2015-06-03, 01:56
Medlem
[quote=metafysik|53551968]Nej, eftersom att du börjar tramsa. Och det antar jag att du gör eftersom du börjar bli trött.[/QUOTE
Jag är glad att du inte kör härskar teknik!
Så kom med argument. Jag har svarat med argument utan att kalla någon vimsig eller trött..
Citera
2015-06-03, 01:57
Medlem
[quote=Nahkis5000|53551974]
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Nej, eftersom att du börjar tramsa. Och det antar jag att du gör eftersom du börjar bli trött.[/QUOTE
Så kom med argument. Jag har svarat med argument utan att kalla någon vimsig eller trött..
Vad menar du då? Att ett hot endast är ett hot om du kan fällas för det juridiskt?
Citera
2015-06-03, 01:59
Medlem
Citat:
Nej, eftersom att du börjar tramsa. Och det antar jag att du gör eftersom du börjar bli trött.

[quote=metafysik|53551968]Nej, eftersom att du börjar tramsa. Och det antar jag att du gör eftersom du börjar bli trött.[/QUOTE
Tramsar gör ja inte heller..
Sakliga argument tycker jag är cool!!!
2015-06-03, 01:59
Medlem
Ingen ärr anmäld för olaga hot vad jag vet så vad lagen säger om det är inte så viktigt. däremot kan man ju fråga sig vad väktaren försöker förmedla till chauffören när han säger: "vill du ha kvar ditt jobb"? Jag tolkar det som lyd oss eller bli av med ditt jobb. alltså ett hot.
Citera
2015-06-03, 02:02
Medlem
[quote=metafysik|53551980]
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Vad menar du då? Att ett hot endast är ett hot om du kan fällas för det juridiskt?
Vad menar du nu ?
Han frågar om han vill ha kvar sin anställning.. Det må vara otrevligt men inte ett hot om vi ska klyva hår i detta fall och från gå juridiken så är det bara en fråga.. Vill du behålla ditt jobb ? En fråga.. Vad vill du få det till om vi inte pratar juridik?
Citera
2015-06-03, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajden
Ingen ärr anmäld för olaga hot vad jag vet så vad lagen säger om det är inte så viktigt. däremot kan man ju fråga sig vad väktaren försöker förmedla till chauffören när han säger: "vill du ha kvar ditt jobb"? Jag tolkar det som lyd oss eller bli av med ditt jobb. alltså ett hot.
Vill du behålla ditt liv?
Köp mina liv piller du kommer att ha mer liv en alla andra...
ska du anmäla mig för hot?
Citera
2015-06-03, 02:06
Medlem
[quote=Nahkis5000|53551995]
Citat:
Vad menar du nu ?
Han frågar om han vill ha kvar sin anställning.. Det må vara otrevligt men inte ett hot om vi ska klyva hår i detta fall och från gå juridiken så är det bara en fråga.. Vill du behålla ditt jobb ? En fråga.. Vad vill du få det till om vi inte pratar juridik?
En fråga kan också vara ett hot. Här hotar kontrollant och väktare chauffören med dennes anställning. Vilket i sig är ironiskt med tanke på hur det gick för dem.
Citera
2015-06-03, 02:06
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Varför hakar du upp dig på "bettet"? Det anmärkningsvärda är att chauffören är deras kollega. De alla är i tjänst. Vilka idioter som behandlar sina kolleger så där. Tror att de är nåt.

Om du läser mina inlägg så framgår det att jag inte hakar upp mig på bettet eller på vem som gjorde vad. Utan på att det letas en svart-vit sanning och syndabock när jag på blodigt allvar tror att ingen är utan skuld men att två individer har mycket skuld.

Jag tror inte på enkla sanningar i det här fallet. Det stör mig att de två som hatas är föraren (negerjävel som bits och fuskar pga neger) och kvinnlig kontrollant (rasisthora som ljuger pga kön) när JAG tycker att just dessa två är offer. På film gapar och hatar en väktare och en kontrollant. Men föraren och kontrollanterskan får tusentals hatinlägg. Neger, hora, de ljuger och har det i generna.
Citera
2015-06-03, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Om du läser mina inlägg så framgår det att jag inte hakar upp mig på bettet eller på vem som gjorde vad. Utan på att det letas en svart-vit sanning och syndabock när jag på blodigt allvar tror att ingen är utan skuld men att två individer har mycket skuld.

Jag tror inte på enkla sanningar i det här fallet. Det stör mig att de två som hatas är föraren (negerjävel som bits och fuskar pga neger) och kvinnlig kontrollant (rasisthora som ljuger pga kön) när JAG tycker att just dessa två är offer. På film gapar och hatar en väktare och en kontrollant. Men föraren och kontrollanterskan får tusentals hatinlägg. Neger, hora, de ljuger och har det i generna.
Ok. Då är jag med. Det är en behjärtansvärd inställning du har i så fall. Men jag tyckte mig se henne med ett knä i hans nacke, så jag vet inte om hon är helt utan skuld heller.

Det som stör mig är vittnets berättelse. Att de låter vittnet vara som också har uniform, men går på honom. Tydligt fall av diskriminering.
Citera
2015-06-03, 02:15
Medlem
Citat:
Vill du behålla ditt liv?
Köp mina liv piller du kommer att ha mer liv en alla andra...
ska du anmäla mig för hot?

Nej. Sa inte att jag skulle anmält väktaren för hot heller. Det betyder inte att det inte var ett hot.
Citera
2015-06-03, 02:16
Medlem
Om man ska få spekulera helt fritt så kan man säga vad som helst.
Han som åkte hade ingen gilltigtfärdbiljett.
Där borde sagan ta slut.
Men han behövde ingen biljett eftersom han var fortfarande på jobbet och skulle till depån/kontoret.
Där missar vederbörande förmedla detta till kontrollanterna så att dessa kan bortse från misstanken om bedrägligtbeteende. Där börjar problemen att hopa sig. (Ursäkta min stavning alla ev. rasister)
Det visar sig att bussföraren inte informerat sig tillräckligt och att kontrollanterna varit lika mänskliga som bussföraren. Detta resulterar i att bussföraren råkar felaktigt i bojor och blir gripen.
Gripandet är dock i juridisk mening enligt lag.
Personen har varit bedräglig i sitt beteende.
Stackars alla.
Ni som säger att det bara är synd om bussföraren har inget hjärta! Ni kastar bara sten efter folk styrda efter era känslor inte fakta!
Citera
2015-06-03, 02:19
Medlem
Citat:
Om man ska få spekulera helt fritt så kan man säga vad som helst.
Han som åkte hade ingen gilltigtfärdbiljett.
Där borde sagan ta slut.
Men han behövde ingen biljett eftersom han var fortfarande på jobbet och skulle till depån/kontoret.
Där missar vederbörande förmedla detta till kontrollanterna så att dessa kan bortse från misstanken om bedrägligtbeteende. Där börjar problemen att hopa sig. (Ursäkta min stavning alla ev. rasister)
Det visar sig att bussföraren inte informerat sig tillräckligt och att kontrollanterna varit lika mänskliga som bussföraren. Detta resulterar i att bussföraren råkar felaktigt i bojor och blir gripen.
Gripandet är dock i juridisk mening enligt lag.
Personen har varit bedräglig i sitt beteende.
Stackars alla.
Ni som säger att det bara är synd om bussföraren har inget hjärta! Ni kastar bara sten efter folk styrda efter era känslor inte fakta!

Hur vet du att han missat det?

Och om vi är styrda av känslor betyder det väl att vi har hjärta eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in