2015-05-31, 21:57
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linusdahl
hahahaha, jag orkar inte! Du börjar snacka om köttbullar och djur?! jag vet inte ens om vi är på samma sida. Var på väg att ifrågasätta dig med en förolämpning, men de är inte värt det.

Hur ve du att det inte har varit på McDonalds tidigare, eller att de kanske extraknäcker till exempel? kanske till och med jobbar inom ett annat område? De gör du inte, men du blottar om och om igen dina fördomar. Inte snyggt.
Jag blir ju så illa tvungen. Du kanske behöver se bilder för att förstå innebörd?

Det spelar väl ingen roll var ni jobbat tidigare. Att man slutar ett jobb för att bli kontrollant befäster väl snarare min teori kring hur gärna ni vill ha erat, i andras ögon, skitjobb.
Vadå blottar mina fördomar? Verkar det som om jag försöker dölja mina åsikter om din yrkeskår?
Citera
2015-05-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Så är det. Alla trådar som handlar om kollektivtrafik, väktare, ordningsvakter eller poliser lusas omedelbart ner av fuskåkare och bråkstakar som ska hata bara för att de har en personlig agenda att vilja slippa ha med dessa yrkesgrupper att göra. Balanserad syn, inte.

Och som vanligt måste dramaturgin vara att ena parten har rätt och andra parten har fel. Att båda parter gör fel, vilket verkar troligast i detta fall, är för komplicerat att tänka.

Nej, fy fan så tröttsamt. Slutläst i denna tråd för min del. Får huvudvärk och högt blodtryck.
Nej, oftast handlar dessa trådar om att kontrollanter/väktare överreagerar.
Att ni får huvudvärk och lämnar jobbiga situationer kanske har del i saken?
Citera
2015-05-31, 22:01
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Först hänvisar du till videon som bevis.
Sen hävdar du att videon inte är nåt bevis.
Sen hävdar du att han måste ha gjort motstånd.
Älskar hur du fördömer dem som inte kan tänka kritiskt.

Ja men vad är du inte förstår,en domstol får ju dömma i ärendet.
nej videon visar ju inte händelseförloppet innan som ledde till att han sitter bojad eller hur.
Ja men vad tror du då att dom bara bojat honom för ingenting?

Du lyssnar möjligtvis inte på gangsterrap och röker lite för mycket grönt??
Citera
2015-05-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
"enligt utsago"? Vad baserar du det på?
Oavsett om han gjort detta borde en utbildad väktare bete sig annorlunda. Varför försöka vara tuff när den gripne sitter i handfängsel?
Som sagt, se skillnaden på åskådare, väktare och den gripne då polisen dyker upp och frågar hur det är...
Du kanske missade det att vittnen säger att han inte gjort något motstånd?

Vad vittnet säger är "enligt mig var han inte hotfull", och det kanske stämmer. Däremot så kan du inte väga in det, eftersom hon kanske enbart passerade förbi, och missade vad som hände. Jag kommer välja att tro på att han faktiskt bet kontrollanten, ser inte varför hon skulle ljuga.

Sen handlar de inte om a spela tuff, utan väktaren ställer ett par frågor. Frågor som jag kan undra över. Sättet han skriker de på, kan dock ses som olämpligt. De är dock inte olaglig eller opassande att fråga chauffören.

polisen är objektiv såklart. Om de brottats med chauffören hade de nog också haft ett annat tonläge.
Citera
2015-05-31, 22:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
När de dyker upp sådana här kommentarer, så inser man hur låg nivå denna tråd faktiskt har.

Inte bara du som är skyldig dock, många här som borde bättra på sig.

Borde du också göra, när filmen diskuteras tycks du oförmögen att göra det utifrån vad man faktiskt ser. Att kontrollanten påstår nåt är inget bevis och det vet du också men ändå drar du åt det hållet.
Det jag säger är att oavsett vad som hände inne på bussen/spårvagnen uppför sig gaphalsen illa. Vi får se vad trådens OV tycker om den saken. Och kanske så småningom vad en utredning visar.
Citera
2015-05-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Jag blir ju så illa tvungen. Du kanske behöver se bilder för att förstå innebörd?

Det spelar väl ingen roll var ni jobbat tidigare. Att man slutar ett jobb för att bli kontrollant befäster väl snarare min teori kring hur gärna ni vill ha erat, i andras ögon, skitjobb.
Vadå blottar mina fördomar? Verkar det som om jag försöker dölja mina åsikter om din yrkeskår?

Jag jobbar inte som väktare. Vad fick dig att tro det, dina fördomar kring folk, eller?

