2015-06-02, 20:55
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouMercenary
Just precis, där har du helt rätt. Däremot så kan valresultat & undersökningar ge en någorlunda bra bild på hur läget är. T.ex varje gång jag ser att SD ökar (vilket är i princip hela tiden) så blir jag glad då jag iallafall vet att folk är beredda att bryta den sociala barriären det innebär att lämna 7-klövern till förmån för SD.

Inte för att SD är lösningen, långt ifrån, men de som röstar på SD röstar för rikets väl. SD's ledning kommer knappast agera för just det men deras väljare är den nationella rörelsens massa när konflikten drar igång på riktigt.

& för er som tror att det aldrig kommer att gå, att kampen är förlorad - vänta tills SD kommer upp i 30-40%, då kommer det att börja hända saker - på riktigt...

Fast att SD ökar betyder ju definitivt inte att NS-grupper gör det, speciellt inte i val. Fråga SvP, och de hade mer resurser de senaste åren än vad jag tror SMR kan skramla ihop.

Vi kan se på länder som Österrike, Danmark och Frankrike där vi har nationella partier betydligt större än SD, utan att något radikalt alternativ lyckats dra nytta av det.
Citera
2015-06-02, 20:59
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Saker och ting har ändrats rejält sedan SDs barndom, och även sedan förutsättningarna som SvP hade när de kom in i Grästorp (det var ju innan SDs riksdagsinträde, och det var då inte uppenbart om SD skulle komma in redan då, därför var SvP i ortsbornas ögon ett lika gott alternativ, även om man som utgångspunkt i sitt tänkande, har frågan om "har de tillräckligt många röster sedan tidigare för att göra skillnad", som kan vara ett förkastligt sätt att resonera, beroende på omständigheterna).

Där ger jag dig fel.

SD ställde inte upp i Grästorp 2010, hade de gjort det hade SvP inte haft en chans på mandat. Tvärtom, många av SvP:s röster kan mycket väl ha kommit från politisk ointresserade personer som TRODDE att de röstade på SD, någon annan Sverige-valsedel fanns ju inte att plocka.

Grästorp 2010 var ett unikum och jag kan inte se det upprepas på mycket mycket länge.
Citera
2015-06-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Där ger jag dig fel.

SD ställde inte upp i Grästorp 2010, hade de gjort det hade SvP inte haft en chans på mandat. Tvärtom, många av SvP:s röster kan mycket väl ha kommit från politisk ointresserade personer som TRODDE att de röstade på SD, någon annan Sverige-valsedel fanns ju inte att plocka.

Grästorp 2010 var ett unikum och jag kan inte se det upprepas på mycket mycket länge.
Eh... Det var precis det jag sa. Precis det du skrev.

Att förutsättningarna för en kommunal strategi som första steg är sämre för en nutida organisation, och att både SDs barndoms kommunalt baserade strategi, samt Grästorp-exemplet, är exempel som inte kan tillämpas idag. Utan tvärtom att en jämn tillväxt över landet är det rimligaste första steget. Först när man med DEN strategin närmar sig kommunalt mandat någonstans, kan man fundera på att omfördela resurser till att fokusera hårdare någonstans i nästa val. Innan dess är det jämn tillväxt som gäller. Enligt min bedömning.
Senast redigerad av truth1337 2015-06-02 kl. 21:22.
Citera
2015-06-02, 21:19
Medlem
polsks avatar
Citat:
Eh... Det var precis det jag sa. Precis det du skrev.

Att förutsättningarna för en kommunal strategi som första steg är sämre för en nutida organisation, och att både SDs barndoms kommunalt baserade strategi, samt Grästorp-exemplet, är exempel som inte kan tillämpas idag. Utan tvärtom att en jämn tillväxt över landet är det rimligaste första steget. Först när man med DEN strategin närmar sig kommunalt mandat någonstans, kan man fundera på att omfördela resurser till att fokusera hårdare någonstans. Innan dess är det jämn tillväxt som gäller. Enligt min bedömning.

Jag tyckte din analys var annorlunda, men det är ju mindre viktigt om du håller med mig.
Citera
2015-06-02, 21:24
Medlem
Citat:
Jag tyckte din analys var annorlunda, men det är ju mindre viktigt om du håller med mig.
Får ha som nyårslöfte att undvika för många bisatser och negationer i samma text. I viss mån kan den icke önskade tolkningen av texten bli endast marginellt mindre korrekt som tolkning, enligt språkreglerna, än den önskade, om användandet av bisatser blir för omfattande, vilket gör, att även den noggranne läsaren, kan vara benägen att välja denna tolkning, snarare än den av författaren avsedda.

