2015-06-02, 17:11
Medlem
Oavsett vad vi tycker om sexköpslagens vara eller inte så anses sexköp i nuvarande svensk rättspraxis i straffvärde motsvara ungefär snatteri. Vidare så råder det väl rätt så stor enighet i Sverige att när ett straff är avtjänat så är det avtjänat!

Oavsett vad det gäller för brott så ska inte en polisman i, eller utanför, tjänsten ägna sig åt personliga vendettor eller försöka få personer hårdare straffade än vad som följer av lagstiftning och rättspraxis. Det är väldigt farligt för rättssäkerheten när poliser börjar bedriva "personliga" och övernitiska kampanjer för att sätta dit "brottslingar" ty då är det mycket lätt att denne frestas att fabricera bevis och liknande. Mitt påstående är inte gripit ur luften för detta hände för precis för ett antal år sedan inom narkotikapolisen och om jag minns rätt så blev det av någon anledning upptäckt samt ledde till avsked. Fram tills dess ansågs denne polisen mycket framgångsrik och var hyllad ...
Citera
2015-06-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Oavsett vad vi tycker om sexköpslagens vara eller inte så anses sexköp i nuvarande svensk rättspraxis i straffvärde motsvara ungefär snatteri. Vidare så råder det väl rätt så stor enighet i Sverige att när ett straff är avtjänat så är det avtjänat!

Oavsett vad det gäller för brott så ska inte en polisman i, eller utanför, tjänsten ägna sig åt personliga vendettor eller försöka få personer hårdare straffade än vad som följer av lagstiftning och rättspraxis. Det är väldigt farligt för rättssäkerheten när poliser börjar bedriva "personliga" och övernitiska kampanjer för att sätta dit "brottslingar" ty då är det mycket lätt att denne frestas att fabricera bevis och liknande. Mitt påstående är inte gripit ur luften för detta hände för precis för ett antal år sedan inom narkotikapolisen och om jag minns rätt så blev det av någon anledning upptäckt samt ledde till avsked. Fram tills dess ansågs denne polisen mycket framgångsrik och var hyllad ...
Näe så är det ju inte riktigt det verkar som att du och Word Warrior ljuger och hycklar om det, kanske för att försöka ljuga för er själva misstänker jag?

stor skillnad, sexköp är ett sexualbrott man kan hellre jämföra det med pedofiler och barn porr brott tillexempel, såna brott ger en prick i registret och är viktiga för allmänheten och dina grannar till exempel att känna till vilka personer som utför såna här brott.

Sluta ljug och försöker normalisera sexköp utanför den här sidan är det väl ändå inte så många som tror på er.
Citera
2015-06-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Näe så är det ju inte riktigt det verkar som att du och Word Warrior ljuger och hycklar om det, kanske för att försöka ljuga för er själva misstänker jag?

stor skillnad, sexköp är ett sexualbrott man kan hellre jämföra det med pedofiler och barn porr brott tillexempel, såna brott ger en prick i registret och är viktiga för allmänheten och dina grannar till exempel att känna till vilka personer som utför såna här brott.

Sluta ljug och försöker normalisera sexköp utanför den här sidan är det väl ändå inte så många som tror på er.

Nu är det du som ljuger; belastningsregistret gör ingen skillnad på vad det är för sorts brott som har begåtts. Snatteri antecknas också i registret.

Du får nog vara så snäll att acceptera att enligt svensk rättspraxis är sexköp ett bagatellbrott, med samma straffvärde som till exempel snatteri.

Dessutom, vad den här tråden handlar om är inte om sexköp är ett allvarligt brott eller inte. Tråden handlar om det är acceptabelt att en polis driver en privat kampanj utanför rättsväsendet. I en sådan fråga anser jag att man ska resonera principiellt för sådant handlande kan ha allvarliga konsekvenser för rättssamhället och rättssäkerheten.

Edit: Vill du ändra på straffvärdet får du agera politiskt, men så länge som det inte har skett någon lagändring så betraktas sexköp rent juridiskt som ett bagatellbrott och det har ju polisen att rätta sig efter.
Senast redigerad av kopenhamnlover 2015-06-02 kl. 19:00.
Citera
2015-06-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Nu är det du som ljuger; belastningsregistret gör ingen skillnad på vad det är för sorts brott som har begåtts. Snatteri antecknas också i registret.

Du får nog vara så snäll att acceptera att enligt svensk rättspraxis är sexköp ett bagatellbrott, med samma straffvärde som till exempel snatteri.

Dessutom, vad den här tråden handlar om är inte om sexköp är ett allvarligt brott eller inte. Tråden handlar om det är acceptabelt att en polis driver en privat kampanj utanför rättsväsendet. I en sådan fråga anser jag att man ska resonera principiellt för sådant handlande kan ha allvarliga konsekvenser för rättssamhället och rättssäkerheten.

Edit: Vill du ändra på straffvärdet får du agera politiskt, men så länge som det inte har skett någon lagändring så betraktas sexköp rent juridiskt som ett bagatellbrott och det har ju polisen att rätta sig efter.
du undviker bara ämnet känns det som
det är inte det som det handlar om, ett register är såklart bara ett register.