De är inte värt att diskutera detta med en person, som väljer att tro det värsta om folk som söker sig till ett speciellt yrke. Fördomsfullt, generaliserande, och inte värdig en seriös diskussion.
Citera
2015-05-31, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Ja men vad är du inte förstår,en domstol får ju dömma i ärendet.
nej videon visar ju inte händelseförloppet innan som ledde till att han sitter bojad eller hur.
Ja men vad tror du då att dom bara bojat honom för ingenting?

Du lyssnar möjligtvis inte på gangsterrap och röker lite för mycket grönt??
Ouch. Den sista kommentaren gjorde ont. Men nej, det gör jag inte.
Det var ju det du skrev?
Om du inte vill spekulera innan dom fallit, borde du inte hänvisat till videon.
Ja, domen kan bli att han frias - att han fängslats utan tillräcklig anledning.
Vad ska du säga då utan video eller dom?
Stå för vad du tycker istället.
Citera
2015-05-31, 22:09
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har jag påstått att han är oskyldig?

Haha ja inte vet jag
Citera
2015-05-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Borde du också göra, när filmen diskuteras tycks du oförmögen att göra det utifrån vad man faktiskt ser. Att kontrollanten påstår nåt är inget bevis och det vet du också men ändå drar du åt det hållet.
Det jag säger är att oavsett vad som hände inne på bussen/spårvagnen uppför sig gaphalsen illa. Vi får se vad trådens OV tycker om den saken. Och kanske så småningom vad en utredning visar.

men jag har ju sagt att väktarens agerande inte är optimalt. Däremot så är varken skrikandet eller frågorna så opassande att de gör honom olämplig som väktare. Om vi dock inte kan dra vissa slutsatser om vad som hänt, då finns de inget vi kan diskutera. De blir ju väldigt snedvridet om vi enbart ska dra slutsatser av det vi ser. Chauffören brottas ju ned, och bojas av en orsak. Detta väger in, oavsett.

Jag har redan sagt vad som kommer ske; inget. Finns inget a väcka åtal mot. möjligtvis chauffören då, för misshandel, OM, han faktiskt har bitit.
Citera
2015-05-31, 22:11
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Jag jobbar inte som väktare. Vad fick dig att tro det, dina fördomar kring folk, eller?

De är inte värt att diskutera detta med en person, som väljer att tro det värsta om folk som söker sig till ett speciellt yrke. Fördomsfullt, generaliserande, och inte värdig en seriös diskussion.
Varför skulle du sitta på internet och glorifiera misshandel om du inte tillhörde yrkesgruppen?

Vi VET alla vad yrket innebär, vem fan söker den typen av jobb?
Väktare är en sak, det yrket ifrågasätter jag inte, även om mannen i filmen verkar ganska olämplig för yrket. Biljettkontrollant dock, ett hittepåjobb som endast gynnar en viss typ av människor. Finns ju mängder av lösningar som skulle göra det antingen gratis med kollektivtrafik eller betydligt svårare att tjuvåka. Som det är nu kan du bara gå av om kontrollanterna går på.
Citera
2015-05-31, 22:13
Medlem
Citat:
Vad vittnet säger är "enligt mig var han inte hotfull", och det kanske stämmer. Däremot så kan du inte väga in det, eftersom hon kanske enbart passerade förbi, och missade vad som hände. Jag kommer välja att tro på att han faktiskt bet kontrollanten, ser inte varför hon skulle ljuga.

Sen handlar de inte om a spela tuff, utan väktaren ställer ett par frågor. Frågor som jag kan undra över. Sättet han skriker de på, kan dock ses som olämpligt. De är dock inte olaglig eller opassande att fråga chauffören.

polisen är objektiv såklart. Om de brottats med chauffören hade de nog också haft ett annat tonläge.

Du väljer? Behöver inte ens se bitmärken eller ens veta vad som kan ha föranlett en eventuell Suarez-attack?

Vakten har agerat lika omoget och aningslöst som dig själv, självklart tycker du det är ok.
Citera
2015-05-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Varför skulle du sitta på internet och glorifiera misshandel om du inte tillhörde yrkesgruppen?

Vi VET alla vad yrket innebär, vem fan söker den typen av jobb?
Väktare är en sak, det yrket ifrågasätter jag inte, även om mannen i filmen verkar ganska olämplig för yrket. Biljettkontrollant dock, ett hittepåjobb som endast gynnar en viss typ av människor. Finns ju mängder av lösningar som skulle göra det antingen gratis med kollektivtrafik eller betydligt svårare att tjuvåka. Som det är nu kan du bara gå av om kontrollanterna går på.

Du låter som en riktig jävla sosse. "Gratis kollektivtrafik"... Trams, vem ska finansiera det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in