Hur som helst, förutom att ha en nationell strategi i första fasen, så är min bedömning att man behöver vinna förtroende och sympatier från oberoende nationalistiska nätkrigare för att nå genomslag. Internet är viktigt och NMR har en bra gaturörelse, den behöver kompletteras av nätkrigare. Skulle t.ex. jag få NMRs förtroende i så hög utsträckning att jag la en stor del av min nätkrigar-tid på att tala gott om NMR, istället för på organisatoriskt obunden folkbildning om nationalismens kärnfrågor, så skulle jag säkerligen åtminstone få några nya personer att gå med i NMR och kanske uppemot tvåhundra att lägga sin röst på NMR i nästa val. Än så länge är jag inte 100% övertygad.
Senast redigerad av truth1337 2015-06-02 kl. 21:27.
Citera
2015-06-02, 21:26
Medlem
polsks avatar
Det finns en annan poäng här också. Hur mycket har SMR gjort med sitt mandat i Ludvika. Jo, det har inte ens gått ett år än, men än så länge har man inte använt sig av denna kanal (vilket är lite konstigt när man skall satsa på det parlamentariska spelet).

På samma sätt gjorde SvP ingenting med sina SD-mandat man fick under den gångna mandatperioden. Inte ens i den kommunen där man hade en från styrelsen i fullmäktige (Daniel Spansk i Nykvarn) gjorde man något.

Det ställer frågan varför dessa satsningar ens görs (även om den frågan nog var mer mot SvP än SMR)?
Citera
2015-06-02, 21:38
Medlem
Citat:
Det finns en annan poäng här också. Hur mycket har SMR gjort med sitt mandat i Ludvika. Jo, det har inte ens gått ett år än, men än så länge har man inte använt sig av denna kanal (vilket är lite konstigt när man skall satsa på det parlamentariska spelet).

På samma sätt gjorde SvP ingenting med sina SD-mandat man fick under den gångna mandatperioden. Inte ens i den kommunen där man hade en från styrelsen i fullmäktige (Daniel Spansk i Nykvarn) gjorde man något.

Det ställer frågan varför dessa satsningar ens görs (även om den frågan nog var mer mot SvP än SMR)?

Helt inaktiva var de inte, men propagandan brast på många sätt (jag kommer osökt att tänka på varje ord som omnämns i Mein Kampf, kapitel 6). Kommer man in någonstans så bör man ju satsa på att få till minst 1-2 PR-kupper per KF-sammanträde, OCH skriva triumfatoriska rapporter om alla sina utspel på hemsidan efter varje KF-möte. Vi fick egentligen bara ta del av EN aktivitet och det var ljudinspelningen från KF-mötet där Curt Linusson kom med sitt legendariska "ni är ju lättkränkta". Vilket i sig var ett oerhört väl genomfört KF-möte precis så som det ska vara. Förväntningen måste dock nu vara att en nationalist som kommer in i kommunfulmäktige står för ett eller två skådespel av den kalibern VARJE KF-möte, och att partiets hemsida sedan ser till att det utmålas som en strålande stridsseger.

Han bör vara artig på det personliga planet i början, men omgående bli hånfull och offensiv gällande det ideologiska när han ges chansen att tala. Minsta angrepp från fienden skall besvaras med överrumplande fräckhet, hånfullhet och förakt för förrädarnas underkastelse för främlingsväldet, tills de blir så rädda för skammen av förnedring och uppläxning att de darrar hela natten och dagen inför nästa KF-möte. Med sig i salen bör han alltid ha ett tiotal välgymmande personer med hånfullt och hotfullt utseende, som ger en känsla av trygghet och auktoritet för kandidaten, och även om de mestadels sitter tysta, skall de applådera och hånskratta varje gång deras KF-kandidat sagt något förnedrande om sina värsta ideologiska fiender. Det fullkomligt avgörande, är innehållet i den video eller ljudupptagning, som man släpper efter varje möte. Medföljarna måste vara lika hänsynslösa i sin vilja att bidra till hånandet av fienden, som KF-kandidaten själv, och lika fräcka i att utmåla ALLT som deras kandidat gör som ett under av perfektion, oavsett kvaliteten, tills dess man framstår som "en enhet av järn". Den som förnedrar kandidaten, ska frukta de tio tystlåtna slagskämparna, som om de bara vore en annan kroppsdel på talaren.
Senast redigerad av truth1337 2015-06-02 kl. 21:43.
Citera
2015-06-02, 21:48
Medlem
polsks avatar
Citat:
Helt inaktiva var de inte, men propagandan brast på många sätt (jag kommer osökt att tänka på varje ord som omnämns i Mein Kampf, kapitel 6). Kommer man in någonstans så bör man ju satsa på att få till minst 1-2 PR-kupper per KF-sammanträde, OCH skriva triumfatoriska rapporter om alla sina utspel på hemsidan efter varje KF-möte. Vi fick egentligen bara ta del av EN aktivitet och det var ljudinspelningen från KF-mötet där Curt Linusson kom med sitt legendariska "ni är ju lättkränkta". Vilket i sig var ett oerhört väl genomfört KF-möte precis så som det ska vara. Förväntningen måste dock nu vara att en nationalist som kommer in i kommunfulmäktige står för ett eller två skådespel av den kalibern VARJE KF-möte, och att partiets hemsida sedan ser till att det utmålas som en strålande stridsseger.

