2015-06-02, 04:28
Medlem
Jessicaffss avatar
så går det när man anställer idioter som tror dom får guldstjärna och knulla chefens dotter om dom blir månadens anställda. Så jävla trött på alla dessa wannabe heros som leker duktiga. Ditt jobb är att lösa problem, inte skapa problem. Jävla idioter.
Citera
2015-06-02, 06:23
Medlem
Ganonitos avatar
Inte nog med att negern fuskåker. Han bits också. Visserligen helt normala egenskaper för en neger, så vem är förvånad? Någon som tror att Aftonbladet skrivit om det om busschauffören varit etnisk svensk?
Citera
2015-06-02, 07:05
Medlem
nabbolbs avatar
Vad är grejen egentligen? Killen åker utan biljett och blir gripen.

95 sidor för en sån liten sak är ju helt otroligt.
Citera
2015-06-02, 07:44
Medlem
Har inte läst alla 95 sidor men var han påväg hem eller till depån?
Är det till depån är det ju en passresa i tjänsten och han behöver inte biljett. Är det direkt hem är det ju en privat resa som han behöver biljett för. Om arbetsgivaren bjuder på resa till/från jobbet är det en skattepliktig förmån.
Citera
2015-06-02, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ja du repeterar ju det mantrat men vi får ju se vad bussens kameror och ALLA vittnesmål säger, Jag har själv läst ett vittnesmål från bussen som säger att han faktiskt var stökig. Som sagt vi får se.
Själv repeterar du ju mantrat att bussföraren begått brottet våld mot tjänsteman. Det är ju inte alls klarlagt, ännu.

Du har inte mycket trovärdighet i tråden, för övrigt.
Citera
2015-06-02, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inte nog med att negern fuskåker. Han bits också. Visserligen helt normala egenskaper för en neger, så vem är förvånad? Någon som tror att Aftonbladet skrivit om det om busschauffören varit etnisk svensk?
Han fuskåkte inte. Han åkte pass under arbetstid.
Citera
2015-06-02, 08:06
Medlem
cem77s avatar
Dax att byta rubrik på tråden kanske? Förslagsvis busschaufför blir utsläpad ur buss av kontrollanter.
Citera
2015-06-02, 08:09
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Det vore en världsnyhet, för svenskar bits inte.
Citera
2015-06-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardwired
Det jag stör mig mest på är samma som alltid.
Så fort en invandrare är inblandad så hoppar alla på rasisttåget. Dom som hänger upp sig mest på ras verkar vara dem som tror sig själv mest öppna.

Oavsett så är ju en anmälan om Våld mot tjänsteman upprättad. Polisenb kommer ta del av eventuell läkarundersökning och reda ut hur läget i landet är.

Har inte ens med invandrare eller ras att göra, det är inte första gången det har blivit kalabalik över Västtrafiks kontrollanter och hur de har har agerat a la:

https://www.youtube.com/watch?v=s-zG8C45DJM

Det komiska med videon med busschauffören, kontrollanterna och väktarna är hur gapiga och skrikiga kontrollanterna och väktarna är. Notera sedan hur lugna och sansade polismännen är och hur de behandlar busschauffören i jämförelse med den gapiga väktaren som som skriker och hotar den handfängslade mannen.
Senast redigerad av Linsanity 2015-06-02 kl. 09:01.
Citera
2015-06-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Både G4S och Västtrafik pudlar efter våldsamt ingripande. Betyder det här att utredningen lagts ner och att vi inte kommer att få reda på vad som verkligen hände på bussen? oavsett vem som är skyldig, så skulle jag gärna vilja veta hela sanningen om den här incidenten.

Personligen tror och hoppas jag att det hela kommer att utredas som hatbrott. Men det är väl upp till DO?
Citera
2015-06-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatMan
Jag tror ditt scenario ligger snubblande nära sanningen. Samtidigt får man komma ihåg att om chauffören bara hade legitimerat sig så hade han kommit undan med en tilläggsavgift som sedan skulle ha rivits om det visade sig att anställda verkligen fick åka gratis efter avslutat pass. Då hade han sluppit all kalabalik med bett osv.

Fast som många i tråden verkar missa ser det ut som att chauffören visade upp sitt förarbevis för kontrollanterna. Därmed får man väl ändå säga att han även legitimerat sig.
Citera
2015-06-02, 09:19
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Personligen tror och hoppas jag att det hela kommer att utredas som hatbrott. Men det är väl upp till DO?

Hatbrott? Varför det? Negern sa väl aldrig arabdjävel eller muslimpack eller nåt sånt? Eller nåt om hundar? Så hatbrott åker han nog inte dit på, bara våldsamt motstånd och bitningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in