Det som är grejen är ju att det som är intressant för allmänheten att veta om det är ju vilka som är sexualbrottslingar, inte vilka som snattar
Citera
2015-06-02, 21:29
Medlem
Citat:
du undviker bara ämnet känns det som
det är inte det som det handlar om, ett register är såklart bara ett register.

Det som är grejen är ju att det som är intressant för allmänheten att veta om det är ju vilka som är sexualbrottslingar, inte vilka som snattar

Det ger ett smått löjeväckande intryck när du försöker baka in sexköp med andra "sexualbrott", som att det skulle vara jämförbart att kasta sig över någon i en park och våldta dom, och att köpa sex av någon som man bestämt tid och plats med; något som inte drabbar någon utomstående. Finns noll allmänintresse om detta. Eller kanske folk är rädda att dom ska skriva en eskortannons i sömnen och få oinbjudna påhälsningar?

CherryJul, jag tror det är dags att du en gång för alla medger att du drivs enbart av din egen motvilja. Det så kallade "äcklets politik". Dom känslorna får du förstås ha, liksom t.ex. Björn Söder får tycka illa om homosexuella. Problemet kommer när resten av samhället ska tvingas på ens världsbild.
Citera
2015-06-02, 22:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Det ger ett smått löjeväckande intryck när du försöker baka in sexköp med andra "sexualbrott", som att det skulle vara jämförbart att kasta sig över någon i en park och våldta dom, och att köpa sex av någon som man bestämt tid och plats med; något som inte drabbar någon utomstående. Finns noll allmänintresse om detta. Eller kanske folk är rädda att dom ska skriva en eskortannons i sömnen och få oinbjudna påhälsningar?

CherryJul, jag tror det är dags att du en gång för alla medger att du drivs enbart av din egen motvilja. Det så kallade "äcklets politik". Dom känslorna får du förstås ha, liksom t.ex. Björn Söder får tycka illa om homosexuella. Problemet kommer när resten av samhället ska tvingas på ens världsbild.

Att räkna sexköp till sexualbrotten visar ju hur illa ute rättssystemet i Sverige är.

1) Handlingen sker i samtycke mellan vuxna (i 99,9 % av fallen, se Stora evidenstråden).

Vilket i sin tur innebär:

2) Det finns inget brottsoffer.

3) Sexköp är formellt inte ett brott mot person, utan ett brott mot staten (och dess moraliserande). Detta framgår av lagens förarbeten.

Så när Häggström med flera vill sätta etiketter och stigmatisera, så handlar det inte om att lagföra, det handla om att hata människor. Inget gott kommer av detta förakt, som oförskyllt drabbar både köpare och säljare.

En dag vänder pendeln, och då kommer moralisterna som försvarar detta att själva få skämmas. Förhoppningsvis kommer flera av dem att själva stå inför skranket för sitt maktmisbruk, och sina brott mot mänskliga rättigheter. Idag kan man fortfarande göra karriär på att hata och förfölja oliktänkande i Sverige. Sjukt. Mycket sjukt.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-06-02 kl. 22:08.
Citera
2015-06-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen

spela roll varför, jag vill veta vilka som är sexköparna

sen retar det mig att TS ska starta en snyfthistoria om att det är synd om torskarna och klagar på att polisen gör sitt jobb vad hände med eget ansvar lixom?
Citera
2015-06-03, 00:01
Medlem
P55s avatar
Citat:

sen retar det mig att TS ska starta en snyfthistoria om att det är synd om torskarna och klagar på att polisen gör sitt jobb vad hände med eget ansvar lixom?

Varför vill du veta vem som är sexköpare?
Trots allt är ju en sexaffär mellan två vuxna människor väldigt harmlöst och tillhör vardagen. Ingen far illa av det faktiskt. Mer än vissa bitterfittor som aldrig fått till det med kärleken. Är du en av dom?

Är du lika intresserad av de män som varje fredag eller helg köper ut sitt brännvin och när fyllan slagit till misshandlar sin kvinna inför barnen och sen när måndan kommer så har hon ramlat eller sprungit in i dörren i tvättstugan? Nää, jag tänkte väl det! I dina ögon så får dom stackars kvinnorna skylla sig själva för att dom bor i en lägenhet med såna dörrar.

Börja med att fokusera på dom kvinnorna. Dom andra, som säljer sex till män då och då, och som kanske kanske njuter av det ibland ska du skita i!
Citera
2015-06-03, 00:39
Medlem
Citat:

Du är åtminstone ärlig, det får man ge dig.
Citera
2015-06-03, 02:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Det märks att du är ett offer för en skola i fritt fall... Du har ju inte ens begripit topic. Jag har inga invändningar mot att polisen gör sitt jobb med att lagföra sexköpare så länge lagen finns. Lagen avlägsnas eller ändras på politisk väg. Lagen är politikernas fel, inte polisens. Man ska inte slösa resurser på att spana på samtyckande och vuxna som har sex. Det är ju för fan en no-brainer. Man agerar ju som STASI i Östtyskland. Bedriver hetsjakt av ideologiska (läs marxist-feministiska) skäl.