Han bör vara artig på det personliga planet i början, men omgående bli hånfull och offensiv gällande det ideologiska när han ges chansen att tala. Minsta angrepp från fienden skall besvaras med överrumplande fräckhet, hånfullhet och förakt för förrädarnas underkastelse för främlingsväldet, tills de blir så rädda för skammen av förnedring och uppläxning att de darrar hela natten och dagen inför nästa KF-möte. Med sig i salen bör han alltid ha ett tiotal välgymmande personer med hånfullt och hotfullt utseende, som ger en känsla av trygghet och auktoritet för kandidaten, och även om de mestadels sitter tysta, skall de applådera och hånskratta varje gång deras KF-kandidat sagt något förnedrande om sina värsta ideologiska fiender. Det fullkomligt avgörande, är innehållet i den video eller ljudupptagning, som man släpper efter varje möte. Medföljarna måste vara lika hänsynslösa i sin vilja att bidra till hånandet av fienden, som KF-kandidaten själv, och lika fräcka i att utmåla ALLT som deras kandidat gör som ett under av perfektion, oavsett kvaliteten, tills dess man framstår som "en enhet av järn". Den som förnedrar kandidaten, ska frukta de tio tystlåtna slagskämparna, som om de bara vore en annan kroppsdel på talaren.

Jo jag minns Linussons första KF. Utöver detta kan jag inte minnas att vare sig han eller någon annan gjorde något i KF (minns då att Linusson inte la någon motion, det han gjorde var att ställa en fråga vid fel tillfälle).

I SD har det ju varit mycket bra i vissa kommuner 1991-2010, men en stor del av deras riksdagsinträde kan nog kopplas till den uppmärksamhet och det förtroende man byggde upp i KF under dessa år. Det är nog den viktigaste läxan att lära av dagens parlamentariska försök.
Citera
2015-06-03, 21:02
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Funkar propaganda som klistermärken, blad, affischer och banderoller i IT-åldern 2018?

Har SMR tillräckligt stöd med att få en ekonomisk bas att göra sådan propaganda i stor skala ens?

Finns ju nåt som heter Crowdfunding men enbart donationer från Sverige räcker inte.
Citera
2015-06-03, 21:48
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
(FB) Ett nytt parti mot invandring

Varför inte?

Under nittiotalet hade jag väldigt dåliga erfarenheter av det lokala gänget nazi-skinnskallar. De gav sig på en av mina bästa vänner och var rent allmänt skabbiga nerknarkade våldspsykopater. Rent instinktivt så känns NMR som en uppsamlingsplats för den typen av rackare. Är inte insatt i NMR överhuvudtaget utan grundar det hela på magkänslan.

Om de lyckas styra upp nåt vettigt så kanske jag ändrar mig. Men det ska mycket till.
Citera
2015-06-03, 22:42
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Under nittiotalet hade jag väldigt dåliga erfarenheter av det lokala gänget nazi-skinnskallar. De gav sig på en av mina bästa vänner och var rent allmänt skabbiga nerknarkade våldspsykopater. Rent instinktivt så känns NMR som en uppsamlingsplats för den typen av rackare. Är inte insatt i NMR överhuvudtaget utan grundar det hela på magkänslan.

Om de lyckas styra upp nåt vettigt så kanske jag ändrar mig. Men det ska mycket till.
Okej, då jag förstår ditt ressentiment gentemot NMR bättre. Hur såg din bästa vän ut?
Citera
2015-06-03, 22:50
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Okej, då jag förstår ditt ressentiment gentemot NMR bättre. Hur såg din bästa vän ut?

Han var en militant dödskommunist. Får räcka med det då jag inte är speciellt intresserad av att gå in på personliga grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in