2015-06-02, 20:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag menade inte att du uteslöt det. Mer att jag själv inte utesluter det.

Handsprit eller koksaltlösning tex, spritlösningar svider rätt bra i öppna sår dock.

Visst gör det så men går verkligen väktare omkring med sånt i fickan? Micro113 kanske vet?

Att de har en flaska i bilen kan jag förstå. Vad använde kontrollanten flaskan till?
(måste skaffa större skärm)
Citera
2015-06-02, 20:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Han fuskåkte inte. Han åkte pass under arbetstid.

Det var ju inte under arbetstid. Han hade ju slutat jobba för dagen och var på väg hem.
Citera
2015-06-02, 20:10
Medlem
Idiotchauffören bet kontrollanten och får stå sitt kast. Allmänheten får bara se en filmsnutt i efterspelet och gör sin bedömning utifrån det. Västtrafik böjer sig för PK-pöbelns raseri och offrar sina kontrollanter. Faktum är att om idioten bet kontrollanten ska han fan ha duktigt med spö.
Citera
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzmeister
Den här bilden hittade jag på facebook och ska vara den kvinnliga kontrollantens hand efter att hon blivit biten.

http://imgur.com/nvWVpcG

Svårt för min del att säga om det verkligen är ett bitsår men då har vi lite mer att gå på iallafall..
Oh, fy satan. Hoppas att hon åkte till sjukan och fick det där omskött och eventuella sprutor.
Bitskador är inte att leka med.
Senast redigerad av Upland 2015-06-02 kl. 20:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det var ju inte under arbetstid. Han hade ju slutat jobba för dagen och var på väg hem.

Nej det är klarlagt att han var påväg till bussdepån för att byta och avsluta sitt arbetspass.
Han hade rätt att åka med på bussen.
Citera
2015-06-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör han inte - han hävdar att han inte googlat fram bilden utan att en kompis gjort det .. Det ges ingen som helst koppling till aktuellt fall .. och ett bitmärke ser inte ut så där ..

Fundera på dina egna tänder och försökt tänka dig ett scenario där de ger skarpa genomfarter genom huden utan att sätta märken runt såret ...

Inte ens framtänder är så vassa normalt ..

Nej han säger att han fått fram bilden genom gemensam Facebook-vän. Du säger att hans kompis googlat fram den.

Uppenbarligen har kvinnan på bilden samma färg på byxorna iaf, men visst, i de bästa av världar hade vi fått allt verifierat och serverat på ett silverfat. Jag kommer dock inte utesluta möjligheten att bilden har koppling till fallet och sen får var och en göra som dom vill.

Om det verkligen är ett bitsår kan man ju diskutera även om det torde vara sekundärt med tanke på att bildens äkthet är osäker.

Tex så häller kontrollanten på vätska på höger hand medan bilden som den visas, antyder vänster hand. Ja vi får väl se helt enkelt.
Citera
2015-06-02, 20:17
Medlem
Citat:
Kan du inte läsa? Han hade blivit avlöst och åkte pass till sin depå.

Jag vet att det är en komplicerad frågeställning men man har s.k. "gångtidsersättning" under sådana förhållanden, i trafiktjänst.

Så nog var det betald arbetstid alltid.
Citera
2015-06-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Visst gör det så men går verkligen väktare omkring med sånt i fickan? Micro113 kanske vet?

Att de har en flaska i bilen kan jag förstå. Vad använde kontrollanten flaskan till?
(måste skaffa större skärm)

Kontrollanten fick flaskan av väktaren, flaskan hämtades i bilen.

Kontrollanten häller vätskan på handen en gång och stoppar den sedan i fickan och tar sedan upp den igen.

Jag slarvade lite där först och tittade igen för att se var flaskan kom ifrån då det verkade märkligt att hon gick runt med den i fickan.
Citera
2015-06-02, 20:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kontrollanten fick flaskan av väktaren, flaskan hämtades i bilen.

Kontrollanten häller vätskan på handen en gång och stoppar den sedan i fickan och tar sedan upp den igen.

Jag slarvade lite där först och tittade igen för att se var flaskan kom ifrån då det verkade märkligt att hon gick runt med den i fickan.

Nu blir jag snurrig. Var det inte väktaren som blivit biten? Kontrollanterna har ju grå byxor?
Citera
2015-06-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Idiotchauffören bet kontrollanten och får stå sitt kast. Allmänheten får bara se en filmsnutt i efterspelet och gör sin bedömning utifrån det. Västtrafik böjer sig för PK-pöbelns raseri och offrar sina kontrollanter. Faktum är att om idioten bet kontrollanten ska han fan ha duktigt med spö.

Men kontrollanterna och väktaren har rätt att nästan mörda honom utan att han ska få freda sig menar du! Eller hur tänkte du där? Med kuken kanske!

Edit: Åter igen, finns inga bevis för bett.
Citera
2015-06-02, 20:32
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzmeister
Den här bilden hittade jag på facebook och ska vara den kvinnliga kontrollantens hand efter att hon blivit biten.

http://imgur.com/nvWVpcG

Svårt för min del att säga om det verkligen är ett bitsår men då har vi lite mer att gå på iallafall..

På vilken facebook-sida?
Citera
2015-06-02, 20:33
Medlem
Citat:

Han har rätt att ta sig till depån efteråt för att byta om. Läs tråden för fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in