Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Krankentot
Är de där "vittnena" kusiner eller broshor till chauffören? Så djäkla typiskt att det varje gång är nån sån invällare som ställer till bråk.
Men är du förståndshandikappad på riktigt eller är du bara otroligt icke-läskunnig??
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2733352-vittne-berattar-om-hur-busschauffor-blev-nedbrottad
Det var en kvinna som jobbade inom transportbranschen som för övrigt hade sin uniform på sig.
Citat:
Kvinnan satt en bit bak i bussen men såg och hörde tydligt vad som hände. Kontrollanterna och chauffören gick på bussen vid Nordstan i riktning mot Backaplan. Vittnet som själv arbetar inom transportbranschen satt i uniform och hade inget giltigt färdbevis, hennes sms-biljett hade inte gått iväg.
- Så jag fick mig en utskällning av en av kontrollanterna. Jag sa åt kontrollanterna att skriva en bot men fick till svar att "nej, det går bra denna gång", säger vittnet.
Intressant att kvinnan slapp undan? Vithyad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tridnod
Hon har bara sagt att hon INTE sett det. Det behöver inte innebära att det inte hände. Bitskada är inte svårt att dokumentera, förutsatt att det inte är ett bett i tjock Jacka etc.
Samtidigt som det kan betyda att det INTE har hänt eftersom hon i övrigt iakttog händelsen i övrigt:
Citat:
Hur agerade busschauffören?
- Han var lugn, gjorde inget motstånd och försökte förklara att "jag är busschaufför". Han visade sitt förarkort och att pekade på sina kläder, att han satt i uniform.
Citat:
Kontrollanten gick fram till chauffören när bussen befann sig på Göta Älvbron och när bussen kom fram till Backaplan försökte chauffören gå av.
- Då blev han nedtryck i sätet igen av kontrollanten som sa "du ska ingenstans!". Sen ställde sig chauffören upp ändå och då gav kontrollanten honom en rejäl knuff bakifrån, så han ramlade ur bussen.
Så vem står för våldet här egentligen?