Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-09, 16:53
  #1
Medlem
Hallå!

Såg att ingen startat en ny tråd om nästa års upplaga av Summerburst så tänkte dra ihop en!

Här diskuterar vi aktuella och möjliga artistsläpp, området, maten, drycken, musiken, OrionArea, Mainstage och förfester/efterfester! Ja allt egentligen.

Kommer de stanna kvar på Ullevi i Göteborg eller byta likt huvudstaden?

Vilka artister vill ni se nästa år?

Min önskelista lyder:
Nervo*
Deorro *
R3hab *
Afrojack*
Blasterjaxx*
Dimitri Vangelis & Wyman
Nicky Romero*
Hardwell
Steve Angello
Ummet Ozcan
Alesso*
Dada Life*
Skrillex
Knife Party*
Dyro
Sub Focus

* markerade är prio resten skulle ja bli glad för i alla fall!
Citera
2014-08-09, 19:05
  #2
Medlem
Sven Ingvars!
Citera
2014-08-10, 13:00
  #3
Medlem
Tyckte folk att årets Orion Arena var lyckat? Själv lockade det inte mig och verkade inte vara jätte mycket publik där heller?

Nästa år vill jag ha en scen där de spelas mer Deep/tech/techno...

Några artister som jag önskar är:

Kryder & Tom Staar B2B
Steve Angello
Eric Prydz
NEW_ID
Duke Dumont
Third Party
AN21
Dimitri Vangelis & Wyman
Marcus Schössow
Mark Knight
Carl Cox
Dirty South
Citera
2014-08-10, 13:10
  #4
Medlem
Själv tycker jag de kan fokusera på färre artister på mainstage än de hade nu i år. I år hade de 18 artister på 2 dagar, dra ner det till 12 typ, det räcker. Är inte kul för någon vare sig publik, eller artist att behöva ställa sig och spela 12:30 på lördagen t.ex.
Citera
2014-08-10, 14:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Själv tycker jag de kan fokusera på färre artister på mainstage än de hade nu i år. I år hade de 18 artister på 2 dagar, dra ner det till 12 typ, det räcker. Är inte kul för någon vare sig publik, eller artist att behöva ställa sig och spela 12:30 på lördagen t.ex.
Jag älskade att öppningsakten varje dag på Tomorrowland i år fick 3h speltid! Håller med dig om färre artister och jag ser gärna att varje akt får mer tid på sig att lira!
Citera
2014-08-10, 18:45
  #6
Medlem
deadmau5.
Citera
2014-08-11, 22:58
  #7
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
vad kostade detta årets biljetter?
Citera
2014-08-12, 20:19
  #8
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Kul att tråden redan har kommit upp!

Jag ser gärna att följande bokas:

Alesso
Aston Shuffle
Axwell
Avicii
Chuckie
Deadmau5
Dirty South
Eric Prydz
Galantis
John Dahlbäck
Kryder
Marcus Schössow
Martin Solveig
New_ID/No_ID
Sebjak
Sick Individuals
Citera
2014-08-12, 20:23
  #9
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
vad kostade detta årets biljetter?
950 pix om du menar det vanliga 2-dagarspasset!
Citera
2014-10-05, 16:53
  #10
Medlem
Efterlyser gärna den där sommarkänslan till nästa år. Vet att GBG fick bra väder, i Stockholm var det dock blåsigt, molnigt och allmänt vår-aktigt. Iofs var det skönt när man stog i smeten längst framme för där blev det jävligt varmt men skulle inte vara fel med lite mer sommar eftersom "Summer starts here.."
Citera
2014-10-06, 02:50
  #11
Medlem
Tranc33s avatar
OrionArea floppade i år pga för liten sattsning. dom var väldigt rädda att det skulle bli för lite folk som går till hardstyle\trance scenen. så de byggde ett fakking ÖL tält till "scen".
vet ni ens hur stora artister de bokade?!?! de är jätte stora i tyskland holland osv.
så kommer dom till summerburst å får tryckai n sig i ett öl tält där det inte får plats någon vidare publik... 90% var såklart fans i tältet som öste på. så stämningen var ju inget större fel på!
men det var fan pinsamt å behöva leta efter orion area!!!!!!! å hitta det nerklämmt i ett jävla hörn på sidan av en bar länga!!! USCH skämdes när jag såg brennan heart gå upp där å se sig omrking!
Citera
2014-10-06, 19:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc33
OrionArea floppade i år pga för liten sattsning. dom var väldigt rädda att det skulle bli för lite folk som går till hardstyle\trance scenen. så de byggde ett fakking ÖL tält till "scen".
vet ni ens hur stora artister de bokade?!?! de är jätte stora i tyskland holland osv.
så kommer dom till summerburst å får tryckai n sig i ett öl tält där det inte får plats någon vidare publik... 90% var såklart fans i tältet som öste på. så stämningen var ju inget större fel på!
men det var fan pinsamt å behöva leta efter orion area!!!!!!! å hitta det nerklämmt i ett jävla hörn på sidan av en bar länga!!! USCH skämdes när jag såg brennan heart gå upp där å se sig omrking!

Jag hoppas du inser att det där är vardag (storleken) för dessa artister även om de är störst inom sin genre. Som du säger är det skillnad i Tyskland, Holland osv men de är ganska vanligt att en stor House festival har mindre scener med alternativ musik. Det kostar inte speciellt mkt för SPG att signa dessa trance/hardstyle snubbar.

Tror att det kan bli lite större nästa år. Gick förbi där några gånger och lyssnade på dagen mellan 14-20 vare inte ens fullt där inne, nu vet ja inte hur det var senare när de största lirade men det verkade inte som efterfrågan var speciellt mkt större ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback