Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-02, 20:34
  #1417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu blir jag snurrig. Var det inte väktaren som blivit biten? Kontrollanterna har ju grå byxor?


Nej, kontrollanten. Byxorna är grå om än med en grönaktig ton.

Byxorna har sidficka på höger sida, alltså den sida som kontrollanten påstås ha blivit biten eller skadad på annat sätt.

Bilden antyder dock att det skulle vara vänster hand. Jag skulle gissa att bilden är spegelvänd och sömmen som syns är den i underkant av sidfickan. Personen sitter ner som jag tolkar ljuset och när man sitter ner "åker" byxorna upp en bit och fickan hamnar därför ovanför knät. Men det är bara min tolkning för tillfället
Citera
2015-06-02, 20:42
  #1418
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Jag vidhåller fortfarande hade han förklarat att han gick av ett pass och om det inte hade hjälpt tagit boten och bett sin arbetsgivare ta hand om detta så hade det inte behövt gå som det gick.

Vem skriver på ett betalningsföreläggande om man anser att betalningsförelägganden är felaktigt? Underskriften du lämnar är ett bevis på att du erkänner de fel du gjort samt accepterar boten.
Citera
2015-06-02, 20:50
  #1419
Medlem
Kafferastens avatar
Vi kan nog alla vara överens om att kontrollanter är ett jävla drägg och dom tar alla chanser dom får till att få visa makt. Man kan tycka att chaufförerna borde få åka gratis eller att kontrollanterna kunde blunda för detta istället för att ställa till en scen. Nu framstår bägge parter som idioter som båda begått fel. Onödigt.
Citera
2015-06-02, 20:52
  #1420
Medlem
Nu berättar fler om att de blivit nedbrottade av kontrollanter. Får kontrollanter verkligen brotta ned folk?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6180009
Citera
2015-06-02, 20:54
  #1421
Medlem
Vad folk har snurrat in på bettet som en avgörare av hela situationen var berättigad eller inte, så här i efterhand.
Till en början var det om han plankat så är han värd det, var han hotfull så är det rätt åt honom eller visade han inte upp legitimation så får han skylla sig själv.

När alla såna påståenden eliminerades allt eftersom så återstod bettet som en avgörare om chauffören har förtjänat behandlingen eller inte.

Hela situation är fel, och chauffören hade rätt att åka bussen.
Vad som hänt eller varför kontrollanterna handlat fel kommer nog aldrig fram. Bet chauffören kontrollanten i handen när han log ner eller om hon skrapade sin hand kommer aldrig släta över att hela situation är fel och att det aldrig får ske på detta sättet, vare sig man är ljus, mörk eller privatperson.

Kommer det dock fram att chauffören i ett hajen moment istället för att visa legitimation kastade sig fram och bet henne i handen, så kan jag förstå att dom brottar ner honom, men det har ju inte hänt enligt vittnet.

Sen att skrika honom i ansiktet om hans jobb? Ingen förståelse alls för den biten
Citera
2015-06-02, 20:56
  #1422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nu berättar fler om att de blivit nedbrottade av kontrollanter. Får kontrollanter verkligen brotta ned folk?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6180009

Folk verkar inte ha vetat om detta förrän nu. Men sanningen är att kontrollanternas våldsamheter har pågått i minst 15 år nu.
Bara det att det uppmärksammas nu så får folk veta om ETT fall, när det egentligen finns tusentals.
Citera
2015-06-02, 20:57
  #1423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Vi kan nog alla vara överens om att kontrollanter är ett jävla drägg och dom tar alla chanser dom får till att få visa makt. Man kan tycka att chaufförerna borde få åka gratis eller att kontrollanterna kunde blunda för detta istället för att ställa till en scen. Nu framstår bägge parter som idioter som båda begått fel. Onödigt.

Nej du är helt fel på det. Chauffören i detta fallet hade all rätt att åka med bussen tillbaka till depå efter att ha lämnat över till ersättare.

Det är väl ingen som tycker att busschafförer ska åka gratis bara för sakens skull?
Citera
2015-06-02, 21:02
  #1424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antifit
Kommer det dock fram att chauffören i ett hajen moment istället för att visa legitimation kastade sig fram och bet henne i handen, så kan jag förstå att dom brottar ner honom, men det har ju inte hänt enligt vittnet.

Sen att skrika honom i ansiktet om hans jobb? Ingen förståelse alls för den biten

Precis, oavsett om busschauffören bitit någon eller inte så är det knappast intressant om inte han valt att helt utan anledning göra en "Suarez" i en vardagssituation som möte mellan busschaufför och kontrollant.

Ett eventuellt bett kan ju ha varit i nödvärn då inga andra medel stod att finna. Det blir intressant att se om vi får reda på vad som faktiskt föregick den filmade händelsen.
Citera
2015-06-02, 21:05
  #1425
Medlem
Spritnotas avatar
Det här är postat på Facebook som en kommentar till ett av filmklippen, i en offentlig grupp.
Jag påstår inte att jag vet om postaren talar sanning. Jag tar inte med postarens namn.


Satt själv på samma buss som killen, och då han vägrar att betala för att han hade ogiltig/ingen biljett och käftade mot kontrollanter så får han skylla sig själv att han inte sa att han var busschaufför tidigare.
Men håller helt med att det är fel av kontrollanterna att agera "maffia"
Polisen skulle skött allt från förstöra början.
Har redigerats · Gilla · 4 · Svara · Mer · söndag klockan 10:00
Citera
2015-06-02, 21:07
  #1426
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det här är postat på Facebook som en kommentar till ett av filmklippen, i en offentlig grupp.
Jag påstår inte att jag vet om postaren talar sanning. Jag tar inte med postarens namn.


Satt själv på samma buss som killen, och då han vägrar att betala för att han hade ogiltig/ingen biljett och käftade mot kontrollanter så får han skylla sig själv att han inte sa att han var busschaufför tidigare.
Men håller helt med att det är fel av kontrollanterna att agera "maffia"
Polisen skulle skött allt från förstöra början.
Har redigerats · Gilla · 4 · Svara · Mer · söndag klockan 10:00

En offentlig grupp kan du länka till.
Citat:
skylla sig själv att han inte sa att han var busschaufför
Syns inte det på uniformen vad han jobbar med?
Citera
2015-06-02, 21:09
  #1427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det här är postat på Facebook som en kommentar till ett av filmklippen, i en offentlig grupp.
Jag påstår inte att jag vet om postaren talar sanning. Jag tar inte med postarens namn.


Satt själv på samma buss som killen, och då han vägrar att betala för att han hade ogiltig/ingen biljett och käftade mot kontrollanter så får han skylla sig själv att han inte sa att han var busschaufför tidigare.
Men håller helt med att det är fel av kontrollanterna att agera "maffia"
Polisen skulle skött allt från förstöra början.
Har redigerats · Gilla · 4 · Svara · Mer · söndag klockan 10:00

Inte sa att han var busschaufför? Det sa han ju hela tiden och det har även annat vittne på bussen intygat. Dessutom borde väl kontrollanterna kunna se själva att han är busschaufför, såvida de inte nu vill hävda att de är blinda också!
Citera
2015-06-02, 21:13
  #1428
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Är du seriöst dum i huvudet eller? Jag ställer en fråga hur han hamnat på bussen utan att lösa biljett. Läs mitt inlägg ordentligt innan du svarar, satans lågpanna!

Har du läst tråden? Har du läst vad media refererar? Varför skulle någon läsa ditt inlägg då du uppenbart struntar i uppenbar fakta? Vem är det som är lågpanna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback