2015-06-02, 13:45
Medlem
Pinsamt att behöva läsa om "neger", "djungelbeteende" mm. Visst finns det mycket (i mitt tycke löjlig) rasism i många inlägg. Funderar på hur det hade varit om chauffören hade varit vit och kontrollanterna/väktarna "negrer"! Många här hade säkert gått bananas.

Väntar med spänning på förundersökningen och ev domstolsförhandlingar. Kommer att bli lite av facit om hur det nu verkligen gick till.
Citera
2015-06-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Japp "Hudfärgshandikappad" var ett jävla bra ord i sammanhanget, det är extra synd om honom för att han har fel hudfärg nämligen. Så är hela jävla samhället snedvridet nu för tiden, i själva verket är det tvärt om, det är vita normala män som lever i vita normala förhållanden det är synd om. De är alltid satta på undantag.

Hoppas bara att du står för allt det du skriver på din fritid tex på jobb bland vänner osv.

Tror att det fanns ett liknande fall med en vit kvinna i Göteborg som hamnade i liknande sits och det blev ett himla liv även den gången? Kan ha varit då dom bytte ut vaktbolag.

Känner inte av det där att som vit man bli trampad på i samhället om det är det du syftar på.

Jag blir uppriktigt ledsen för chaufförens skull vare sig ljus eller mörk då ingen ska behöva bli behandlad så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIJ3
Pinsamt att behöva läsa om "neger", "djungelbeteende" mm. Visst finns det mycket (i mitt tycke löjlig) rasism i många inlägg. Funderar på hur det hade varit om chauffören hade varit vit och kontrollanterna/väktarna "negrer"! Många här hade säkert gått bananas.

Väntar med spänning på förundersökningen och ev domstolsförhandlingar. Kommer att bli lite av facit om hur det nu verkligen gick till.

Nä, kommer inte leda till ett skit, han kommer att anses oskyldig eftersom han har fel hudfärg, i vårt samhälle har rättsväsendet helt klart större tolerans mot såna. Han kommer att frias, trots bettet, Att han åkte utan biljett kommer att bortförklaras med otydliga regler eller nån annan smörja.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det finns flera exempel på att väktare provocerat fram våld och ingripit utan orsak för att de gillar makten. Har du inte hört talas om det? Busschaufförerna i Västtrafik säger nu att de inte tänker släppa ombord dessa väktare och kontrollanter eftersom det pga dem är stor risk att det blir våldsamt.

Det finns också flera exempel där man försvarar en neger bara för att det är en neger.
Citera
Medlem
Citat:
Negern åkte utan biljett, därav kaoset. Han bet sedan en kvinna, allt annat ytterst osannolikt. Där har vi grundfelen. Ok, vakten som gafflar om att negern borde förlora jobbet överreagerar. Inse nu, negern har gjort fel, negern är skyldig. Vakterna stängs av av en enda orsak, att det var en neger inblandad. Hade det varit en vit hade inte skit hänt. Nu får vänstern tokspel för att det är en stackars invandrare som hängs ut. Löjligt

Verkar som om de flesta är överens om att han hade rätt att åka där, och de som inte är överens om det är ändå överens om att det inte var en okej reaktion ifall föraren nu hade missat något, så där hittar du bara på vilket är ganska löjligt.
Och som sagt. Belägg för bettet annat än en partsinlaga tack.
Väktarna och kontrollanterna stängs av för att dom agerat fel och icke förenligt med deras uppgifter och rättigheter. Allt annat är faktiskt rasistiska fantasier från dig.
Citera
2015-06-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antifit
Hoppas bara att du står för allt det du skriver på din fritid tex på jobb bland vänner osv.

Tror att det fanns ett liknande fall med en vit kvinna i Göteborg som hamnade i liknande sits och det blev ett himla liv även den gången? Kan ha varit då dom bytte ut vaktbolag.

Känner inte av det där att som vit man bli trampad på i samhället om det är det du syftar på.

Jag blir uppriktigt ledsen för chaufförens skull vare sig ljus eller mörk då ingen ska behöva bli behandlad så.

