2015-06-02, 15:35
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jävla dravel du producerar titt som tätt i denna tråd. Det är ni rasister som är fixerade vid hudfärg inte vi andra! Hade det varit tvärtom med en vit busschaufför som blivit behandlad på detta sätt av svarta kontrollanter och väktare så hade du helt plötsligt haft sympati för busschauffören. Jag däremot hade haft sympati för busschauffören i bägge fallen oavsett hudfärg. Det är du som är sjukligt fixerad och ständigt skyller på svarta män hur tydligt det än må vara att vederbörande är oskyldig och vita kan aldrig göra fel enligt dig!

oskyldiga är alla innan man är dömd, men uppenbarligen är han ju misstänk för att ha plankat, hade han haft ett giltig färdbevis hade situationen bevisligen aldrig hänt.

Med det sagt säger jag inte att ordningsvakterna gjort sitt jobb på rätt sätt, och sen är det ju som utomstående svårt att säga exakt hur mycket fel varje part begått när man inte ser händelseförloppet från början till slut.
Citera
2015-06-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Om negern nu var så lugn och fin, så kan man ju börja undra varför vakten säger "Så mycket han kämpar emot, kämpar vi tillbaka" i denna video. Ord står med andra ord mot ord, och ao..

Det är som svar när en kvinna frågar "behövs det verkligen så mycket våld?"

Känns som det var ett impulsivt svar för att rättfärdiga/försvara att man sitter på människan samtidigt som 2 andra trycker ner honom.
Citera
2015-06-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Negern har bitit en kvinna. Man får inte bitas.

Det är ord mot ord som sagt. Om du anser att kvinnan som skriker "varför bet du mig din jävla idiot" ljuger så får du väl tro det också.

Jag VET dock att kvinnan talar sanning eftersom jag VET hur negrer fungerar. Du har inte hört talas om "chimpout" antar jag?

Om han mot förmodan bet någon när han blev misshandlad så faller det under nödvärnsrätten. Du vet ingenting om svarta. Bara det faktum att du klumpar ihop alla med en viss hudfärg och påstår att de alla är likadana säger en hel del. Alla vita är alltså likadana också enligt dig. Men det ser vi i denna tråd att så inte är fallet.
Citera
2015-06-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statham
oskyldiga är alla innan man är dömd, men uppenbarligen är han ju misstänk för att ha plankat, hade han haft ett giltig färdbevis hade situationen bevisligen aldrig hänt.

Med det sagt säger jag inte att ordningsvakterna gjort sitt jobb på rätt sätt, och sen är det ju som utomstående svårt att säga exakt hur mycket fel varje part begått när man inte ser händelseförloppet från början till slut.

Han har inte plankat. Följ tråden och läs länkarna så ser du att han inte gjort det. Han har rätt att ta sig till depån för att byta kläder efter sitt arbetspass. En annan busschaufför åkte också med på samma buss utan biljett och hon blev inte misshandlad. Varför inte? Självklart för att hon hade annan hudfärg!
Citera
2015-06-02, 15:51
Medlem
Creepy24s avatar
Har det kommit fram någonstans i tråden vilka dessa väktare är tro ???
Citera
2015-06-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Om negern nu var så lugn och fin, så kan man ju börja undra varför vakten säger "Så mycket han kämpar emot, kämpar vi tillbaka" i denna video. Ord står med andra ord mot ord, och ao..

Ord mot ord ja.. En inblandads odokumenterade utsaga står mot oinblandande vittnen. inte så konstigt att de senare bedöms mer trovärdiga.
Citera
2015-06-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statham

Det är redan konstaterat att han hade rätt att åka till depån med sitt färdbevis.

Det är även konstaterat att kontrollanterna varit felinformerade. Han är inte misstänkt för att ha plankat.

Anledningen till att situationen uppkom är att han stod på sig och kontrollanterna hävdade något annat, varpå chauffören reste på sig och skulle gå av vid sin hållplats.

Se Göteborgs-posten och vittne på bussen som återberättar situationen.
Citera
2015-06-02, 15:54
Medlem
Wow! Vad mycket rasism i denna tråden. Väx upp!

Någon som har namn på kontrollanterna?
Och tror någon att det kommer att ske en förändring denna gång? Kommer det att få ett stopp på kontrollantvåldet nu, eller kommer det att fortsätta som vanligt?
Citera
2015-06-02, 15:55
Medlem
När rasister åberopar sin rasism som bevis, då vet man att det måste stämma...
Citera
2015-06-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Har det kommit fram någonstans i tråden vilka dessa väktare är tro ???

Nej, det har inte framkommit och lär väl inte framkomma heller. Rasister skyddar alltid rasister i deras sekteristiska värld av vanföreställningar.
Citera
2015-06-02, 15:59
Bannlyst
Citat:
En annan busschaufför åkte också med på samma buss utan biljett och hon blev inte misshandlad. Varför inte? Självklart för att hon hade annan hudfärg!

De vá ett jävla tjat om rasism, var är rasismen här?
https://www.youtube.com/watch?v=-8_ssJq4xCo
Citera
2015-06-02, 16:03
Bannlyst
Citat:
Nej, det har inte framkommit och lär väl inte framkomma heller. Rasister skyddar alltid rasister i deras sekteristiska värld av vanföreställningar.

Var har du rasismen här? https://www.youtube.com/watch?v=HyUq6_g78bg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in