Det som topic avhandlar är det maktmissbruk som förekommer inom polis och rättsväsende, och som bland annat innefattar att representanter för dessa sprider hatpropaganda och vurmar för dubbelbestraffning av sexköpare i media. Detta strider mot Europeiska konventionen för mänskliga rättigheter.

Samtidigt gullar politiker och media med IS-krigare som våldtagit, lämlästat och mördat... Man bränner folk levande, och andra skär man halsen av. Skjutningar av organiserade gäng varje vecka i storstäderna, och inget gör något. Är det proportionellt och en korrekt fördelning av resurser och skattepengar? Det kommer en tid när landet inte kan unna sig lyxen att upprätthålla repressiva morallagar utan brottsoffer. Den tiden är nu. Detta har du dessvärre inte den intellektuella kapaciteten till att inse.

Senast redigerad av WordWarrior 2015-06-03 kl. 03:06.
Citera
2015-06-03, 03:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Samtidigt gullar politiker och media med IS-krigare som våldtagit, lämlästat och mördat... Man bränner folk levande, och andra skär man halsen av. Skjutningar av organiserade gäng varje vecka i storstäderna, och inget gör något. Är det proportionellt och en korrekt fördelning av resurser och skattepengar? Det kommer en tid när landet inte kan unna sig lyxen att upprätthålla repressiva morallagar utan brottsoffer. Den tiden är nu. Detta har du dessvärre inte den intellektuella kapaciteten till att inse.

Det är helt sanslöst vilket jävla skitland Sverige har blivit.

WordWarrior, du är en av de mest vettiga människorna här på forumet och det är ett nöje att läsa dina inlägg. Fast i ärlighetens namn vet jag inte hur du orkar föra debatt med alla jävla feministfittor och alla fittor utklädda till män som stöder dessa feministfittor. Dessa satans idioter kommer ALDRIG begripa att en kvinna kan sälja sex av egen fri vilja, hur mycket du än kommer att argumentera...

Sen önskar man faktiskt att någon som har åkt dit för sexköp också kunde stå för det. Förneka brott, ta det till rätten och be de dra åt helvete med denna moralistlag.
Att köpa sex är inget att skämmas över, tvärtom...
Citera
2015-06-03, 03:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det är helt sanslöst vilket jävla skitland Sverige har blivit.

WordWarrior, du är en av de mest vettiga människorna här på forumet och det är ett nöje att läsa dina inlägg. Fast i ärlighetens namn vet jag inte hur du orkar föra debatt med alla jävla feministfittor och alla fittor utklädda till män som stöder dessa feministfittor. Dessa satans idioter kommer ALDRIG begripa att en kvinna kan sälja sex av egen fri vilja, hur mycket du än kommer att argumentera...

Sen önskar man faktiskt att någon som har åkt dit för sexköp också kunde stå för det. Förneka brott, ta det till rätten och be de dra åt helvete med denna moralistlag.
Att köpa sex är inget att skämmas över, tvärtom...

Tack!

Domstolarna är ju inte heller att lita på. De dömer utan fullgoda bevis. Bryter en kvinna på ett utländskt språk, är sminkad, och badar jacuzzi och dricker champagne med en man, så är mannen en sexköpare. Vare sig han betalat eller ej. Fällande dom trots att betalning för sexuell tjänst inte kunde bevisas. Gäller det brott mot den överordnade statsfeministiska ideologin, så är det tydligen i sin ordning att rucka på beviskraven.

Citat:
13 januari, 2011:

Härom dagen dömdes fotbollsstjärnorna D*lee Joh*son och Ma*nus He*man i hovrätten till dagsböter för köp av sexuella tjänster (efter att först ha friats i tingsrätten), trots att de enligt egen uppgift inte har betalat någonting. De hade sex med rumänska prostituerade på Södermalm, men säger sig inte ha vetat om att de var prostituerade. Domstolen har inte kunnat bevisa att fotbollsspelarna visste om kvinnornas status, och har inte heller kunnat bevisa att de fått betalt av fotbollsspelarna.

Hovrätten skriver i domen att männen borde ha förstått att det rörde sig om prostituerade men hänsyn till deras utmanande sminkning, klädsel och brytning.

Så här ser det ut i Sverige. Hårresande...

Bjud inte fickvännen på lyxweekend på svenskt hotell. Inte om hon är invandrare i alla fall. Hotellen är angivare. Då kommer Häggström och sparkar in dörren...

PS. Man kan skoja, men ett oskyldigt svenskt par blev faktiskt brysk förhörda av polis för att de åkt bil på Malmskillnadsgatan i Stockholm... Trevligt land vi lever i...

(FB) Oskyldigt par anklagade för prostitution på Malmskillnadsgatan
Senast redigerad av WordWarrior 2015-06-03 kl. 03:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in