Fetningen, vafan fattar du inte?? Han åkte utan biljett, han bet en kvinna i handen, ska man inte brottas ned då och låsas med handfängsel?? Vad vill du ha, dialog? Sorry, såna fattar inte sånt, får de inte som de vill tar de till våld, därför går det som det går.
Citera
2015-06-02, 13:51
Medlem
Citat:
Fetningen, vafan fattar du inte?? Han åkte utan biljett, han bet en kvinna i handen, ska man inte brottas ned då och låsas med handfängsel?? Vad vill du ha, dialog? Sorry, såna fattar inte sånt, får de inte som de vill tar de till våld, därför går det som det går.

"Såna", menar du biljettkontrollanter och väktare nu? För enligt din beskrivning låter det så.
Citera
2015-06-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det finns också flera exempel där man försvarar en neger bara för att det är en neger.

Jaså det säger du! Har dina vanföreställningar sagt det till dig? Med ditt resonemang betyder det att jag i diverse krimtrådar skulle försvara alla gärningsmän med annan hudfärg än min egen. Studera du vad jag skrivit ska du se att så inte är fallet. Ditt inlägg är alltså snömos!

Det är uppenbart för alla som inte är hjärndöda, gravt korkade eller både blinda och döva att denna man, helt oberoende av sin hudfärg, inte var våldsam. Det var de vita väktarna och kontrollanterna som var våldsamma enligt alla oberoende vittnen!
Citera
2015-06-02, 14:02
Medlem
Citat:

Helt ärligt så förstår jag inte?

Jag hänvisar till fakta inte FB inlägg nu.
Har du inte läst någonting tidigare i tråden?

Chauffören var på väg till depå och behöver ingen biljett? Färdbeviset ska räcka, dvs kontrollanterna har blivit felinformerade.

Enligt vittne på bussen så har han inte betett sig hotfullt (vilket hon är villig att vittna om i rätten) utan att han på väg ut från bussen vid hållplats blivit nerbrottad då kontrollanterna ville hålla kvar honom.

Sen bitandet vet jag ingenting om förutom en kvinna på filmen som häller vatten på sin hand efter att tumultet är över , och säger högt "varför bet du mig din idiot".

Jag upprepar fortfarande att chauffören ska inte behöva bli behandlad så och jag känner medkänsla och blir uppriktigt ledsen när jag ser filmen.
Citera
2015-06-02, 14:03
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Om man är chef för stadsbiblioteket kanske men knappast här på FB.
Citera
2015-06-02, 14:03
Medlem
Citat:

Var du på plats? För du verkar väldigt säker på i vilken ordning som saker och ting hände. Du menar alltså på fullaste allvar att efter att kontrollanten frågat om biljett så blev busschauffören galen och bet henne i handen? Var finns vittnena som stödjer denna tes? Du tror inte det var så att det var kontrollanterna och väktarna som attackerade honom fysiskt först och då eventuellt av chocken och under nödvärnsrätten blev någon biten under misshandeln av busschauffören. Problemet är bara hur detta bitande ska ha gått till. Om flera personer sitter med hela sin tyngd på denna busschaufförs nacke och rygg - vilket är förenat med livsfara - hur fan ska han ha kunnat bita någon då? Inga vittnen finns till det påstådda bettet och inte heller vare sig läkarintyg eller foto på den påstådda bitskadan. Om denna bitskada fanns så hade det garanterat funnits dokumenterad på bild, var så säker!
Citera
2015-06-02, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Var du på plats? För du verkar väldigt säker på i vilken ordning som saker och ting hände. Du menar alltså på fullaste allvar att efter att kontrollanten frågat om biljett så blev busschauffören galen och bet henne i handen? Var finns vittnena som stödjer denna tes? Du tror inte det var så att det var kontrollanterna och väktarna som attackerade honom fysiskt först och då eventuellt av chocken och under nödvärnsrätten blev någon biten under misshandeln av busschauffören. Problemet är bara hur detta bitande ska ha gått till. Om flera personer sitter med hela sin tyngd på denna busschaufförs nacke och rygg - vilket är förenat med livsfara - hur fan ska han ha kunnat bita någon då? Inga vittnen finns till det påstådda bettet och inte heller vare sig läkarintyg eller foto på den påstådda bitskadan. Om denna bitskada fanns så hade det garanterat funnits dokumenterad på bild, var så säker!
Hon säger ju själv det i filmen, så ja!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in