2015-06-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Har jag förstått scenariot rätt:

- Busschaufför åker utan färdbevis (SL-kort i Stockholm) på väg hem från sin arbetsdag, vilket enligt uppgifter från Västtrafik är plankning.

- Kontrollanter kollar upp bussen och chauffören hävdar att han är busschaufför och pekar på sin uniform och ID-kort för chaufförer, vilket ej gäller på resor till och från hemmet.

- Detta accepteras ej av kontrollanterna och meningsutbyte uppstår. Någon hävdar kontrollanterna är aggressiva, andra hävdar en kontrollant blir biten i handen av chauffören.

- En film med upprörda känslor från efterspelet filmas där kontrollanter är onödigt gapiga men även chauffören verkar upprörd. Han är även handklovad (som skulle vara en effekt av att han bitit någon enligt vissa).

- En jävla massa rabalder, ursäkter och fan och hans moster.

Är det någon viktig poäng jag missat?

Du har väl missat det mesta om man uttrycker sig milt... Tycker du ska prova att läsa åtminstone några inlägg i tråden och kanske lite hur media likt GP rapporterat.
Citera
2015-06-02, 19:55
Medlem
Citat:
Kontrollanterna stoppas: ”Jobbar inte för tillfället”

Citat:
Kontrollanterna som brottade ned en busschaufför i Göteborg kommer inte få några mer uppdrag åt Västtrafik, efter händelsen i fredags. Företaget G4S som kontrollanterna är anställda av har startat en utredning.
– Kontrollanterna jobbar inte för tillfället, säger G4S regionchef Mikael Högberg.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20896179.ab
Citera
2015-06-02, 19:56
Medlem
har kontrollanter biljetter? jag har funderat på det. jag åker inte buss längre men när jag åkte så hade jag lust ibland o fråga om deras egen.
Citera
2015-06-02, 19:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag skulle inte heller utesluta att det faktiskt är en bettskada på vad det ser ut som, långfingret.

I videon häller hon även på något på handen som skulle kunna vara någon antiseptisk lösning, den flaskan tar hon iaf upp ur sin sidoficka. Kanske är märkligt att man har sånt med sig, vad vet jag?

Nej jag utesluter inget. Däremot föddes jag skeptiker.
En läkare lär enkelt kunna konstatera om det är bitmärken eller ej. Flaskan kanske innehöll handsprit, en del är ju petiga med sånt.
Citera
2015-06-02, 19:57
Medlem
murder_us avatar
Frågan är om slynan nu blivit biten på riktigt: Vad fan skulle hon med handen att göra i hans mun ?
Citera
2015-06-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hur vet du att hailb0p är allsmäktig och inte en rejäl outsider som spelar CS dagarna i ända 35år gammal i pojkrummet hemma hos morsan och farsan?

Många inlägg likt det hailb0p lämnat efter sig får nämligen åtminstone mig att undra om de någonsin går utanför dörren, eller om de någonsin besökt en stad med fler än 50.000invånare.

I mina ögon är hailb0p verklighetsbefriad, då hen uppenbart inte vet hur verkligheten ser ut. Tycker det är fel att du i detta läge utmålar hen som allsmäktig.

I min värld känns det mer troligt att kontrollanter överreagerat och tagit till övervåld än att en busschaufför helt plötsligt fått för sig att bita en av kontrollanterna.

Ni som påstår att något måste triggat kontrollanterna, på vilket sätt menar ni att det är naturligare att tro att en busschaufför biter en kontrollant?

Jag var ironisk men det tror jag att du egentligen fattade.

Det är självklart mer "naturligt" att kontrollanter är hårdhänta än att bussförare är det mot kontrollanter. Det finns det ingen historia för. Vad jag vet iaf, jag har aldrig hört talas om att någon bussförare har hoppat på kontrollanter. Det finns ingen anledning för föraren att göra det.

Håller med om att halib0p verkar helt verklighetsbefriad.
Citera
2015-06-02, 20:00
Medlem
När man kollar lite mer noggrant så följer kontrollanten den kvinnliga väktaren till bilen där väktaren tar fram den vita plastflaskan och ger till kontrollanten.

Kontrollanten häller på och sedan stoppar flaskan i sidfickan men tar några sekunder senare upp den igen och häller på mer av vätskan som jag antar är någon slags antiseptisk lösning.
Citera
2015-06-02, 20:01
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
har kontrollanter biljetter? jag har funderat på det. jag åker inte buss längre men när jag åkte så hade jag lust ibland o fråga om deras egen.

Givetvis har de inte det.
Citera
2015-06-02, 20:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men nu hävdar ju postaren att det är en bild som kontrollanten lagt ut, inte att bilden bevisar att chauffören har bitit.
Om det nu är kontrollantens hand så är bilden klart intressant för fallet.

Även om det inte är verifierat så ser jag det inte som otroligt att det är just kontrollantens hand, ser ut som hon har handen på byxan strax ovanför knät och den dåliga skärpan kan bero på adrenalinfall.
Nej, det gör han inte - han hävdar att han inte googlat fram bilden utan att en kompis gjort det .. Det ges ingen som helst koppling till aktuellt fall .. och ett bitmärke ser inte ut så där ..

Fundera på dina egna tänder och försökt tänka dig ett scenario där de ger skarpa genomfarter genom huden utan att sätta märken runt såret ...

Inte ens framtänder är så vassa normalt ..
Citera
2015-06-02, 20:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Frågan är om slynan nu blivit biten på riktigt: Vad fan skulle hon med handen att göra i hans mun ?
Det ser mer ut som skärsår - ja.
Citera
2015-06-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej jag utesluter inget. Däremot föddes jag skeptiker.
En läkare lär enkelt kunna konstatera om det är bitmärken eller ej. Flaskan kanske innehöll handsprit, en del är ju petiga med sånt.

Jag menade inte att du uteslöt det. Mer att jag själv inte utesluter det.

Handsprit eller koksaltlösning tex, spritlösningar svider rätt bra i öppna sår dock.
Citera
2015-06-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
En pavlovsk hund är vad du är.
Vov Vov!

Tror du missuppfattat tesen kring Pavlovs hundar ganska grovt... För hur man än vrider och vänder på det är det kontrollanterna och väktarna i detta fall som agerar efter en "klocka", de upptäcker någon utan färdbevis och genast triggas det de blivit inlärda. Att människan som saknar färdbevis sitter i busschaufförsuniform samt uppvisar tjänstelegitimation blundar de för, de har blivit inlärda att giltigt färdbevis är vad som gäller. De klarar inte av att hantera verkligheten, på grund av vad de blivit lärda alternativt blivit vana vid.

Varför slänger du dig med begrepp du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in