Citat:
Ursprungligen postat av
Arthas
När jag skrev (SL Kort i Stockholm), var det en jämförelse med vilket typ av kort i Stockholm det skulle handla om ifall det hände där. Såklart det var i GBG.
Lyssnade på klippet, och det kan ju tyckas lite småaktigt, men det framgick i den intervjun att de får åka i tjänsten, och till en depå efter jobbet. Var han på väg till depån eller sin (hem?) hållplats eller är det samma plats? Det rättfärdigar varken övervåld, dåligt bemötande eller svinerier - men det är grunden för om han tjuvåkt eller åkt till sin depå för att sen ta sig hem. Jag har inte tillgång till Transdev intranät, men utgår från att du har dina källor rätt.
Är Backaplan en Bussdepå eller ligger den åt det hållet?
Då jag utgår från att Transdev VD har rätt information och har koll på sin anställde i detta fallet så var han på väg till sin depå och i tjänst. (Intranätets citat)
Sen om det krävs byten för att komma till sin depå så ingår även dessa byten tills han bytt om i sin depå, då han fortfarande är i tjänst. Arbetspasset börjas i depå och avslutas i depå.
Sen vart hans bil exakt stod i position och om backaplan är åt bilens håll,vet jag inte.
Antar att han skulle till den depån som han började sitt pass på och där han parkerat bilen. och inte till en matbutik på andra sidan staden för att sen åka till sin depå.