockan åtta på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in